On Maritime Rescue Service

Consolidated versions (02/05/2014 - 15/07/2020)

საქართველოს კანონი

საზღვაო-სამაშველო სამსახურის შესახებ

 

თავი I ზოგადი დებულებანი

    მუხლი 1. კანონის მიზანი

ამ კანონის მიზანია საზღვაო საძიებო-სამაშველო ოპერაციების განხორციელებისათვის, ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციისათვის მზადყოფნის და თანამშრომლობის უზრუნველყოფა საქართველოს კანონმდებლობისა და საერთაშორისო სტანდარტების მოთხოვნათა შესაბამისად.

    მუხლი 2. კანონის რეგულირების სფერო

ეს კანონი არეგულირებს ზღვაში განსაცდელში მყოფი ყველა ადამიანისთვის, გემისთვის ან/და საფრენი აპარატისთვის, განურჩევლად მათი ეროვნული კუთვნილებისა და სტატუსისა, დახმარების აღმოჩენის და ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციის წესებს.

    მუხლი 3. ტერმინების განმარტება

ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვთ შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) საძიებო-სამაშველო კოორდინატორი – საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – საზღვაო ტრანსპორტის სააგენტო (შემდგომ − სააგენტო), რომელიც საძიებო-სამაშველო რაიონში ხელმძღვანელობს ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციას, საძიებო და სამაშველო სამუშაოებს;

ბ) საძიებო-სამაშველო რაიონი – საქართველოს განსაკუთრებული ეკონომიკური ზონისა და ტერიტორიული ზღვის რაიონი, რომლის საზღვრებშიც ხორციელდება საძიებო-სამაშველო ოპერაციები;

გ) საძიებო-სამაშველო ერთეული – სათანადოდ მომზადებული პერსონალით დაკომპლექტებული და შესაბამისი მოწყობილობებით აღჭურვილი გემი, რომლითაც შესაძლებელია საძიებო-სამაშველო ოპერაციების განხორციელება;

დ) საზღვაო სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი (შემდგომ – სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი) – სააგენტოს  სტრუქტურული ერთეული, რომელიც პასუხისმგებელია საძიებო-სამაშველო რაიონში ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციისა და საძიებო-სამაშველო ოპერაციების განხორციელების ორგანიზებისა და კოორდინაციისათვის;

ე) საძიებო-სამაშველო მოქმედებათა კოორდინატორი – საძიებო-სამაშველო ოპერაციების ხელმძღვანელი;

ვ) ადგილზე მოქმედების კოორდინატორი – სააგენტოს შესაბამისი სამსახური, საძიებო-სამაშველო ერთეულის კაპიტანი, საზღვაო გემის ან საფრენი აპარატის კაპიტანი, რომელიც კოორდინაციას უწევს საძიებო-სამაშველო ოპერაციებს;

ზ) ავარიული სტადია – გაურკვევლობის, განგაშის ან განსაცდელის სტადიის აღმნიშვნელი ზოგადი ტერმინი;

თ) გაურკვევლობის სტადია – გემის ან ადამიანების უსაფრთხოებასთან დაკავშირებით შექმნილი გაურკვეველი სიტუაცია, რომელიც წარმოიშობა განსაზღვრულ დროს ნავსადგურში გემის მიუსვლელობით ან გემის ადგილსამყოფლის თუ უსაფრთხო ნავიგაციის შესახებ ინფორმაციის მიუღებლობით;

ი) განგაშის სტადია – სიტუაცია, როდესაც საშიშროება ემუქრება გემის ან ადამიანების უსაფრთხოებას, რადგან გაურკვევლობის სტადიის დაფიქსირების შემდეგ ვერ მოხერხდა გემთან დაკავშირება ან ინფორმაციის სხვა წყაროებიდან მიღება, ან როდესაც მიღებული ინფორმაციით გემის საექსპლუატაციო საიმედობა არ არის იმდენად დარღვეული, რომ გამოიწვიოს განსაცდელის სტადია;

კ) განსაცდელის სტადია – სიტუაცია, როდესაც დანამდვილებითაა ცნობილი, რომ გემს ან ადამიანების სიცოცხლეს საფრთხე ემუქრება და ის საჭიროებს შველას, რადგან:

კ.ა) მიღებულია ინფორმაცია, რომ გემს ან ადამიანების სიცოცხლეს სერიოზული და გარდუვალი საფრთხე ემუქრება;

კ.ბ) განგაშის სტადიის დაფიქსირების შემდეგ ვერ მოხერხდა ვერც გემთან დაკავშირება და ვერც ინფორმაციის სხვა წყაროებიდან მიღება, რაც მიანიშნებს იმაზე, რომ შესაძლებელია გემი იმყოფებოდეს განსაცდელში;

კ.გ) მიღებული ინფორმაციით, გემის საექსპლუატაციო საიმედობა იმდენადაა დარღვეული, რომ განსაცდელის სტადია გარდუვალია;

ლ) შველა – განსაცდელში მყოფი ადამიანების უსაფრთხო ადგილზე გადაყვანა და მათთვის სხვა სახის დახმარების გაწევა;

მ) გარემოსათვის ზიანის მიყენება – სანაპირო და შიდა წყლებში ან მათ მიმდებარე რაიონებში ადამიანის ჯანმრთელობისათვის, საზღვაო ფლორის, ფაუნისა და რესურსებისათვის მნიშვნელოვანი ზიანის მიყენება, რაც გამოწვეულია დაბინძურებით, ხანძრით, აფეთქებით ან სხვა მსგავსი ინციდენტით;

ნ) ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების გამომწვევი ინციდენტი – შემთხვევა ან ერთნაირი მიზეზით გამოწვეული შემთხვევები, რომლებსაც მოჰყვება ან შეიძლება მოჰყვეს ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურება, რაც საფრთხეს შეუქმნის ერთი ან რამდენიმე ქვეყნის ინტერესებში შემავალ ზღვის გარემოს თუ სანაპირო ზოლს და მოითხოვს გადაუდებელ მოქმედებას ან საგანგებო ზომების მიღებას;

ო) საზღვაო დანადგარი – ნებისმიერი სახის სტაციონარული ან მცურავი დანადგარი თუ ნაგებობა, რომელიც გამოიყენება აირისა და ნავთობის დაზვერვისას, მოპოვებისას და წარმოებისას, აგრეთვე ნავთობისა და მავნე ნივთიერებების ჩატვირთვა-გადმოტვირთვისას;

პ) ნავთობის დამუშავებასთან დაკავშირებული საზღვაო ნავსადგურები და ობიექტები – ნავთობტერმინალები, მილსადენები, საზღვაო ნავსადგურები და სხვა ობიექტები, რომლებიც გამოიყენება ნავთობის დამუშავებისას და ქმნიან ნავთობით დაბინძურების საშიშროებას;

ჟ) სახელმძღვანელო დოკუმენტები – საქართველოს კანონმდებლობა, საძიებო-სამაშველო ოპერაციების და ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციის გეგმები;

რ) საერთაშორისო სტანდარტები – საერთაშორისო საზღვაო ორგანიზაციის (IMO) შესაბამისი კონვენციები, სახელმძღვანელო საერთაშორისო საზღვაო და საჰაერო ძიებისა და შველის შესახებ.

