Document structure
View explanations
Referenced documents
Document Highlights
Consolidated versions (06/04/2017 - 15/07/2020)
საქართველოს კანონი
საგადასახადო დავალიანებებისა და სახელმწიფო სესხების რესტრუქტურიზაციის შესახებ
ეს კანონი განსაზღვრავს საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად შექმნილი საწარმოების ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანებებისა და სასესხო დავალიანებების რესტრუქტურიზაციის, აგრეთვე სასესხო დავალიანების უიმედო სესხად აღიარებისა და ჩამოწერის, პატიების, მესამე პირისათვის გადაკისრების, დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობის ზოგად პრინციპებს, ორგანიზაციულ და სამართლებრივ საფუძვლებს აღნიშნული საწარმოების საფინანსო-ეკონომიკური მდგომარეობის გაუმჯობესების და გადახდისუნარიანობის ამაღლების მიზნით.
საქართველოს 2008 წლის 30 დეკემბრის კანონი №971 - სსმ I, №41, 30.12.2008 წ., მუხ.343
საქართველოს 2010 წლის 15 დეკემბრის კანონი №4062- სსმ I, №75, 27.12.2010 წ.,მუხ.482
ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს ამ კანონის მიზნებისათვის აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:
ა) საწარმო – საქართველოს საგადასახადო კოდექსით განსაზღვრული საწარმო ან „მეწარმეთა შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული ნებისმიერი სამართლებრივი ფორმის მეწარმე სუბიექტი ან საქართველოს საგადასახადო კოდექსით განსაზღვრული და ორგანიზაციად ცნობილი წარმონაქმნი (მათ შორის, საქართველოს საბიუჯეტო კოდექსით განსაზღვრული საბიუჯეტო ორგანიზაცია);
ბ) კომისია – საქართველოს ფინანსთა სამინისტროსთან შექმნილი ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანებებისა და სასესხო დავალიანებების რესტრუქტურიზაციის მიზანშეწონილობის საკითხის შემსწავლელი კომისია, რომლის შემადგენლობასა და დებულებას ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა. კომისიის შემადგენლობაში, საქართველოს აღმასრულებელი ხელისუფლების წარმომადგენლების გარდა, შედიან საქართველოს პარლამენტის ეკონომიკური პროფილის კომიტეტების თავმჯდომარეები;
გ) ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანება – სხვაობა გადასახადის გადამხდელის მიერ დადგენილ ვადაში გადაუხდელი გადასახადების ან/და სანქციების თანხასა და ზედმეტად გადახდილი გადასახადების ან/და სანქციების თანხას შორის;
დ) სასესხო დავალიანება:
დ.ა) ვადაგადაცილებული სასესხო დავალიანება – საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრების ხარჯზე გაცემული სესხის და სახელმწიფო გარანტიით გაცემული კრედიტის დაუბრუნებლობის შედეგად წარმოქმნილი და დადგენილ ვადაში შეუსრულებელი ვალდებულება;
დ.ბ) ვადადაუმდგარი სასესხო ვალდებულება – საწარმოზე საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრების ხარჯზე გაცემული სესხი და სახელმწიფო გარანტიით გაცემული კრედიტი, რომელთა დაბრუნების ვადა არ დამდგარა;
ე) გადახდისუუნარობა – საწარმოს მიერ საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების დადგენილ ვადაში დაფარვის შეუძლებლობა;
ვ) ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანებებისა და სასესხო დავალიანებების რესტრუქტურიზაცია – ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების ან/და სასესხო დავალიანების (მათ შორის, ჯარიმის, საურავის, პირგასამტეხლოს და სხვა) გაყინვა ან/და გადავადება. სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაცია უნდა მოიცავდეს ვადაგადაცილებული სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციას, აგრეთვე ამ სასესხო დავალიანების ფარგლებში არსებული ვადადაუმდგარი სასესხო ვალდებულების რესტრუქტურიზაციას;
ზ) დავალიანების გაყინვა – ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების ან/და სასესხო დავალიანების დაფარვის ვალდებულების განსაზღვრული ვადით შეჩერება;
თ) დავალიანების გადავადება – ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების ან/და სასესხო დავალიანების დაფარვის ვალდებულების განვადება;
ი) განსაკუთრებული შემთხვევა – შემთხვევა, როდესაც ხორციელდება ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების ან/და სასესხო დავალიანების (მათ შორის, უკვე რესტრუქტურიზებულის) რესტრუქტურიზაცია შემდეგი პირობების არსებობისას:
ი.ა) მნიშვნელოვანი საინვესტიციო პროექტების განსახორციელებლად იმ საწარმოს საპრივატიზებოდ მომზადება, რომელშიც სახელმწიფო ფლობს აქციათა საკონტროლო პაკეტს ან წილის 50%-ზე მეტს, ან/და რომელსაც ქვეყნის სოციალურ-ეკონომიკური განვითარებისათვის სტრატეგიული დანიშნულება ან/და საექსპორტო პოტენციალი აქვს;
ი.ბ) საწარმოს ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების ან/და სასესხო დავალიანების არსებობა, რომელიც წარმოიშვა იმ საქონლის/მომსახურების მიწოდებისათვის ანაზღაურების მიუღებლობის გამო, რომელიც ბიუჯეტიდან უნდა დაფინანსებულიყო;
კ) უიმედო სესხი – სასესხო დავალიანება:
კ.ა) რომელიც ვერ დაიფარება მისი ამოღების უზრუნველსაყოფად საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული იძულებითი ღონისძიებების განხორციელების შედეგად;
კ.ბ) რომელიც არის იმ საწარმოს სასესხო დავალიანება, რომელიც ამოღებულია მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრიდან ან ლიკვიდირებულია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;
კ.გ) რომელიც არის იმ საწარმოს სასესხო დავალიანება, რომლის ქონებაც, „გადახდისუუნარობის საქმის წარმოების შესახებ“ საქართველოს კანონის 38-ე მუხლის მე-13 პუნქტის შესაბამისად, ახალ შემძენზე დაუტვირთავი და ვალებისაგან თავისუფალი გადავიდა;
კ.დ) რომელიც, კომისიის შეფასებით, ვერ დაიფარება, საწარმოს ფაქტობრივი მდგომარეობიდან გამომდინარე;
კ.ე) რომელზედაც არსებობს სასამართლოს კანონიერ ძალაში შესული გადაწყვეტილება;
კ.ვ) რომელზედაც არსებობს სასამართლოს კანონიერ ძალაში შესული გადაწყვეტილება შესაბამისი პირის გადახდისუუნარობის, გაკოტრების ან/და რეაბილიტაციის შესახებ, რომლითაც ამ კრედიტორის მოთხოვნა არ იქნა აღიარებული;
ლ) ერთი შესასრულებელი ვალდებულება − განსაზღვრული თარიღისათვის არსებული არარესტრუქტურიზებული ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანება ან ერთი სესხის ხელშეკრულებიდან გამომდინარე ვალდებულება.