 

თავი II  საზღვაო-სამაშველო სამსახურის ორგანიზაციული სტრუქტურა

    მუხლი 4. საძიებო-სამაშველო კოორდინატორი

1. საძიებო-სამაშველო კოორდინატორი პასუხს აგებს:

ა) სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის მოწყობილობებითა და შტატებით უზრუნველყოფაზე, აგრეთვე ძიების, შველისა და ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციის სისტემის მართვაზე;

ბ) ძიების, შველისა და ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების სალიკვიდაციო საშუალებების მიწოდებასა და ამოქმედებაზე;

გ) ოპერაციაში მონაწილე პერსონალის მომზადების კოორდინაციაზე;

დ) ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციისა და საძიებო-სამაშველო ოპერაციების განხორციელების პრაქტიკის შემუშავებაზე.

2. საძიებო-სამაშველო კოორდინატორი ახორციელებს ზღვაში მყოფი გემის, ადამიანისა და საფრენი აპარატის ძიებისა და შველის, აგრეთვე ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციის შესახებ საერთაშორისო შეთანხმებებით საქართველოს მიერ ნაკისრ ვალდებულებათა შესრულებისათვის საჭირო ღონისძიებებს.

    მუხლი 5. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი

1. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი ექვემდებარება საძიებო-სამაშველო კოორდინატორს და ორგანიზებასა და კოორდინაციას უწევს ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციასა და საძიებო-სამაშველო ოპერაციებს.

2. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი ახორციელებს სადღეღამისო ოპერატიულ-სამორიგეო სამსახურს სპეციალური რადიოკავშირისა და ელექტრონული საშუალებებით, მორიგეობს რადიოეთერში და მონიტორინგს უწევს გემების მოხსენებათა სისტემაში მონაწილეობას.

3. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი საძიებო-სამაშველო რაიონში საქართველოს სამინისტროებისა და უწყებების, სხვა სახელმწიფოების, სანაოსნო კომპანიებისა და საზღვაო ნავსადგურების სამაშველო ძალების მონაწილეობით ახორციელებს ზღვაში მყოფი გემის, ადამიანისა და საფრენი აპარატის ძიებასა და შველას, აგრეთვე ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციას საქართველოს კანონმდებლობისა და საერთაშორისო სტანდარტების მოთხოვნათა შესაბამისად.

4. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი საძიებო-სამაშველო ოპერაციის განხორციელებისას:

ა) აგროვებს ინფორმაციას უბედური შემთხვევის შესახებ;

ბ) შეიმუშავებს ძიების, შველისა და ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციის გეგმას;

გ) ოპერაციაში მონაწილეებს აწვდის ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების სალიკვიდაციო და საძიებო-სამაშველო საშუალებებს და კოორდინაციას უწევს მათ;

დ) ადგენს გემის საძიებო-სამაშველო ზონის საზღვრებს;

ე) უბედური შემთხვევის შესახებ აცნობებს გემთმფლობელს;

ვ) უბედური შემთხვევის შესახებ აცნობებს იმ საძიებო-სამაშველო ცენტრებს, რომლებსაც შესაძლებელია დახმარებისათვის მიმართოს;

ზ) დახმარებას სთხოვს გემის კაპიტნებს, სამაშველო ორგანიზაციებსა და ნავსადგურების ხელმძღვანელებს;

თ) ახდენს ნებისმიერი სახის გემისა და საფრენი აპარატის მობილიზებას;

ი) ნიშნავს ადგილზე მოქმედების კოორდინატორს, თუ საძიებო-სამაშველო ოპერაცია წარმოებს ნავსადგურის კაპიტნის პასუხისმგებლობის ზონის გარეთ.

5. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი შედგება ცენტრის უფროსის, მისი მოადგილის, მორიგე კოორდინატორის, მორიგე რადიოოპერატორისა და უფროსი მექანიკოსისაგან, აგრეთვე ტექნიკური პერსონალისაგან, ოპერატიული შტაბისა და ექსპერტთა ჯგუფისაგან.

6. ტექნიკური პერსონალი შედგება სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის საშტატო პერსონალის, ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების სალიკვიდაციო და საძიებო-სამაშველო მოწყობილობათა მომსახურე ტექნიკური პერსონალისაგან.

7. ოპერატიულ შტაბში შედიან საგანგებო სიტუაციასთან დაკავშირებული ამოცანების გადასაწყვეტად მოწვეული შესაბამისი სახელმწიფო და ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოების უფლებამოსილი პირები, უმაღლესი საზღვაო განათლებისა და შორეული ნაოსნობის გემებზე მართვის დონეზე მუშაობის გამოცდილების მქონე საზღვაო სპეციალისტები.

8. ექსპერტთა ჯგუფს შეადგენენ მოწვეული საზღვაო სპეციალისტები და სხვადასხვა დარგის სპეციალისტები (ინჟინრები, ჰიდრომეტეოროლოგები, ექიმები, ქიმიკოსები, მეხანძრე-მაშველები, ჰიდროლოგები, ეკოლოგები და ა. შ.).

9. ოპერატიული შტაბის წევრები და ექსპერტთა ჯგუფი არ მიეკუთვნებიან სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის საშტატო პერსონალს.

    მუხლი 6. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის უფროსი

1. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის უფროსს თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს სააგენტოს დირექტორი.

2. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის უფროსს უნდა ჰქონდეს უმაღლესი საზღვაო განათლება, 3000 და მეტი საერთო ტევადობის გემის კაპიტნის დიპლომი და ტანკერზე კაპიტნად მუშაობის არანაკლებ 5 წლის აღიარებული სტაჟი.

3. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის უფროსს უფლება აქვს:

ა) ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციისას და საძიებო-სამაშველო ოპერაციის განხორციელებისას მოახდინოს სამაშველო საშუალებათა და პასუხისმგებლობის ზონაში მყოფი უცხო ქვეყნის გემების მოზიდვა;

ბ) თხოვნით მიმართოს უცხო ქვეყნის სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრებს, დახმარება აღმოუჩინონ საქართველოს საძიებო-სამაშველო რაიონის საზღვრებს გარეთ განსაცდელში მყოფ საქართველოს მოქალაქეებსა და საქართველოს დროშით მცურავ გემებს;

გ) საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს სისტემაში შემავალ უფლებამოსილ ორგანოსთან შეთანხმებით ნება მისცეს ან უარი უთხრას უცხო ქვეყნის სამაშველო საშუალებებს საქართველოს სახელმწიფო საზღვრის გადაკვეთაზე საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად;

დ) საგანგებო სიტუაციების შემთხვევებში საგანგებო კომისიის შექმნის წინადადებით მიმართოს ხელისუფლების ადგილობრივ და ცენტრალურ ორგანოებს, რათა უზრუნველყოს განსაცდელში მყოფი ადამიანების, გემის და საფრენი აპარატის გადარჩენისათვის, ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციისათვის განხორციელებული ოპერაციების ჩატარება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.

4. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის უფროსი არის ცენტრის წარმომადგენელი საქართველოს ფარგლებს გარეთ.

5. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის უფროსი ამოწმებს საქართველოს ნავსადგურებში და საძიებო-სამაშველო ერთეულებზე არსებულ საავარიო-სამაშველო აღჭურვილობას და დაღვრილი ნავთობის სალიკვიდაციო აღჭურვილობას.

   მუხლი 7. საძიებო-სამაშველო მოქმედებათა კოორდინატორი

საძიებო-სამაშველო მოქმედებათა კოორდინატორი არის სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის უფროსი ან მორიგე კოორდინატორი, რომელსაც ევალება:

ა) მიიღოს ინფორმაცია საზღვაო ინციდენტის შესახებ და შეაფასოს იგი ავარიული სტადიების შესაბამისად;

ბ) გაარკვიოს, ექსტრემალური მოქმედებისათვის აუცილებელი მოწყობილობებიდან რომელია განსაცდელში მყოფ გემზე;

გ) ჰქონდეს ინფორმაცია ამინდის პროგნოზზე;

დ) გაარკვიოს გემების გადაადგილება და ადგილსამყოფელი, აცნობოს მათ შესაძლო საძიებო-სამაშველო რაიონის შესახებ;

ე) აღნიშნოს რუკაზე საძიებო-სამაშველო რაიონი და მიიღოს გადაწყვეტილებები საძიებო-სამაშველო მეთოდებისა და საშუალებების გამოყენების შესახებ;

ვ) შეიმუშაოს საძიებო-სამაშველო ოპერაციების და ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციის გეგმები;

ზ) უცხო ქვეყნების საძიებო-სამაშველო ცენტრებთან ერთად კოორდინაცია გაუწიოს ოპერაციას;

თ) ორგანიზება გაუწიოს ოპერაციაში მონაწილე პერსონალის ინსტრუქტირებას და მიიღოს მისგან ინფორმაცია;

ი) შეაფასოს მიღებული ინფორმაცია და, აუცილებლობის შემთხვევაში, შესწორებები შეიტანოს შესაბამის გეგმაში;

კ) განალაგოს პერსონალი საძიებო-სამაშველო ოპერაციის ეფექტიანად განხორციელებისათვის საჭირო სქემით;

ლ) ორგანიზება გაუწიოს გადარჩენილთათვის გათვალისწინებული დახმარების საშუალებების დროულად მიწოდებას;

მ) ქრონოლოგიური თანამიმდევრობითა და სიზუსტით აწარმოოს სამორიგეო ჟურნალი;

ნ) შეადგინოს პატაკები;

ო) კოორდინაცია გაუწიოს საძიებო-სამაშველო საშუალებების საჭიროებისამებრ გამოყენებას;

პ) მოამზადოს დასკვნითი მოხსენება უბედური შემთხვევის შესახებ.

    მუხლი 8. ადგილზე მოქმედების კოორდინატორი

1. ადგილზე მოქმედების კოორდინატორს ნიშნავს საძიებო-სამაშველო მოქმედებათა კოორდინატორი.

2. უბედური შემთხვევის ადგილზე პირველად მისული საზღვაო გემის ან საფრენი აპარატის კაპიტანი კისრულობს ადგილზე მოქმედების კოორდინატორის ფუნქციების შესრულებას, ვიდრე საძიებო-სამაშველო მოქმედებათა კოორდინატორი არ დანიშნავს მის შემცვლელს.

3. ადგილზე მოქმედების კოორდინატორი ვალდებულია:

ა) დაამოწმოს უბედური შემთხვევის შესახებ ინფორმაციის მიღება;

ბ) დაუკავშირდეს განსაცდელში მყოფ გემს;

გ) განსაცდელში მყოფი გემისგან მიიღოს შესაბამისი ინფორმაცია და გადასცეს იგი სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრს;

დ) იქონიოს უწყვეტი რადიოკავშირი;

ე) დროულად მივიდეს შემთხვევის ადგილზე;

ვ) განახორციელოს საძიებო-სამაშველო ოპერაციები;

ზ) კოორდინაცია გაუწიოს შემთხვევის ადგილზე მყოფი სხვა გემების მოქმედებას;

თ) თავის მოქმედებათა შესახებ აცნობოს სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრს;

ი) შეასრულოს სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის რეკომენდაციები.

    მუხლი 9. ხელშეკრულება დახმარების შესახებ

1. თუ ავარიულ მდგომარეობაში მყოფ გემს ან გემზე არსებულ ტვირთს დაღუპვა არ ემუქრება და ეკიპაჟი აკონტროლებს სიტუაციას და შეუძლია საკუთარი ძალებით, საგანგებო ზომების მიღებით გადაარჩინოს გემი, მაგრამ ამჯობინებს დახმარებისათვის მიმართოს მაშველს, გემის კაპიტანსა და მაშველს შორის იდება ხელშეკრულება, რომლის თანახმადაც მაშველმა დახმარება უნდა აღმოუჩინოს განსაცდელში მყოფ გემს, ხოლო გემის კაპიტანი ვალდებულია გადაუხადოს მაშველს გაწეული სამუშაოს საფასური.

2. უშედეგოდ განხორციელებული სამუშაოს რისკზე პასუხისმგებელია ავარიულ მდგომარეობაში მყოფი გემის კაპიტანი, ხოლო მაშველი ოპერაციის დასრულებისას, შედეგის მიუხედავად, ღებულობს გაწეული სამუშაოს საფასურს.

    მუხლი 10. ნავსადგურის პასუხისმგებლობის ზონაში ადგილზე მოქმედების კოორდინატორი

1. სააგენტოს ნავსადგურის სახელმწიფო ზედამხედველობისა და კონტროლის სამსახურის უფროსი − ნავსადგურის კაპიტანი არის ადგილზე მოქმედების კოორდინატორი, თუ დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაცია და საძიებო-სამაშველო ოპერაცია ნავსადგურში ან ნავსადგურიდან 12 საზღვაო მილის რადიუსში (პასუხისმგებლობის ზონა) ხორციელდება.