საქართველოს 2005 წლის 17 ივნისის კანონი №1709 - სსმ I, №35, 04.07.2005 წ., მუხ.217
საქართველოს 2008 წლის 30 დეკემბრის კანონი №971 - სსმ I, №41, 30.12.2008 წ., მუხ.343
საქართველოს 2009 წლის 3 ნოემბრის კანონი №1966 - სსმ I, №35, 19.11.2009 წ., მუხ.255
საქართველოს 2010 წლის 15 დეკემბრის კანონი №4062- სსმ I, №75, 27.12.2010 წ.,მუხ.482
1. ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაცია, მათ შორის, განსაკუთრებულ შემთხვევაში, ასევე სასესხო დავალიანების უიმედო სესხად აღიარება და ჩამოწერა, პატიება, დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობა ხორციელდება საქართველოს მთავრობის განკარგულებით, ამ კანონით დადგენილი წესით.
2. ამ კანონით დადგენილი წესი (მათ შორის, განსაკუთრებულ შემთხვევაში) ვრცელდება ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის განხორციელების დროისათვის არსებულ ვადაგადაცილებულ დავალიანებებზე.
3. ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების ან/და სასესხო დავალიანების ამ კანონით დადგენილი წესით რესტრუქტურიზაციის უფლება საწარმოს ეძლევა მხოლოდ გადახდისუუნარობის შემთხვევაში და ერთ შესასრულებელ ვალდებულებაზე მხოლოდ ერთხელ, გარდა განსაკუთრებული შემთხვევისა.
4. ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის ვადა განისაზღვრება ამ კანონით დადგენილი წესით.
საქართველოს 2005 წლის 17 ივნისის კანონი №1709 - სსმ I, №35, 04.07.2005 წ., მუხ.217
საქართველოს 2008 წლის 30 დეკემბრის კანონი №971 - სსმ I, №41, 30.12.2008 წ., მუხ.343
საქართველოს 2010 წლის 15 დეკემბრის კანონი №4062- სსმ I, №75, 27.12.2010 წ.,მუხ.482
1. ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის, ასევე სასესხო დავალიანების უიმედო სესხად აღიარებისა და ჩამოწერის, პატიების, მესამე პირისათვის გადაკისრების, დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობის მიზანშეწონილობის საკითხს შეისწავლის კომისია.
2. კომისიას უფლება აქვს, ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის, ასევე სასესხო დავალიანების უიმედო სესხად აღიარებისა და ჩამოწერის, პატიების, მესამე პირისათვის გადაკისრების, დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობის საკითხის შესწავლისას მოიწვიოს საწარმოს, შესაბამისი სამინისტროებისა და უწყებების, აგრეთვე აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკებისა და ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა წარმომადგენლები.
3. კომისია შეისწავლის ამ მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტებით გათვალისწინებულ საკითხს და იღებს შემდეგ გადაწყვეტილებებს:
ა) საქართველოს მთავრობას წარუდგინოს წინადადება ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის, აგრეთვე საწარმოს მიერ რესტრუქტურიზაციის ხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობების დარღვევის შემთხვევაში რესტრუქტურიზაციის ვადამდე შეწყვეტის მიზანშეწონილობის შესახებ;
ბ) საქართველოს მთავრობას წარუდგინოს წინადადება უიმედო სესხად აღიარებული სასესხო დავალიანების ჩამოწერის შესახებ;
გ) საქართველოს მთავრობას წარუდგინოს წინადადება ცალკეული სასესხო დავალიანებების გარკვეული ოდენობით ან სრულად პატიების შესახებ;
დ) საქართველოს მთავრობას წარუდგინოს წინადადება ცალკეული სასესხო დავალიანებების დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობის შესახებ;
ე) ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის რეჟიმში მომუშავე საწარმოსთან დადებული ხელშეკრულების თანახმად გაფორმებულ გრაფიკში ცვლილების შეტანის შესახებ;
ვ) ცალკეული სასესხო დავალიანებების მესამე პირისათვის გადაკისრების შესახებ;
ზ) ცალკეული ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანებების ან/და სასესხო დავალიანებების ოდენობის დაზუსტების შესახებ, ამ დავალიანებების საწარმოსაგან დამოუკიდებელი მიზეზებით წარმოშობის გათვალისწინებით.
4. ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის საკითხის შესასწავლად საწარმო საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს წარუდგენს შემდეგ დოკუმენტებს:
ა) საწარმოს ხელმძღვანელის წერილობით მიმართვას;
ბ) პარტნიორთა/აქციონერთა კრების, უფლებამოსილ პირთა გადაწყვეტილებას ვადაგადაცილებული საგადასახადო და სასესხო დავალიანებების რესტრუქტურიზაციის შესახებ;
გ) ვადაგადაცილებული საგადასახადო და სასესხო დავალიანებების რესტრუქტურიზაციის განხორციელებაზე იმ კრედიტორთა თანხმობას, რომელთა მოთხოვნა შეადგენს კრედიტორთა (სახელმწიფოს გარდა) მოთხოვნების საერთო მოცულობის ორ მესამედზე მეტს;
დ) აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების ან/და ადგილობრივი თვითმმართველი ერთეულის წარმომადგენლობითი ორგანოს თანხმობას შესაბამისი ბიუჯეტის მიმართ რიცხული ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის მიზანშეწონილობის შესახებ. თუ საწარმოს აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების ან/და ადგილობრივი თვითმმართველი ერთეულის/ერთეულების ბიუჯეტის/ბიუჯეტების მიმართ რიცხული ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანება არ აღემატება ამ ბიუჯეტის/ბიუჯეტების საკუთარი შემოსულობების 5 პროცენტს, აღნიშნულ თანხმობას გასცემს თვითმმართველი ერთეულის აღმასრულებელი ორგანო, ავტონომიური რესპუბლიკის შემთხვევაში კი – ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობა;
ე) ვადაგადაცილებული საგადასახადო და სასესხო დავალიანებების რესტრუქტურიზაციის გეგმას;
ვ) წინადადებებს ვადაგადაცილებული საგადასახადო და სასესხო დავალიანებების გაყინვის ან/და გადავადების პირობებისა და ვადების შესახებ;
ზ) შესაბამისი საგადასახადო ორგანოს/ორგანოების მიერ გაცემულ ინფორმაციას ან შედარების აქტს საგადასახადო დავალიანების (გადასახადების ცალკეული სახეების, ჯარიმებისა და საურავების მიხედვით) შესახებ;
თ) დებიტორებისა და კრედიტორების სიას (თანხების მითითებით), დამოწმებულს საწარმოს ხელმძღვანელისა და მთავარი ბუღალტრის მიერ;
ი) უძრავი ქონების ჩამონათვალს და ამ ქონების ღირებულების შესახებ აუდიტორულ დასკვნას;
კ) საწარმოს ხელმძღვანელისა და მთავარი ბუღალტრის მიერ დამოწმებულ გასული და მიმდინარე წლების საბუღალტრო ბალანსებს და ამავე ფორმით დამოწმებულ დოკუმენტს გადახდისუუნარობის განმაპირობებელი მიზეზების აღწერის შესახებ.