2. უბედური შემთხვევის შესახებ ინფორმაციის მიღების შემდეგ ადგილზე მოქმედების კოორდინატორი ვალდებულია:

ა) დაამოწმოს უბედურების შესახებ ინფორმაციის მიღება;

ბ) დაუკავშირდეს განსაცდელში მყოფ გემს;

გ) განსაცდელში მყოფი გემისგან მიიღოს შესაბამისი ინფორმაცია და გადასცეს იგი სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრს;

დ) იქონიოს უწყვეტი რადიოკავშირი;

ე) საზღვაო ნავსადგურების, სანაოსნო კომპანიების, აგრეთვე საქართველოს სამინისტროების, უწყებებისა და სხვა ორგანიზაციების სამაშველო ძალების მონაწილეობით განახორციელოს და ორგანიზება გაუწიოს ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციას და საძიებო-სამაშველო ოპერაციებს;

ვ) კოორდინაცია გაუწიოს შემთხვევის ადგილზე მყოფი სხვა გემების მოქმედებას;

ზ) თავის მოქმედებათა შესახებ აცნობოს სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრს;

თ) შეასრულოს სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის რეკომენდაციები.

3. საძიებო-სამაშველო რაიონის დანარჩენ ნაწილში ადგილზე მოქმედების კოორდინატორს ნიშნავს სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის მორიგე კოორდინატორი, ხოლო სამაშველო ოპერაციების დასრულებისთანავე მას ათავისუფლებს სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრის უფროსი.

    მუხლი 11. საძიებო-სამაშველო ოპერაციების დასრულება

1. საძიებო-სამაშველო მოქმედებათა კოორდინატორი საძიებო-სამაშველო ოპერაციის დასრულების ან ავარიული სტადიის აღმოფხვრის შესახებ ინფორმაციის მიღებისას ოპერაციის შედეგებს აცნობებს საძიებო-სამაშველო კოორდინატორს, ხელისუფლების ადგილობრივ ორგანოებს, აგრეთვე სამაშველო ერთეულებს და შესაბამის სამსახურებს, რომლებიც ჩართულნი იყვნენ საძიებო-სამაშველო ოპერაციებში ან/და დაინტერესებულნი იყვნენ ამ ოპერაციებით.

2. ადამიანებისა და გემის გადარჩენის შემდეგ, აგრეთვე თუ დადგინდა, რომ შემდგომი ძიება უშედეგოა, საძიებო-სამაშველო მოქმედებათა კოორდინატორი სამაშველო ოპერაციებს დასრულებულად აცხადებს.

 

თავი III თანამშრომლობა და მოქმედებათა კოორდინაცია

    მუხლი 12. სახელმწიფოთა შორის თანამშრომლობა

1. (ამოღებულია).

2. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი, საძიებო-სამაშველო ოპერაციების ერთობლივად ჩატარების აუცილებლობის შემთხვევაში, დახმარებისათვის მიმართავს სხვა სახელმწიფოთა სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრებს და ცალკეულ სამაშველო ერთეულებს, ამასთან, საძიებო-სამაშველო რაიონში მოიზიდავს სხვა სახელმწიფოთა სამაშველო ორგანიზაციებსა და მცურავ საშუალებებს.

3. ძიებისას, შველისას და ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციისას ერთობლივ მოქმედებათა გაუმჯობესების მიზნით სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი მონაწილეობს სხვა სახელმწიფოთა სამაშველო სამსახურების წვრთნაში.

4. სააგენტო თანამშრომლობს უცხო ქვეყნების ზღვაზე სამაშველო სამსახურებთან და ზღვაზე სამაშველო საერთაშორისო ორგანიზაციებთან.

    მუხლი 13. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრისა და საჯარო სამართლის იურიდიული პირის - სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს მოქმედებათა კოორდინაცია

სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი და საჯარო სამართლის იურიდიული პირი − სამოქალაქო ავიაციის სააგენტო ვალდებული არიან, საძიებო-სამაშველო ოპერაციების წარმატებით განხორციელების მიზნით უზრუნველყონ თავიანთი მოქმედებების კოორდინაცია.

    მუხლი 14. საქართველოს სამინისტროების, უწყებების, ორგანიზაციებისა და საზღვაო ნავსადგურების მოქმედებათა კოორდინაცია

1. განსაცდელში მყოფი ადამიანების გადარჩენისას და ავარიის შედეგად დაღვრილი ნავთობითა და მავნე ნივთიერებებით ზღვის დაბინძურების ლიკვიდაციისას, აუცილებლობის შემთხვევაში, სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი კოორდინაციას უწევს საძიებო-სამაშველო რაიონში მყოფი სანაოსნო კომპანიების, საზღვაო ნავსადგურების, საქართველოს სამინისტროების, უწყებების და სხვა სპეციალური ქვედანაყოფების სამაშველო სამსახურების საშუალებებს და ძალებს.

2. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი, საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს სისტემაში შემავალი უფლებამოსილი ორგანო და სააგენტო ვალდებული არიან დანიშნონ ბუქსირის, სამხედრო გემისა და საჰაერო ხომალდის მუდმივი მორიგეობა, რომლებიც 30 წუთში მზად იქნებიან საძიებო-სამაშველო ოპერაციაში მონაწილეობისათვის. საძიებო-სამაშველო ოპერაციების გეგმების დროულად კორექტირების მიზნით მათი მორიგეობის განრიგის შესახებ ინფორმაცია ყოველწლიურად გადაეცემა სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრს.

3. სამაშველო-საკოორდინაციო ცენტრი საძიებო-სამაშველო ოპერაციის ჩატარების შესახებ ინფორმაციას აწვდის დაინტერესებულ სამინისტროებსა და ორგანიზაციებს.

 

თავი IV დასკვნითი დებულებანი

    მუხლი 15. ძალადაკარგული ნორმატიული აქტი

ამ კანონის ამოქმედებისთანავე ძალადაკარგულად ჩაითვალოს საქართველოს რესპუბლიკის მთავრობის 1992 წლის 23 ოქტომბრის დადგენილება „შავი ზღვის გაჭუჭყიანებისაგან დაცვის ბუქარესტის 1992 წლის კონვენციის მოთხოვნათა რეალიზაციის ზოგიერთ ღონისძიებათა შესახებ.“

    მუხლი 16. კანონის ამოქმედება

ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

საქართველოს პრეზიდენტი ედუარდ შევარდნაძე

თბილისი,

2000 წლის 29 სექტემბერი.