შენიშვნა: ადგილობრივ თვითმმართველ ერთეულს არ ევალება ამ პუნქტის „ბ“, „გ“, „ე“ და „ი“ ქვეპუნქტებით განსაზღვრული დოკუმენტების წარმოდგენა.
41. სასესხო დავალიანების უიმედო სესხად აღიარებისა და ჩამოწერის, პატიების, მესამე პირისათვის გადაკისრების, დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობის საკითხის შესასწავლად საწარმო საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს წარუდგენს წერილობით მიმართვას (განცხადებას), რომელშიც აღწერილი იქნება ის პირობები და მიზეზები, რომელთა გამოც საწარმო ითხოვს სასესხო დავალიანების უიმედო სესხად აღიარებისა და ჩამოწერის, პატიების, მესამე პირისათვის გადაკისრების, დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობის საკითხის განხილვას. მიმართვას (განცხადებას) უნდა ერთოდეს საქართველოს მთავრობის დადგენილებით გათვალისწინებული შესაბამისი დოკუმენტაცია.
5. საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო ამ მუხლის მე-4 ან 41 პუნქტით გათვალისწინებული ყველა დოკუმენტის (ან საწარმოს წერილობითი მოთხოვნით – ერთ-ერთი დოკუმენტის არარსებობის შემთხვევაში დანარჩენი დოკუმენტების) მიღების შემდეგ დოკუმენტებსა და შესაბამის ინფორმაციას წარუდგენს კომისიას, რომელიც ორი თვის ვადაში იღებს გადაწყვეტილებას ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის ან სასესხო დავალიანების უიმედო სესხად აღიარებისა და ჩამოწერის, პატიების, მესამე პირისათვის გადაკისრების, დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობის მიზანშეწონილობის შესახებ. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს დოკუმენტები შეიძლება წარედგინოს მატერიალური ან/და ელექტრონული ფორმით. საწარმოს მიერ საქართველოს ფინანსთა სამინისტროში დოკუმენტების ელექტრონული ფორმით წარდგენის წესს ადგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.
6. კომისიის მიერ ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის, ასევე სასესხო დავალიანების მესამე პირისათვის გადაკისრების ან/და დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობის შესახებ დადებითი გადაწყვეტილების მიღების შემთხვევაში:
ა) საწარმოსა და საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შორის იდება ხელშეკრულება, რომელშიც აისახება დავალიანებების რესტრუქტურიზაციის პირობები, ვადები, მათი დაფარვის გრაფიკი და რესტრუქტურიზაციასთან დაკავშირებული სხვა საკითხები;
ბ) შესაბამის მხარეებსა და საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შორის იდება ხელშეკრულება სასესხო დავალიანების მესამე პირისათვის გადაკისრების ან/და დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობის შესახებ.
7. კომისიის მიერ დადებითი გადაწყვეტილების მიღების შემთხვევაში საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო კომისიის ოქმს და ხელშეკრულების/ხელშეკრულებების ასლს/ასლებს წარუდგენს საქართველოს მთავრობას, რომელიც იღებს გადაწყვეტილებას ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის ან სასესხო დავალიანების უიმედო სესხად აღიარებისა და ჩამოწერის, პატიების, დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობის შესახებ.
8. ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანება რესტრუქტურიზებულად ითვლება და საწარმო რესტრუქტურიზაციის რეჟიმში მუშაობას იწყებს საქართველოს მთავრობის განკარგულებით განსაზღვრული თარიღიდან.
81. სასესხო დავალიანების უიმედო სესხად აღიარებისა და ჩამოწერის, პატიების, დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობის თარიღი განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის განკარგულებით .
9. კომისიის მიერ უარყოფითი გადაწყვეტილების მიღების შემთხვევაში შესაბამისი დასკვნა ეგზავნება საწარმოს. დასკვნა უნდა შეიცავდეს დასაბუთებულ არგუმენტებს ან/და შენიშვნებს, რომელთა გამოც საწარმოს უარი ეთქვა ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციაზე ან სასესხო დავალიანების უიმედო სესხად აღიარებასა და ჩამოწერაზე, პატიებაზე, მესამე პირისათვის გადაკისრებაზე, დაფარვის მოთხოვნის უფლების სხვა იურიდიული პირისათვის გარკვეული დისკონტით დათმობაზე.
10. (ამოღებულია).
საქართველოს 2005 წლის 3 ივნისის კანონი №1556 - სსმ I, №31, 27.06.2005 წ., მუხ.194
საქართველოს 2006 წლის 10 ნოემბრის კანონი №3643 - სსმ I, №44, 27.11.2006 წ., მუხ.291
საქართველოს 2008 წლის 30 დეკემბრის კანონი №971 - სსმ I, №41, 30.12.2008 წ., მუხ.343
საქართველოს 2010 წლის 17 სექტემბრის კანონი №3599 - სსმ I, №54, 12.10.2010 წ., მუხ.351
საქართველოს 2010 წლის 15 დეკემბრის კანონი №4062- სსმ I, №75, 27.12.2010 წ.,მუხ.482
მუხლი 4. ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის პირობები
1. განსაკუთრებული შემთხვევის გარდა, ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის ვადაა არაუმეტეს 60 თვისა, მათ შორის, დავალიანების გაყინვის პერიოდი – არაუმეტეს 24 თვისა.
2. რესტრუქტურიზებულ ვადაგადაცილებულ საგადასახადო დავალიანებას გაყინვის პერიოდში სარგებელი და საქართველოს საგადასახადო კოდექსით გათვალისწინებული საურავი არ ერიცხება.
3. გადავადების პერიოდში რესტრუქტურიზებულ ვადაგადაცილებულ საგადასახადო დავალიანებას გრაფიკით დარჩენილ გადასახდელ თანხაზე ერიცხება სარგებელი წლიური 6%-ის ოდენობით.
4. ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების რესტრუქტურიზაცია შესაძლებელია განხორციელდეს განმეორებით, მხოლოდ განსაკუთრებულ შემთხვევაში, მათ შორის, იმ დავალიანებასთან ერთად, რომელიც უკვე რესტრუქტურიზებულია (შესაბამის პერიოდამდე დარიცხულ სარგებლის თანხასთან ერთად).