№528-Iს

PFRJY UHEPBB

 

J Vjhcrjq cgfcfntkmyjq cke;,t

 

 

Ukfdf ^\

 

J,obt gjkj;tybz

 

Cnfnmz 1\ Wtkm Pfrjyf

Wtkm Pfrjyf - j,tcgtxtybt ujnjdyjcnb b cjnhelybxtcndf d jceotcndktybb vjhcrb[ gjbcrjdj-cgfcfntkmys[ jgthfwbq= kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb d cjjndtncndbb c pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb b nht,jdfybzvb vt;leyfhjlys[ cnfylfhnjd\

 

Cnfnmz 2\ Cathf= htuekbhetvfz Pfrjyjv

Yfcnjzobq Pfrjy htuekbhetn ghfdbkf jrfpfybz gjvjob nthgzobv ,tlcndbt yf vjht k.lzv= celye bkb ktnfntkmyjve fggfhfne= ytpfdbcbvj jn b[ yfwbjyfkmyjq ghbyflkt;yjcnb bkb cnfnecf= b kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb\

 

Cnfnmz 3\ Hfp]zcytybt nthvbyjd

Nthvbys= bcgjkmpjdfyyst d yfcnjzotv Pfrjyt= bvt.n cktle.obt pyfxtybz|

f) координатор поиска и спасания � юридическое лицо публичного права, входящее в систему Министерства экономики и устойчивого развития Грузии, - Агентство морского транспорта (далее - Агентство), которое в поисково-спасательном районе осуществляет руководство ликвидацией загрязнения моря разливами нефти и вредных веществ в результате аварии, а также поисковыми и спасательными работами;(22.02.2011 N4218)

,) gjbcrjdj-cgfcfntkmysq hfqjy - hfqjy bcrk.xbntkmyjq 'rjyjvbxtcrjq pjys b nthhbnjhbfkmyjuj vjhz Uhepbb= d ghtltkf[ rjnjhjuj jceotcndkz.ncz gjbcrjdj-cgfcfntkmyst jgthfwbb+

d) gjbcrjdj-cgfcfntkmyfz tlbybwf - celyj= erjvgktrnjdfyyjt gthcjyfkjv= gjlujnjdktyysv yflkt;fobv j,hfpjv= b jcyfotyyjt cjjndtncnde.obv j,jheljdfybtv= ghbujlyjt lkz jceotcndktybz gjbcrjdj-cgfcfntkmys[ jgthfwbq+

u) Морской спасательно-координационный центр (далее - Спасательно-координационный центр) � структурная единица Агентства, ответственная за организацию и координацию осуществления операций по ликвидации загрязнения моря разливами нефти и вредных веществ в результате аварии и поисково-спасательных операций в поисково-спасательном районе;(22.02.2011 N4218)

l) rjjhlbyfnjh ltqcndbq gj gjbcre b cgfcfyb. - herjdjlbntkm gjbcrjdj-cgfcfntkmys[ jgthfwbq+

t) координатор на месте действия � соответствующая служба Агентства, капитан поисково-спасательной единицы, капитан морского судна или летательного аппарата, которые осуществляют координацию поисково-спасательных операций; (22.02.2011 N4218)

;) fdfhbqyfz cnflbz - j,obq nthvby= j,jpyfxf.obq cnflbb ytjghtltktyyjcnb= nhtdjub bkb ,tlcndbz+

p) cnflbz ytjghtltktyyjcnb - cbnefwbz ytjghtltktyyjcnb d cdzpb c ,tpjgfcyjcnm. celyf bkb k.ltq= djpybrf.ofz dcktlcndbt ytghb,snbz celyf d gjhn d ecnfyjdktyysq chjr bkb ytgjcnegktybz byajhvfwbb j tuj vtcnjyf[j;ltybb kb,j ,tpjgfcyjcnb yfdbufwbb+

b) cnflbz nhtdjub - cbnefwbz= rjulf ceotcndetn euhjpf ,tpjgfcyjcnb celyf bkb k.ltq= nfr rfr gjckt abrcbhjdfybz cnflbb ytjghtltktyyjcnb yt elfkjcm ecnfyjdbnm cdzpm c celyjv bkb gjkexbnm byajhvfwb. bp lheub[ bcnjxybrjd= kb,j gj gjcnegbditq byajhvfwbb 'rcgkefnfwbjyyfz yflt;yjcnm celyf yfheityf yt yfcnjkmrj= xnj,s dspdfnm yfcnegktybt cnflbb ,tlcndbz+

r) cnflbz ,tlcndbz - cbnefwbz= rjulf njxyj bpdtcnyj= xnj celye bkb ;bpyb k.ltq euhj;ftn jgfcyjcnm b jyb ye;lf.ncz d gjvjob= nfr rfr|

rf ) gj gjcnegbditq byajhvfwbb celye bkb ;bpyb k.ltq euhj;ftn cthmtpyfz b ytjndhfnbvfz jgfcyjcnm+

r, ) gjckt abrcbhjdfybz cnflbb nhtdjub yt elfkjcm ecnfyjdbnm cdzpm c celyjv bkb gjkexbnm byajhvfwb. bp lheub[ bcnjxybrjd= xnj erfpsdftn yf dthjznyjcnm njuj= xnj celyj nthgbn ,tlcndbt+

rd ) gj gjcnegbditq byajhvfwbb 'rcgkefnfwbjyyfz yflt;yjcnm celyf yfheityf yfcnjkmrj= xnj yfcnegktybt cnflbb ,tlcndbz ytjndhfnbvj+

k) cgfcfybt - ljcnfdrf k.ltq= nthgzob[ ,tlcndbt= d ,tpjgfcyjt vtcnj b jrfpfybt bv byjq gjvjob+

v) yfytctybt eoth,f jrhe;f.otq chtlt - yfytctybt pyfxbntkmyjuj eoth,f pljhjdm. k.ltq= vjhcrjq akjht= afeyt b htcehcfv d ghb,ht;ys[ b dyenhtyyb[ djlf[ bkb hfqjyf[= ghbktuf.ob[ r ybv= xnj dspdfyj pfuhzpytybtv= gj;fhjv= dphsdjv bkb lheubv gjlj,ysv bywbltynjv+

y) bywbltyn= dspsdf.obq pfuhzpytybt vjhz ytanm. b dhtlysvb dtotcndfvb= - ckexfq bkb dspdfyyst jlyjq b njq ;t ghbxbyjq ckexfb= rjnjhst dktren bkb vjuen gjdktxm pf cj,jq pfuhzpytybz vjhz ytanm. bkb dhtlysvb dtotcndfvb= xnj cjplftn euhjpe vjhcrjq chtlt kb,j ,thtujdjq kbybb= ghtlcnfdkz.otq bynthtcs jlyjuj bkb ytcrjkmrb[ ujcelfhcnd= b nht,etn ,tpjnkfufntkmys[ ltqcndbq bkb ghbyznbz xhtpdsxfqys[ vth+

j) vjhcrfz ecnfyjdrf - cnfwbjyfhyfz bkb gkfdexfz ecnfyjdrf kb,j cjjhe;tybt k.,juj dblf= bcgjkmpetvjt ghb hfpdtlrt= lj,sxt b ghjbpdjlcndt ufpf b ytanb= f nfr;t gjuheprt= hfpuheprt ytanb b dhtlys[ dtotcnd+

g) vjhcrbt gjhns b j,]trns= cdzpfyyst c j,hf,jnrjq ytanb= - ytanzyst nthvbyfks= nhe,jghjdjls= vjhcrbt gjhns b lheubt j,]trns= bcgjkmpetvst ghb j,hf,jnrt ytanb b cjplf.obt jgfcyjcnm pfuhzpytybz ytanm.+

h) руководящие документы � законодательство Грузии, планы поисково-спасательных операций и ликвидации загрязнения моря разливами нефти и вредными веществами в результате аварии; (2.05.2014 N2398)

c) vt;leyfhjlyst cnfylfhns - cjjndtncnde.obt rjydtywbb Vt;leyfhjlyjq Vjhcrjq Jhufybpfwbb (IMO)= Herjdjlcndj gj vt;leyfhjlyjve vjhcrjve b djpleiyjve gjbcre b cgfcfyb.\