5. განსაკუთრებულ შემთხვევებში ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის ვადა განისაზღვრება არა უმეტეს 180 თვისა, მათ შორის, დავალიანების გაყინვის პერიოდი – არა უმეტეს 60 თვისა.
6. რესტრუქტურიზებული ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების დაფარვა ხორციელდება საწარმოსა და საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შორის დადებული ხელშეკრულების და ამავე ხელშეკრულების თანახმად გაფორმებული გრაფიკის შესაბამისად.
საქართველოს 2008 წლის 30 დეკემბრის კანონი №971 - სსმ I, №41, 30.12.2008 წ., მუხ.343
საქართველოს 2010 წლის 15 დეკემბრის კანონი №4062- სსმ I, №75, 27.12.2010 წ.,მუხ.482
მუხლი 5. სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის პირობები
1. განსაკუთრებული შემთხვევის გარდა, სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის ვადაა არაუმეტეს 60 თვისა ან სესხის ხელშეკრულებით გათვალისწინებული გადახდის ბოლო ვადიდან არაუმეტეს 24 თვისა, მათ შორის, დავალიანების გაყინვის პერიოდი – არაუმეტეს 24 თვისა.
2. რესტრუქტურიზაციის პერიოდში რესტრუქტურიზებული სასესხო დავალიანების გრაფიკით დარჩენილ გადასახდელ თანხაზე დასარიცხი სარგებლის ოდენობას განსაზღვრავს კომისია; ამასთანავე, სარგებლის წლიური ოდენობაა არანაკლებ 6%-ისა.
3. სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის დროს გადასახდელი თანხის გადახდის ვადის გადაცილებისათვის დასაკისრებელი პირგასამტეხლოს ოდენობას განსაზღვრავს კომისია.
4. რესტრუქტურიზებული სასესხო დავალიანება იფარება საქართველოს ფინანსთა სამინისტროსა და სესხით მოსარგებლე საწარმოს შორის დადებული ხელშეკრულების და ამ ხელშეკრულების თანახმად გაფორმებული გრაფიკის შესაბამისად.
5. რესტრუქტურიზებული ვადაგადაცილებული სასესხო დავალიანებიდან, პირველ რიგში, იფარება ძირითადი თანხისა და სარგებლის პროცენტის სახით არსებული ნაშთი, ხოლო შემდეგ − სესხის ძირითადი თანხისა და სარგებლის პროცენტის გადაუხდელობის შედეგად დარიცხული საურავი.
6. განსაკუთრებულ შემთხვევაში სასესხო დავალიანების (მათ შორის, უკვე რესტრუქტურიზებულისა – შესაბამის პერიოდამდე დარიცხულ სარგებლის თანხასთან ერთად) რესტრუქტურიზაციის ვადაა არაუმეტეს 180 თვისა, მათ შორის, დავალიანების გაყინვის პერიოდი – არაუმეტეს 60 თვისა.
7. ვალდებულებების შესრულების უზრუნველსაყოფად სესხით მოსარგებლე საწარმო, გარდა საქართველოს მთავრობის მიერ განსაზღვრული გამონაკლისი შემთხვევისა, წარადგენს მოთხოვნის უზრუნველყოფის საშუალებას, რომლის ღირებულება უნდა აღემატებოდეს რესტრუქტურიზებული სასესხო დავალიანების და მასზე დარიცხული სარგებლის ოდენობას.
საქართველოს 2008 წლის 30 დეკემბრის კანონი №971 - სსმ I, №41, 30.12.2008 წ., მუხ.343
საქართველოს 2010 წლის 15 დეკემბრის კანონი №4062- სსმ I, №75, 27.12.2010 წ.,მუხ.482
მუხლი 6. საწარმოს რესტრუქტურიზაციის გეგმა
საწარმოს რესტრუქტურიზაციის გეგმა უნდა შეიცავდეს:
ა) ამ საწარმოს საფინანსო-ეკონომიკური მდგომარეობისა და სამეურნეო საქმიანობის ანალიზს;
ბ) ორგანიზაციულ, ტექნიკურ, ტექნოლოგიურ და სხვა სახის ღონისძიებებს, რომლებმაც უნდა უზრუნველყოს ამ საწარმოს საფინანსო-ეკონომიკური მდგომარეობის გაუმჯობესება და რესტრუქტურიზებული ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების დაფარვა;
გ) ამ საწარმოს წარმოების ზრდის, პროდუქციის რეალიზაციის, საწარმოო დანახარჯების, მოგებისა და სხვა სახის ძირითად მაჩვენებლებს;
დ) ფულადი შემოსავლებისა და ფულადი რესურსების გამოყენების გაანგარიშებებს.
საქართველოს 2008 წლის 30 დეკემბრის კანონი №971 - სსმ I, №41, 30.12.2008 წ., მუხ.343
1. ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის პერიოდში საწარმო ვალდებულია:
ა) სრულად და დროულად დაფაროს მიმდინარე საგადასახადო ვალდებულებანი;
ბ) შეასრულოს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროსთან დადებული ხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობები;
გ) (ამოღებულია).
2. ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის პერიოდში საწარმოს უფლება აქვს წინასწარ დაფაროს რესტრუქტურიზებული თანხა ან მისი ნაწილი ამ პერიოდისათვის დარიცხულ შესაბამის სარგებელთან ერთად და წერილობით მოითხოვოს შესაბამისი ცვლილების შეტანა (მათ შორის, გადახდის ვადისა და თანხის შემცირება) დავალიანებების დაფარვის შესახებ გაფორმებულ გრაფიკში. ასეთ შემთხვევაში მოთხოვნას განიხილავს და გადაწყვეტილებას იღებს კომისია. თანხის წინასწარ დაფარვის შემთხვევაში წინასწარ დაფარულ თანხას სარგებელი არ ერიცხება.
3. ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის პერიოდში კრედიტორებს, რომლებმაც საწარმოს თანხმობა მისცეს დავალიანების რესტრუქტურიზაციაზე, უფლება არა აქვთ სასამართლოში შეიტანონ განცხადება საწარმოს მიმართ გადახდისუუნარობის შესახებ და სასამართლოში აღძრან საქმე დავალიანების დაფარვის უზრუნველსაყოფად.
4. იმ კრედიტორებს, რომლებშიც სახელმწიფო ფლობს აქციათა საკონტროლო პაკეტს ან წილის 50%-ზე მეტს, უფლება არა აქვთ განსაკუთრებულ შემთხვევებში რესტრუქტურიზაციის რეჟიმში მომუშავე საწარმოს მიმართ სასამართლოში აღძრან საქმე დავალიანების დაფარვის უზრუნველსაყოფად.
საქართველოს 2007 წლის 28 მარტის კანონი №4525 - სსმ I, №9, 31.03.2007 წ., მუხ.90
საქართველოს 2008 წლის 30 დეკემბრის კანონი №971 - სსმ I, №41, 30.12.2008 წ., მუხ.343
საქართველოს 2010 წლის 15 დეკემბრის კანონი №4062- სსმ I, №75, 27.12.2010 წ.,მუხ.482
1. ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის ვადა მთავრდება და შესაბამისი ხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობები წყდება:
ა) საწარმოს მიერ ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის ხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობების დარღვევის შემთხვევაში, საქართველოს მთავრობის განკარგულებით;
ბ) ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანების რესტრუქტურიზაციის პირობებით გათვალისწინებული ვადების ამოწურვის შემთხვევაში;
გ) საწარმოს წერილობითი მოთხოვნით, კომისიის დასკვნის საფუძველზე, თუ საწარმომ წინასწარ (ვადამდე) სრულად დაფარა რესტრუქტურიზებული დავალიანება ამ პერიოდისათვის დარიცხულ შესაბამის სარგებელთან ერთად;
დ) საწარმოს წერილობითი მოთხოვნის საფუძველზე, საქართველოს მთავრობის განკარგულებით.
2. ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ და „დ“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებულ შემთხვევებში ვადაგადაცილებული საგადასახადო ან/და სასესხო დავალიანებების რესტრუქტურიზაციის ვადამდე შეწყვეტისას:
ა) რესტრუქტურიზებული ვადაგადაცილებული საგადასახადო დავალიანების გადაუხდელ თანხაზე რესტრუქტურიზაციის დაწყების თარიღიდან საწარმოს მიმართ გამოიყენება საქართველოს საგადასახადო კანონმდებლობით გათვალისწინებული ფინანსური სანქციები;
ბ) რესტრუქტურიზებული საგადასახადო დავალიანების გადაუხდელი თანხების იძულებით ამოსაღებად საგადასახადო ორგანოები იყენებენ საქართველოს საგადასახადო კოდექსით გათვალისწინებულ ღონისძიებებს;
გ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო სესხით მოსარგებლე საწარმოს მიმართ იყენებს ამ კანონის მე-5 მუხლის მე-7 პუნქტით გათვალისწინებულ მოთხოვნის უზრუნველყოფის საშუალებას, ხოლო ასეთი მოთხოვნის უზრუნველყოფის საშუალების არარსებობის შემთხვევაში აღძრავს სამოქალაქო სარჩელს ვადაგადაცილებული სასესხო დავალიანების დაფარვის უზრუნველსაყოფად.
საქართველოს 2008 წლის 30 დეკემბრის კანონი №971 - სსმ I, №41, 30.12.2008 წ., მუხ.343
საქართველოს 2010 წლის 15 დეკემბრის კანონი №4062- სსმ I, №75, 27.12.2010 წ.,მუხ.482
მუხლი 81. რესტრუქტურიზებული ვალდებულებების ერთიანი რეესტრი
1. საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო ადგენს რესტრუქტურიზებული ვალდებულებების ერთიან რეესტრს.
2. რესტრუქტურიზებული ვალდებულებების ერთიანი რეესტრის წარმოების წესს და რეესტრის ფორმას ამტკიცებს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.
მუხლი 9. გარდამავალი დებულებანი
1. ამ კანონის ამოქმედებისთანავე ძალადაკარგულად ჩაითვალოს „საგადასახადო დავალიანებათა რესტრუქტურიზაციის შესახებ“ საქართველოს კანონი.
2. ამ კანონით დადგენილი წესით იმპორტის გადასახადების რესტრუქტურიზაცია ხორციელდება მხოლოდ 2005 წლის 1 იანვრამდე ამ გადასახადებში არსებულ დავალიანებებზე.
3. „საქართველოს 2008 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის შესახებ“ საქართველოს კანონის 58-ე მუხლის მე-2 პუნქტით განსაზღვრული პირობები შეიძლება გამოყენებულ იქნეს ამ კანონის მიზნებისათვის 2008 წლის განმავლობაში, მხოლოდ სახელმწიფოს შიდა საკრედიტო რესურსებიდან გაცემულ კრედიტებზე (სესხებზე), ჯამში არა უმეტეს 100 000 000 ლარისა, რომელთა დაფარვის ვალდებულება წარმოიშობა 2008 წლის 1 იანვრიდან შემდგომ პერიოდებში.
საქართველოს 2005 წლის 17 ივნისის კანონი №1709 - სსმ I, №35, 04.07.2005 წ., მუხ.217
საქართველოს 2008 წლის 12 მარტის კანონი №5860 - სსმ I, №6, 25.03.2008 წ., მუხ.22
საქართველოს 2010 წლის 17 სექტემბრის კანონი №3599 - სსმ I, №54, 12.10.2010 წ., მუხ.351
მუხლი 10. დასკვნითი დებულებანი
1. ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.
2. (ამოღებულია - 06.04.2017, №621). (მე-2 პუნქტის მოქმედება გავრცელდეს 2017 წლის 1 იანვრიდან წარმოშობილ სამართლებრივ ურთიერთობებზე)
საქართველოს 2005 წლის 17 ივნისის კანონი №1709 - სსმ I, №35, 04.07.2005 წ., მუხ.217
საქართველოს 2008 წლის 30 დეკემბრის კანონი №971 - სსმ I, №41, 30.12.2008 წ., მუხ.343
საქართველოს 2010 წლის 16 ივლისის კანონი №3452 - სსმ I, №42, 22.07.2010 წ., მუხ.271
საქართველოს 2010 წლის 15 დეკემბრის კანონი №4062- სსმ I, №75, 27.12.2010 წ.,მუხ.482
საქართველოს 2011 წლის 9 დეკემბრის კანონი №5505 - ვებგვერდი, 20.12.2011წ.
საქართველოს 2012 წლის 19 დეკემბრის კანონი №113 - ვებგვერდი, 27.12.2012წ.
საქართველოს 2013 წლის 25 დეკემბრის კანონი №1848 - ვებგვერდი, 2 8 .1 2 .2013წ.
საქართველოს 2017 წლის 6 აპრილის კანონი №621 - ვებგვერდი, 13.04.2017წ.
საქართველოს პრეზიდენტი მიხეილ სააკაშვილი
თბილისი,
2004 წლის 13 თებერვალი.