 

Ukfdf ^^\

 

Jhufybpfwbjyyfz cnhernehf Vjhcrjq cgfcfntkmyjq cke ;, s

 

Cnfnmz 4\ Rjjhlbyfnjh gjbcrf b cgfcfybz

1\ Rjjhlbyfnjh gjbcrf b cgfcfybz jndtxftn pf|

f) j,tcgtxtybt Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyyjuj wtynhf j,jheljdfybtv b infnfvb= f nfr;t eghfdktybt cbcntvjq gjbcrf= cgfcfybz b kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb+

,) ljcnfdre b pfltqcndjdfybt chtlcnd gjbcrf= cgfcfybz b kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb+

d) rjjhlbyfwb. gjlujnjdrb exfcnde.otuj d jgthfwbb gthcjyfkf+

u) hfphf,jnre ghfrnbrb jceotcndktybz gjbcrf= cgfcfybz b kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb\

2\ Rjjhlbyfnjh gjbcrf b cgfcfybz jceotcndkztn vthjghbznbz= ytj,[jlbvst lkz dsgjkytybz j,zpfntkmcnd= dpzns[ Uhepbtq gj vt;leyfhjlysv cjukfitybzv j gjbcrt b cgfcfybb yf[jlzob[cz d vjht celyf= k.ltq b ktnfntkmyjuj fggfhfnf= f nfr;t kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb\

 

Cnfnmz 5\ Cgfcfntkmyj - rjjhlbyfwbjyysq wtynh

1\ Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysq wtynh gjlxbyztncz rjjhlbyfnjhe gjbcrf b cgfcfybz b jceotcndkztn jhufybpfwb. b rjjhlbyfwb. gjbcrjdj-cgfcfntkmys[ jgthfwbq b kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb\

2\ Спасательно-координационный центр осуществляет круглосуточную оперативно-дежурную службу специальными средствами радиосвязи и электронными средствами, дежурит в радиоэфире и ведет мониторинг участия судов в системе сообщений. (2.05.2014 N2398)

3. Спасательно-координационный центр в поисково-спасательном районе при участии спасательных сил министерств и ведомств Грузии, других государств, судоходных компаний и морских портов осуществляет поиск и спасание судов, людей и летательных аппаратов, терпящих бедствие на море, а также ликвидацию загрязнения моря разливами нефти и вредными веществами в результате аварии в соответствии с законодательством Грузии и требованиями международных стандартов. (2.05.2014 N2398)

4\ Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysq wtynh ghb jceotcndktybb gjbcrjdj-cgfcfntkmys[ jgthfwbq|

f) cj,bhftn byajhvfwb. j ytcxfcnyjv ckexft+

,) hfphf,fnsdftn gkfy gjbcrf= cgfcfybz b kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb+

d) ghtljcnfdkztn exfcnybrfv jgthfwbb chtlcndf gjbcrf= cgfcfybz b kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb b rjjhlbybhetn b[ ltqcndbz+

u) ecnfyfdkbdftn uhfybws pjys gjbcrf b cgfcfybz celyf+

l) byajhvbhetn j ytcxfcnyjv ckexft celjdkfltkmwf+

t) byajhvbhetn j ytcxfcnyjv ckexft gjbcrjdj-cgfcfntkmyst wtynhs= r rjnjhsv djpvj;yj j,hfnbnmcz pf gjvjom.+

;) ghjcbn j gjvjob rfgbnfyjd celjd= cgfcfntkmyst jhufybpfwbb b herjdjlbntktq gjhnjd+

p) vj,bkbpetn celyj b ktnfntkmysq fggfhfn k.,juj dblf+

b) yfpyfxftn rjjhlbyfnjhf yf vtcnt ltqcndbz= tckb gjbcrjdj-cgfcfntkmyfz jgthfwbz ghjbpdjlbncz dyt pjys jndtncndtyyjcnb rfgbnfyf gjhnf\

5\ Спасательно-координационный центр состоит из начальника центра, его заместителя, дежурного координатора, дежурного радиооператора и старшего механика, а также технического персонала, оперативного штаба и группы экспертов.(2.05.2014 N2398)

6\ Nt[ybxtcrbq gthcjyfk cjcnjbn bp infnyjuj gthcjyfkf Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyyjuj wtynhf= nt[ybxtcrjuj gthcjyfkf= j,cke;bdf.otuj j,jheljdfybt lkz gjbcrf= cgfcfybz= f nfr;t kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb\

7\ В оперативный штаб входят уполномоченные лица соответствующих государственных органов и органов местного самоуправления, приглашенные для решения задач, связанных с чрезвычайной ситуацией, морские специалисты, имеющие высшее морское образование и опыт работы на судах дальнего плавания на уровне управления. (2.05.2014 N2398)

8. В группу экспертов входят приглашенные морские специалисты и специалисты различных отраслей (инженеры, гидрометеорологи, врачи, химики, пожарные-спасатели, гидрологи, экологи и другие). (2.05.2014 N2398)

9\ Xktys jgthfnbdyjuj inf,f b uheggf 'rcgthnjd yt jnyjczncz r infnyjve gthcjyfke Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyyjuj wtynhf\

 

Cnfnmz 6\ Yfxfkmybr Cgfcfntkmyj - rjjhlbyfwbjyyjuj wtynhf

1\ Начальника Спасательно-координационного центра назначает на должность и освобождает от должности директор Агентства. (22.02.2011 N4218)

2\ Yfxfkmybr Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyyjuj wtynhf ljk;ty bvtnm dscitt vjhcrjt j,hfpjdfybt= lbgkjv rfgbnfyf celjd dfkjdjq dvtcnbvjcnm. 3000 b ,jktt b ghbpyfyysq cnf; hf,jns rfgbnfyjv yf nfyrthf[ yt vtytt 5 ktn\

3\ Yfxfkmybr Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyyjuj wtynhf bvttn ghfdj|

f) ghbdktrfnm cgfcfntkmyst chtlcndf b yf[jlzobtcz d pjyt jndtncndtyyjcnb byjcnhfyyst celf ghb jceotcndktybb gjbcrjdj-cgfcfntkmys[ jgthfwbq b kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbq+