№3323-IIს
Закон Грузии
О реструктуризации налоговых задолженностей
и государственных займов
Настоящий Закон определяет общие принципы реструктуризации просроченных налоговых задолженностей и задолженностей по займам предприятий, созданных в соответствии с законодательством Грузии, а также признания задолженностей по займам безнадежными займами и их списания, прощения, возложения на третьих лиц, уступки с определенным дисконтом права требования покрытия другим юридическим лицам, организационные и правовые основы в целях улучшения финансово-экономического состояния и повышения платежеспособности указанных предприятий. (31.10.2014 N2755)
Статья 1. Разъяснение терминов (31.10.2014 N2755)
Термины, использованные в настоящем Законе, в целях настоящего Закона имеют следующие значения:
а) предприятие – предприятие, определенное Налоговым кодексом Грузии, или предпринимательский субъект любой правовой формы, определенной Законом Грузии «О предпринимателях», либо определенное Налоговым кодексом Грузии и признанное организацией образование (в том числе – бюджетная организация, определенная Бюджетным кодексом Грузии);
б) Комиссия – созданная при Министерстве финансов Грузии Комиссия по изучению вопроса о целесообразности реструктуризации просроченных налоговых задолженностей и задолженностей по займам, состав и Положение о которой утверждает Правительство Грузии. В состав Комиссии, кроме представителей исполнительной власти Грузии, входят председатели комитетов экономического профиля Парламента Грузии;
в) просроченная налоговая задолженность – разница между неуплаченной налогоплательщиком в установленный срок суммой налогов или (и) санкций и суммой, излишне уплаченной по налогам или (и) санкциям;
г) задолженность по займу:
г.а) просроченная задолженность по займу – обязательство, возникшее вследствие невозврата займа, выданного за счет средств государственного бюджета Грузии, и кредита, выданного под государственную гарантию, и неисполненное в установленный срок;
г.б) задолженность по займу с ненаступившим сроком – заем, выданный за счет средств государственного бюджета Грузии, и кредит, выданный под государственную гарантию предприятию, срок возврата которых еще не наступил;
д) неплатежеспособность – невозможность покрытия предприятием налоговой задолженности или (и) задолженности по займу в установленный срок;
е) реструктуризация просроченных налоговых задолженностей и задолженностей по займам – замораживание или (и) отсрочка просроченных налоговых задолженностей или (и) задолженностей по займам (в том числе – штрафов, пеней, неустоек и других). Реструктуризация задолженности по займу должна включать в себя реструктуризацию просроченной задолженности по займу, а также в пределах этой задолженности по займу реструктуризацию заемного обязательства с ненаступившим сроком;
ж) замораживание задолженности – приостановление обязательства по покрытию просроченной налоговой задолженности или (и) задолженности по займу на определенный срок;
з) отсрочка задолженности – рассрочка обязательства по покрытию просроченной налоговой задолженности или (и) задолженности по займу;
и) особый случай – случай, когда реструктуризация просроченной налоговой задолженности или (и) задолженности по займу (в том числе – уже реструктуризованной) осуществляется при наличии следующих условий:
и.а) для осуществления важных инвестиционных проектов подготовка к приватизации предприятия, в котором государство владеет контрольным пакетом акций или долей более 50 процентов, или (и) которое для социально-экономического развития страны имеет стратегическое назначение или (и) экспортный потенциал;
и.б) наличие у предприятия просроченных налоговых задолженностей или (и) задолженностей по займам, возникших в связи с неполучением оплаты за поставку товаров (услуг), которая должна была финансироваться за счет средств бюджета;
к) безнадежный заем – задолженность по займу:
к.а) которая не может быть покрыта для обеспечения ее взыскания в результате осуществления принудительных мер, предусмотренных законодательством Грузии;
к.б) которая является задолженностью по займу предприятия, исключенного из Реестра предпринимателей и непредпринимательских (некоммерческих) юридических лиц или ликвидированного в порядке, установленном законодательством Грузии;
к.в) которая является задолженностью по займу предприятия, имущество которого в соответствии с пунктом 13 статьи 38 Закона Грузии «О производстве по делам о неплатежеспособности» перешло к новому приобретателю необремененным и свободным от долгов;
к.г) которая, по оценке Комиссии, не может быть покрыта, исходя из фактического состояния предприятия;
к.д) в связи с которой существует вступившее в законную силу решение суда;
к.е) в связи с которой существует вступившее в законную силу решение суда о неплатежеспособности, банкротстве или (и) реабилитации соответствующего лица, которым требование этого кредитора не было признано;
л) одно обязательство, подлежащее исполнению, – нереструктуризованная просроченная налоговая задолженность, существующая к определенной дате, или обязательство, вытекающее из договора одного займа.
Статья 2. Общие положения (30.12.2008 N971)
1. Реструктуризация просроченных налоговых задолженностей или (и) задолженностей по займам, в том числе - в особых случаях, а также признание задолженностей по займам в качестве безнадежных займов и списание, прощение, уступка другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия осуществляются распоряжением Правительства Грузии в порядке, установленном настоящим Законом. (15.12.2010 N4062)
2. Порядок, установленный настоящим Законом (в том числе - в особых случаях), распространяется на просроченные задолженности, имеющиеся к моменту осуществления реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или(и) задолженностей по займу.
3. Право реструктуризации просроченной налоговой задолженности или (и) задолженности по займу в порядке, установленном настоящим Законом, предоставляется предприятию только в случае неплатежеспособности и на одно подлежащее исполнению обязательство только один раз, кроме особого случая. (31.10.2014 N2755)
4. Срок реструктуризации просроченной налоговой задолженности или (и) задолженности по займу определяется в порядке, установленном настоящим Законом. (31.10.2014 N2755)
Статья 3. Правила рассмотрения вопроса о реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или (и) задолженностей по займам, а также о признании задолженностей по займам в качестве безнадежных займов и их списании, прощении, уступке другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия и принятия решения (15.12.2010 N4062)
1. Вопрос о целесообразности реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или (и) задолженностей по займам, а также о признании задолженностей по займам в качестве безнадежных займов и их списании, прощении, уступке другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия рассматривает Комиссия. (15.12.2010 N4062)
2. Комиссия вправе при изучении вопроса о реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или (и) задолженностей по займам, а также о признании задолженностей по займам в качестве безнадежных займов и их списании, прощении, возложении на третье лицо, уступке другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия приглашать представителей предприятия, соответствующих министерств и ведомств, а также представителей Абхазской и Аджарской автономных республик и органов местного самоуправления. (15.12.2010 N4062)
3. Комиссия изучает вопрос, предусмотренный пунктами первым и 2 настоящей статьи, и принимает следующие решения: (31.10.2014 N2755)
а) представить Правительству Грузии предложение о реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или (и) задолженностей по займам, а также в случае нарушения предприятием условий, предусмотренных договором о реструктуризации, о целесообразности досрочного прекращения реструктуризации;
б) представить Правительству Грузии предложение о списании задолженностей по займам, признанным безнадежными займами;
в) представить Правительству Грузии предложение о прощении отдельных задолженностей по займам в определенном размере или полностью;
г) представить Правительству Грузии предложение об уступке с определенным дисконтом права требования покрытия отдельных задолженностей по займам другим юридическим лицам;
д) о внесении изменения в график, оформленный согласно договору, заключенному с предприятием, работающим в режиме реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или (и) задолженностей по займам;
е) о переводе отдельных задолженностей по займам на третьих лиц;
ж) об уточнении размеров отдельных просроченных налоговых задолженностей или (и) задолженностей по займам с учетом возникновения этих задолженностей по независящим от предприятия причинам.
4. Предприятие в целях изучения вопроса о реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или(и) задолженностей по займу представляет Министерству финансов Грузии следующие документы: (30.12.2008 N971)
а) письменное обращение руководителя предприятия;
б) решение собрания партнеров (акционеров), уполномоченных лиц о реструктуризации просроченных налоговых задолженностей и задолженностей по займу;
в) согласие кредиторов на осуществление реструктуризации просроченных налоговых задолженностей и задолженностей по займу, требование которых составляет более двух третей общего объема требования кредиторов (кроме государства);
г) согласие представительных органов Абхазской и Аджарской автономных республик или (и) местной самоуправляющейся единицы о целесообразности реструктуризации просроченных налоговых задолженностей, числящихся в отношении них. Если просроченная налоговая задолженность предприятия, числящаяся в отношении бюджета (бюджетов) Абхазской и Аджарской автономных республик или (и) местной самоуправляющейся единицы (единиц) не превышает 5 процентов собственных поступлений указанного бюджета (бюджетов), указанное согласие дает исполнительный орган самоуправляющейся единицы, а в случае автономной республики – правительство автономной республики; (15.12.2010 N4062)
д) план реструктуризации просроченных налоговых задолженностей и задолженностей по займу;
е) предложения об условиях и сроках замораживания или (и) отсрочки просроченных налоговых задолженностей и задолженностей по займу;
ж) выданная соответствующим налоговым органом (органами) информация или акт сверки налоговой задолженности (по отдельным видам налогов, штрафов и пеней); (15.12.2010 N4062)
з) список дебиторов и кредиторов (с указанием сумм), заверенный руководителем и главным бухгалтером предприятия;
и) перечень недвижимого имущества и аудиторское заключение о стоимости указанного имущества;
к) заверенные руководителем и главным бухгалтером предприятия бухгалтерские балансы за истекший и текущий годы и заверенный в такой же форме документ о причинах, вызывающих неплатежеспособность.
Примечание: Местной самоуправляющейся единице не вменяется в обязанность представление документов, определенных подпунктами «б», «в», «д» и «и» настоящего пункта. (15.12.2010 N4062)
41. Предприятие для изучения вопроса о признании задолженности по займу в качестве безнадежного займа и ее списании, прощении, возложении на третье лицо, уступке другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия представляет Министерству финансов Грузии письменное обращение (заявление), в котором описаны условия и причины, в связи с которыми предприятие просит рассмотрения вопроса о признании задолженности по займу в качестве безнадежного займа и ее списании, прощении, возложении на третье лицо, уступке другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия. К обращению (заявлению) должна прилагаться соответствующая документация, предусмотренная постановлением Правительства Грузии. (15.12.2010 N4062)
5. Министерство финансов Грузии после получения всех документов, предусмотренных пунктом 4 или 41 настоящей статьи (или по письменному требованию предприятия в случае отсутствия одного из документов – остальных документов), представляет документы и соответствующую информацию комиссии, которая в двухмесячный срок принимает решение о целесообразности реструктуризации просроченной налоговой задолженности или (и) задолженности по займу либо признании задолженности по займу в качестве безнадежного займа и списании, прощении, возложении на третье лицо, уступке другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия. Документы представляются в Министерство финансов Грузии в материальной или (и) электронной форме. Порядок представления предприятием документов в электронной форме в Министерство финансов Грузии устанавливает Министр финансов Грузии. (15.12.2010 N4062)
6. В случае принятия комиссией положительного решения о реструктуризации просроченной налоговой задолженности или (и) задолженности по займу, а также возложения задолженности по займу на третье лицо или (и) уступке другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия: (15.12.2010 N4062)
а) между предприятием и Министерством финансов Грузии заключается договор, в котором отражаются условия, сроки реструктуризации задолженности, график ее покрытия и иные вопросы, связанные с реструктуризацией;
б) между соответствующими сторонами и Министерством финансов Грузии заключается договор о возложении задолженности по займу на третье лицо или (и) об уступке другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия.
7. В случае принятия комиссией положительного решения Министерство финансов Грузии представляет протокол комиссии и копию договора (копии договоров) Правительству Грузии, которое принимает решение о реструктуризации просроченной налоговой задолженности или (и) задолженности по займу либо признании задолженности по займу в качестве безнадежного займа и ее списании, прощении, возложении на третье лицо, уступке другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия. (15.12.2010 N4062)
8. Просроченная налоговая задолженность или (и) задолженность по займу считается реструктуризованной и предприятие приступает к работе в режиме реструктуризации с даты, определенной распоряжением Правительства Грузии. (15.12.2010 N4062)
81. Дата признания задолженности по займу в качестве безнадежного займа и ее списания, прощения, уступки другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия определяется распоряжением Правительства Грузии. (15.12.2010 N4062)
9. В случае принятия комиссией отрицательного решения соответствующее заключение направляется предприятию. Заключение должно содержать обоснованные аргументы или (и) замечания, в виду которых предприятию было отказано в реструктуризации просроченной налоговой задолженности или (и) задолженности по займу либо признании задолженности по займу в качестве безнадежного займа и ее списании, прощении, возложении на третье лицо, уступке другому юридическому лицу с определенным дисконтом права требования покрытия. (15.12.2010 N4062)
10. (15.12.2010 N4062)
Статья 4. Условия реструктуризации просроченных налоговых задолженностей
1. Кроме особого случая, срок реструктуризации просроченной налоговой задолженности составляет не более 60 месяцев, в том числе период замораживания задолженности – не более 24 месяцев. (31.10.2014 N2755)
2. В период замораживания на реструктуризованную просроченную налоговую задолженность проценты и пени, предусмотренные Налоговым кодексом Грузии, не начисляются. (31.10.2014 N2755)
3. В период отсрочки на подлежащую уплате по графику сумму реструктуризованной просроченной налоговой задолженности начисляется процентная ставка в размере 6 процентов годовых. (31.10.2014 N2755)
4. В особых случаях реструктуризация просроченной налоговой задолженности может быть осуществлена повторно, в том числе - вместе с уже реструктуризованной задолженностью (вместе с суммой пени, начисленной до соответствующего периода). (30.12.2008 N971)
5. В особых случаях срок реструктуризации просроченной налоговой задолженности определяется не более чем на 180 месяцев, в том числе - период замораживания задолженности - не более чем на 60 месяцев. (15.12.2010 N4062)
6. Покрытие реструктуризованной просроченной налоговой задолженности осуществляется в соответствии с договором, заключенным между предприятием и Министерством финансов Грузии, и графиком, оформленным согласно этому же договору. (15.12.2010 N4062)
Статья 5. Условия реструктуризации задолженности по займу (31.10.2014 N2755)
1. Кроме особого случая, срок реструктуризации задолженности по займу составляет не более 60 месяцев или не более 24 месяцев со дня последнего срока уплаты, предусмотренного договором займа, в том числе, период замораживания задолженности – не более 24 месяцев.