,) j,hfofnmcz r byjcnhfyysv cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysv wtynhfv c ghjcm,jq j, jrfpfybb gjvjob uhf;lfyfv Uhepbb b celfv= gkfdf.obv gjl akfujv Uhepbb= nthgzobv ,tlcndbt pf ghtltkfvb gjbcrjdj-cgfcfntkmyjuj hfqjyf Uhepbb+

d) давать по согласованию с правомочным органом, входящим в систему Министерства внутренних дел Грузии, разрешение или отказывать иностранным спасательным средствам в пересечении Государственной границы Грузии в соответствии с законодательством Грузии. (5.12.2008 N622)

u) j,hfofnmcz d ckexfz[ djpybryjdtybz xhtpdsxfqys[ cbnefwbq d vtcnyst b wtynhfkmyst jhufys dkfcnb c ghtlkj;tybtv j cjplfybb xhtpdsxfqyjq fdfhbqyjq rjvbccbb lkz ghjdtltybz d cjjndtncndbb c pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb jgthfwbq gj cgfcfyb. k.ltq= celyf b ktnfntkmyjuj fggfhfnf= nthgzob[ ,tlcndbt= b kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb\

4\ Yfxfkmybr Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyyjuj wtynhf zdkztncz ghtlcnfdbntktv wtynhf pf ghtltkfvb Uhepbb\

5\ Начальник Спасательно-координационного центра производит проверку имеющегося в портах Грузии и на поисково-спасательных единицах аварийно-спасательного оснащения и оснащения для ликвидации разливов нефти.(2.05.2014 N2398)

 

Cnfnmz 7 Координатор поисково-спасательных действий (2.05.2014 N2398)

Координатором поисково-спасательных действий является начальник Спасательно-координационного центра или дежурный координатор, который обязан:

а) получать информацию о морских инцидентах и давать им оценку в соответствии с аварийными стадиями;

б) устанавливать, какое из устройств, необходимых для экстремальных действий, имеется на терпящем бедствие судне;

в) располагать информацией о прогнозе погоды;

г) устанавливать передвижение и местонахождение судов и информировать их о возможном поисково-спасательном районе;

д) обозначать на карте поисково-спасательный район и принимать решения о применении поисково-спасательных методов и средств;

е) разрабатывать планы поисково-спасательных операций и ликвидации загрязнения моря разливами нефти и вредными веществами в результате аварии;

ж) координировать операции совместно с поисково-спасательными центрами иностранных государств;

з) организовывать инструктаж персонала, участвующего в операции, и получать информацию от него;

и) оценивать поступившую информацию и в случае необходимости вносить поправки в соответствующий план;

к) размещать персонал по схеме, необходимой для эффективного осуществления поисково-спасательной операции;

л) организовывать своевременную доставку средств помощи, предусмотренных для спасенных;

м) вести журнал дежурств с хронологической последовательностью и точностью;

н) составлять рапорты;

о) координировать использование поисково-спасательных средств по необходимости;

п) подготавливать заключительные доклады о несчастных случаях.

 

Cnfnmz 8\ Rjjhlbyfnjh yf vtcnf [ ltqcndbq

1\ Rjjhlbyfnjhf yf vtcnf[ ltqcndbq yfpyfxftn rjjhlbyfnjh ltqcndbq gj gjbcre b cgfcfyb.\

2\ Rfgbnfy gthdjuj ghb,sdituj yf vtcnj ytcxfcnyjuj ckexfz vjhcrjuj celyf bkb ktnfntkmyjuj fggfhfnf ghbybvftn yf ct,z aeyrwbb rjjhlbyfnjhf yf vtcnf[ ltqcndbq lj nt[ gjh= gjrf rjjhlbyfnjh ltqcndbq gj gjbcre b cgfcfyb. yt yfpyfxbn tve pfvtye\

3\ Rjjhlbyfnjh yf vtcnf[ ltqcndbq j,zpfy|

f) gjlndthlbnm gjkextybt byajhvfwbb j ytcxfcnyjv ckexft+

,) ecnfyjdbnm cdzpm c celyjv= nthgzobv ,tlcndbt+

d) gjkexbnm jn celyf= nthgzotuj ,tlcndbt= cjjndtncnde.oe. byajhvfwb. b gthtlfnm t/ d Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysq wtynh+

u) gjllth;bdfnm ytghthsdye. hflbjcdzpm+

l) cdjtdhtvtyyj ghb,snm yf vtcnj ghjbcitcndbz+

t) jceotcndkznm gjbcrjdj-cgfcfntkmyst jgthfwbb+

;) rjjhlbybhjdfnm ltqcndbz yf[jlzob[cz yf vtcnt ghjbcitcndbz lheub[ celjd+

p) byajhvbhjdfnm j cdjb[ ltqcndbz[ Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysq wtynh+

b) dsgjkyznm htrjvtylfwbb Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyyjuj wtynhf\

 

Cnfnmz 9\ Ljujdjh j gjvjob

1\ Tckb celye= yf[jlzotvecz d fdfhbqyjv cjcnjzybb= bkb bvt.otvecz yf celyt uhepe yt uhjpbn ub,tkm= f 'rbgf; rjynhjkbhetn cbnefwb. b vj;tn cdjbvb cbkfvb= gentv ghbyznbz xhtpdsxfqys[ vth cgfcnb celyj= yj ghtlgjxbnftn j,hfnbnmcz pf gjvjom. r cgfcfntk.= vt;le rfgbnfyjv celyf b cgfcfntktv pfrk.xftncz ljujdjh= cjukfcyj rjnjhjve cgfcfntkm ljk;ty jrfpfnm gjvjom nthgzotve ,tlcndbt celye= f rfgbnfy j,zpfy jgkfnbnm cgfcfntk. cnjbvjcnm dsgjkytyys[ hf,jn\

2\ Jndtncndtyyjcnm pf hbcr ,tphtpekmnfnyjcnb ghjdtltyys[ hf,jn ytctn rfgbnfy celyf= yf[jlzotujcz d fdfhbqyjv cjcnjzybb= f cgfcfntkm gj pfdthitybb jgthfwbb= ytpfdbcbvj jn htpekmnfnf= gjkexftn cnjbvjcnm dsgjkytyys[ hf,jn\

 

Cnfnmz 10\ Rjjhlbyfnjh yf vtcnf [ ltqcndbq d pjyt jndtncndtyyjcnb gjhnf

1\ Начальник Службы государственного надзора и контроля порта Агентства � капитан порта является координатором на месте действия, если ликвидация загрязнения моря разливами нефти и вредными веществами и поисково-спасательная операция осуществляется в порту или в радиусе 12 морских миль от порта (зона ответственности).(2.05.2014 N2398)