2. В период реструктуризации размер процентной ставки, подлежащей начислению на оставшуюся согласно графику неуплаченную сумму реструктуризованной задолженности по займу, определяет Комиссия; при этом, годовой размер процентной ставки составляет не менее 6 процентов.
3. При реструктуризации задолженности по займу размер неустойки, подлежащей взысканию за нарушение срока уплаты суммы, подлежащей уплате, определяет Комиссия.
4. Покрытие реструктуризованной просроченной задолженности по займу осуществляется в соответствии с договором, заключенным между Министерством финансов Грузии и предприятием, пользующимся займом, и согласно графику, оформленному в соответствии с указанным договором.
5. Из реструктуризованных просроченных задолженностей по займам в первую очередь покрывается остаток, имеющийся в виде процентов с основной суммы и процентной ставки, а затем пеня, начисленная вследствие неуплаты процентов с основной суммы и процентной ставки займа.
6. В особых случаях срок реструктуризации задолженности по займу (в том числе, уже реструктуризованного – вместе с суммой процентной ставки, начисленной до соответствующего периода) составляет не более 180 месяцев, в том числе, период замораживания задолженности – не более 60 месяцев.
7. Для обеспечения исполнения обязательств предприятие, пользующееся займом, кроме исключительного случая, определенного Правительством Грузии, представляет средство обеспечения требования, стоимость которого должна превышать размеры реструктуризованной задолженности по займу и начисленных на нее процентов.
Статья 6. План реструктуризации предприятия (30.12.2008 N971)
План реструктуризации предприятия должен включать:
а) анализ его финансово-экономического состояния и хозяйственной деятельности;
б) организационные, технические, технологические и иного вида мероприятия, которые должны обеспечивать улучшение финансово-экономического состояния и покрытие реструктуризованных просроченных налоговых задолженностей или(и) задолженностей по займу предприятия;
в) показатели роста его производства, реализации продукции, производственных расходов, прибыли и основные показатели иного вида;
г) расчеты использования денежных доходов и денежных ресурсов.
Статья 7. Условия работы в режиме реструктуризации просроченных налоговых задолженностей и задолженностей по займу (30.12.2008 N971)
1. В период реструктуризации просроченных налоговых задолженностей и задолженностей по займу предприятие обязано:
а) полностью и своевременно покрывать текущие налоговые обязательства;
б) выполнять условия, предусмотренные договором, заключенным с Министерством финансов Грузии;
в) (15.12.2010 N4062)
2. В период реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или(и) задолженностей по займу предприятие вправе заранее покрыть реструктуризованную сумму или ее часть вместе с соответствующей суммой процентной ставки, начисленной за указанный период, и письменно потребовать внесения соответствующего изменения (в том числе - сокращения срока уплаты и суммы) в оформленный график покрытия задолженностей. В таком случае требование рассматривает и решение принимает комиссия. В случае предварительной уплаты суммы на покрытую заранее сумму процентная ставка не начисляется.
3. В период реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или(и) задолженностей по займу кредиторы, давшие предприятию согласие на реструктуризацию задолженности, не вправе подавать в суд заявление о неплатежеспособности предприятия и возбуждать дело в суде для обеспечения покрытия задолженности.
4. Кредиторы, в которых государство владеет контрольным пакетом акций или более 50 процентов доли, не вправе в отношении предприятия, находящегося в режиме реструктуризации во время особых случаев, возбуждать дело в суде для обеспечения покрытия задолженности.
Статья 8. Завершение или досрочное прекращение реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или(и) задолженностей по займу (30.12.2008 N971)
1. Срок реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или(и) задолженностей по займу завершается и условия, предусмотренные соответствующим договором, прекращаются:
а) в случае нарушения предприятием условий, предусмотренных договором о реструктуризации просроченной налоговой задолженности или (и) задолженности по займу, распоряжением Правительства Грузии; (15.12.2010 N4062)
б) в случае истечения сроков, предусмотренных условиями реструктуризации просроченных налоговых задолженностей или(и) задолженностей по займу;
в) по письменному требованию предприятия на основании заключения комиссии в случае, если предприятием заранее (досрочно) полностью покрывается реструктуризованная задолженность вместе с суммой соответствующей процентной ставки, начисленной за указанный период.
г) на основании письменного требования предприятия, распоряжением Правительства Грузии. (15.12.2010 N4062)
2. В случаях, предусмотренных подпунктами «а» и «г» пункта первого настоящей статьи, при досрочном прекращении реструктуризации просроченных налоговых задолженностей и задолженностей по займам: (15.12.2010 N4062)
а) с даты начала реструктуризации неуплаченной суммы реструктуризованной просроченной налоговой задолженности к предприятию применяются финансовые санкции, предусмотренные налоговым законодательством Грузии;
б) налоговые органы в целях принудительного изъятия неуплаченных сумм реструктуризованной налоговой задолженности применяют меры, предусмотренные Налоговым кодексом Грузии;
в) Министерство финансов Грузии в отношении предприятий, пользующихся займами, применяет средство обеспечения требования, предусмотренное пунктом 7 статьи 5 настоящего Закона, а в случае отсутствия такого средства обеспечения требования возбуждает гражданский иск об обеспечении покрытия просроченной задолженности по займу. (31.10.2014 N2755)
Статья 81. Единый реестр реструктуризованных обязательств (31.10.2014 N2755)
1. Министерство финансов Грузии составляет Единый реестр реструктуризованных обязательств.
2. Порядок ведения Единого реестра реструктуризованных обязательств и форму Реестра утверждает Министр финансов Грузии.».
Статья 9. Переходное положение (17.06.2005 N1709)
1. С введением в действие настоящего Закона считать утратившим силу Закон Грузии "О реструктуризации налоговых задолженностей".
2. В порядке, установленном настоящим Законом, реструктуризация налогов на импорт осуществляется только на задолженности, имеющиеся по этим налогам до 1 января 2005 года.».
3. Условия, определенные пунктом 2 статьи 58 Закона Грузии «О Государственном бюджете Грузии на 2008 год», применить для целей настоящего Закона в течение 2008 года только в отношении кредитов (займов), выданных из внутренних кредитных ресурсов государства, в сумме не более 100000000 лари, обязательство по покрытию которых возникнет в последующие периоды с 1 января 2008 года. (12.03.2008 N5860)
Статья 10. Заключительные положения (17.06.2005 N1709)
1. Настоящий Закон ввести в действие по опубликовании.
2. искл.(6.04.2017 N621)
Президент Грузии Михаил Саакашвили
Тбилиси
13 февраля 2004 года
№ 3323-Пс
Return back
Document comments