2\ Gjckt gjkextybz byajhvfwbb j ytcxfcnyjv ckexft rjjhlbyfnjh yf vtcnf[ ltqcndbq j,zpfy|

f) gjlndthlbnm gjkextybt byajhvfwbb j ytcxfcnyjv ckexft+

,) ecnfyjdbnm cdzpm c celyjv= nthgzobv ,tlcndbt+

d) gjkexbnm jn celyf= nthgzotuj ,tlcndbt= cjjndtncnde.oe. byajhvfwb. b gthtlfnm t/ d Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysq wtynh+

u) gjllth;bdfnm ytghthsdye. hflbjcdzpm+

l) jceotcndkznm b jhufybpjdsdfnm ghb exfcnbb cgfcfntkmys[ cbk vjhcrb[ gjhnjd= celj[jlys[ rjvgfybq= f nfr;t vbybcnthcnd= dtljvcnd b lheub[ jhufybpfwbq Uhepbb gjbcrjdj-cgfcfntkmyst jgthfwbb b kbrdblfwb. pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb+

t) rjjhlbybhjdfnm ltqcndbz lheub[ celjd= yf[jlzob[cz yf vtcnt ghjbcitcndbz+

;) byajhvbhjdfnm j cdjb[ ltqcndbz[ Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysq wtynh+

p) dsgjkyznm htrjvtylfwbb Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyyjuj wtynhf\

3\ В остальной части поисково-спасательного района координатора на месте действия назначает дежурный координатор Спасательно-координационного центра, а после завершения спасательных операций его освобождает начальник Спасательно-координационного центра.(2.05.2014 N2398)

 

Cnfnmz 11\ Pfdthitybt gjbcrjdj-cgfcfntkmys[ jgthfwbq

1\ Rjjhlbyfnjh ltqcndbq gj gjbcre b cgfcfyb.= gjkexbd byajhvfwb. j pfdthitybb gjbcrjdj-cgfcfntkmyjq jgthfwbb bkb ecnhfytybb fdfhbqyjq cnflbb= cjj,oftn j htpekmnfnf[ jgthfwbb rjjhlbyfnjhe gjbcrf b cgfcfybz= vtcnysv jhufyfv dkfcnb= f nfr;t cgfcfntkmysv tlbybwfv b cjjndtncnde.obv cke;,fv= rjnjhst ,skb pfltqcndjdfys d gjbcrjdj-cgfcfntkmys[ jgthfwbz[ bkb ,skb pfbynthtcjdfys d ghjdtltybb 'nb[ jgthfwbq\

2\ Rjjhlbyfnjh ltqcndbq gj gjbcre b cgfcfyb. j,]zdkztn pfdthityysvb cgfcfntkmyst jgthfwbb gjckt cgfctybz k.ltq b celyf= f nfr;t= tckb ecnfyjdktyj= xnj lfkmytqibq gjbcr ,tcgjktpty\

 

Ukfdf ^^^\

 

Cjnhelybxtcndj b rjjhlbyfwbz ltqcndbq

 

Cnfnmz 12\ Cjnhelybxtcndj vt;le ujcelfhcndfvb

1\(30.03.2007 N4604)

2\ Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysq wtynh d ckexft ytj,[jlbvjcnb cjdvtcnyjuj ghjdtltybz gjbcrjdj-cgfcfntkmys[ jgthfwbq j,hfoftncz pf gjvjom. r cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysv wtynhfv b jnltkmysv cgfcfntkmysv tlbybwfv lheub[ ujcelfhcnd= dvtcnt c ntv= ghbdktrftn d gjbcrjdj-cgfcfntkmysq hfqjy cgfcfntkmyst jhufybpfwbb b gkfdtlbybws lheub[ ujcelfhcnd\

3\ C wtkm. ekexitybz cjdvtcnys[ ltqcndbq ghb gjbcrt= cgfcfybb b kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysq wtynh exfcndetn d extybz[ cgfcfntkmys[ cke;, lheub[ ujcelfhcnd\

4. Агентство сотрудничает на море со спасательными службами других стран и со спасательными международными организациями на море.(22.02.2011 N4218)

 

Cnfnmz 13\ Координация действий Спасательно-координационного центра и юридического лица публичного права � Агентства гражданской авиации (2.05.2014 N2398)

Спасательно-координационный центр и юридическое лицо публичного права � Агентство гражданской авиации обязаны в целях успешного осуществления поисково-спасательных операций обеспечивать координацию своих действий.

 

 

Cnfnmz 14\ Rjjhlbyfwbz ltqcndbq vbybcnthcnd = dtljvcnd = jhufybpfwbq b vjhcrb [ gjhnjd Uhepbb

1\ Ghb cgfcfybb k.ltq= nthgzob[ ,tlcndbt= b kbrdblfwbb pfuhzpytybq vjhz hfpkbdfvb ytanb b dhtlysvb dtotcndfvb d htpekmnfnt fdfhbb Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysq wtynh d ckexft ytj,[jlbvjcnb rjjhlbybhetn ltqcndbz cgfcfntkmys[ chtlcnd b cbk cgfcfntkmys[ cke;, yf[jlzob[cz d gjbcrjdj-cgfcfntkmyjv hfqjyt celj[jlys[ rjvgfybq= vjhcrb[ gjhnjd= vbybcnthcnd= dtljvcnd b lheub[ cgtwbfkmys[ gjlhfpltktybq\

2\ Спасательно-координационный центр, правомочный орган, входящий в систему Министерства внутренних дел Грузии, и Агентство обязаны назначать постоянное дежурство буксира, военного судна и воздушного корабля, которые в течение 30 минут обязаны быть готовы к участию в поисково-спасательной операции. Информация о расписании их дежурств с целью своевременной корректировки планов поисково-спасательных операций ежегодно направляется в Спасательно-координационный центр.(22.02.2011 N4218)

3\ Cgfcfntkmyj-rjjhlbyfwbjyysq wtynh ghtlcnfdkztn byajhvfwb. j ghjdtltybb gjbcrjdj-cgfcfntkmyjq jgthfwbb pfbynthtcjdfyysv vbybcnthcndfv b jhufybpfwbzv\

 

Ukfdf ^&\

 

Pfrk . xbntkmyst gjkj ; tybz

 

Cnfnmz 15\ Yjhvfnbdysq frn = enhfnbdibq cbke

C ddjljv yfcnjzotuj Pfrjyf d ltqcndbt cxbnfnm enhfnbdibv cbke gjcnfyjdktybt Ghfdbntkmcndf Htcge,kbrb Uhepbz jn 23 jrnz,hz 1992 ujlf @J ytrjnjhs[ vthjghbznbz[ gj j,tcgtxtyb. htfkbpfwbb nht,jdfybq <e[fhcrjq rjydtywbb 1992 ujlf @J, j[hfyt Xthyjuj vjhz jn pfuhzpytybz@\

 

Cnfnmz 16\ Ddjl Pfrjyf d ltqcndbt

Yfcnjzobq Pfrjy ddtcnb d ltqcndbt gj jge,kbrjdfybb\

 

Ghtpbltyn Uhepbb ����������������" lefhl Itdfhlyflpt

N,bkbcb

29 ctynz,hz 2000 ujlf

` 528-^c