Document structure
View explanations
Referenced documents
Document Highlights
Consolidated publications
Consolidated versions (27/12/2011 - 13/10/2017)
საქართველოს კონსტიტუციური კანონი
აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის სტატუსის შესახებ
1. ეს კანონი საქართველოს კონსტიტუციის მე-3 მუხლის მე-3 პუნქტის შესაბამისად განსაზღვრავს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის სამართლებრივ სტატუსს, ხელისუფლების განხორციელების ძირითად ფორმებსა და პრინციპებს, უფლებამოსილებებსა და მათი განხორციელების წესს, აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკასთან დაკავშირებულ სხვა საკითხებს.
2. ეს კანონი საქართველოს კონსტიტუციის განუყოფელი ნაწილია.
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკა არის ტერიტორიული ერთეული, რომელიც საქართველოს განუყოფელი ნაწილია და ახორციელებს ამ კანონით განსაზღვრულ და ამ კანონით დადგენილი წესით მინიჭებულ სხვა უფლებამოსილებებს.
2. აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკაში სახელმწიფო ხელისუფლება ხორციელდება საქართველოს კონსტიტუციით დადგენილი პრინციპების საფუძველზე. აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკაში დასაშვებია მხოლოდ ამ კანონით გათვალისწინებული ხელისუფლების ორგანოების შექმნა.
აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ადმინისტრაციული ცენტრია ქალაქი ბათუმი.
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკა მოიცავს ტერიტორიას ამ კანონის მიღების დღისათვის არსებულ ადმინისტრაციულ საზღვრებში.
2. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ადმინისტრაციული საზღვრების შეცვლა დასაშვებია აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს სრული შემადგენლობის ორი მესამედის ინიციატივის საფუძველზე. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ადმინისტრაციული საზღვრების შეცვლის თაობაზე გადაწყვეტილებას იღებს საქართველოს პარლამენტი საქართველოს ორგანული კანონით.
1. აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკას აქვს თავისი დროშა და გერბი, რომლებიც განისაზღვრება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციით. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის დროშასა და გერბში გათვალისწინებული უნდა იყოს საქართველოს სახელმწიფო დროშისა და გერბის ელემენტები.
2. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის დროშა ზომით საქართველოს სახელმწიფო დროშის სამი მეხუთედი უნდა იყოს.
3. აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკაში ოფიციალური ღონისძიების ჩატარებისას სრულდება საქართველოს სახელმწიფო ჰიმნი და საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ შემთხვევებში საქართველოს სახელმწიფოს ოფიციალურ სიმბოლოებთან (დროშასა და გერბთან) ერთად გამოიფინება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის დროშა და გერბი, ხოლო საქართველოს სახელმწიფო დროშის აღმართვისას აღიმართება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის დროშაც.
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უფლებამოსილებათა საფუძვლებია საქართველოს კონტიტუცია, ეს კანონი და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუცია.
2. ის საკითხები, რომლებიც საქართველოს კონსტიტუციისა და ამ კანონის შესაბამისად არ განეკუთვნება საქართველოს უმაღლეს სახელმწიფო ორგანოთა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის განსაკუთრებულ გამგებლობას, წესრიგდება საქართველოს საკანონმდებლო აქტებით.
3. დაუშვებელია აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკისათვის საქართველოს უმაღლეს სახელმწიფო ორგანოთა განსაკუთრებულ გამგებლობას მიკუთვნებული უფლებამოსილებების დელეგირება.
1. საქართველოს კონსტიტუციის მე-3 მუხლის პირველი პუნქტის გათვალისწინებით, აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის განსაკუთრებულ გამგებლობას განეკუთვნება შემდეგი საკითხები:
ა) აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის სხვა ნორმატიული აქტების მიღება, მათში ცვლილებების შეტანა;
ბ) აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს არჩევნების ჩატარება;
გ) აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის სტრუქტურის, უფლებამოსილებისა და საქმიანობის წესის განსაზღვრა;
დ) განათლებისა და მეცნიერების ხელშეწყობა, კულტურისა და სამეცნიერო დაწესებულებების შექმნა და მართვა, ადგილობრივი მნიშვნელობის კულტურის ძეგლების მოვლა-პატრონობა;
ე) ადგილობრივი მნიშვნელობის ბიბლიოთეკები და მუზეუმები;
ვ) ტურიზმი, კულტურა და სპორტი;
ზ) ადგილობრივი მნიშვნელობის მშენებლობა და ურბანული განვითარება;
თ) ადგილობრივი მნიშვნელობის საავტომობილო გზები და სხვა კომუნიკაციები;
ი) სანიტარია, ჯანმრთელობის დაცვისა და სოციალური უზრუნველყოფის საკითხების გადაწყვეტაში მონაწილეობა;
კ) სოფლის მეურნეობა და სამონადირეო საქმე;
ლ) სურსათი და საკვები პროდუქტების ხარისხის კონტროლი;
მ) ბაზრობები, ბაზრები და გამოფენები;
ნ) საქართველოს საკანონმდებლო აქტებით დადგენილი წესით, აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის შემოსავლების ფარგლებში საბიუჯეტო პოლიტიკის განსაზღვრა და განხორციელება, აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ბიუჯეტის პროექტის შემუშავება, ბიუჯეტის დამტკიცება და შესრულების კონტროლი;
ო) საქართველოს კანონებით განსაზღვრული ადგილობრივი გადასახადებისა და მოსაკრებლების შემოღება და გაუქმება;
პ) აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ქონების მართვა და განკარგვა;
ჟ) აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკისათვის საჭირო საარქივო სამსახური;
რ) სატყეო მეურნეობის მართვა;
ს) სახანძრო დაცვა.
2. თუ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკა არ აწესრიგებს ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებულ რომელიმე საკითხს, მისი მოწესრიგება შეუძლია საქართველოს უმაღლეს სახელმწიფო ორგანოს თავისი კომპეტენციის ფარგლებში, საქართველოს ნორმატიული აქტით.
აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის განსაკუთრებული გამგებლობისათვის მიკუთვნებულ საკითხებს დამოუკიდებლად წყვეტენ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ხელისუფლების ორგანოები, გარდა ამ კანონის მე-7 მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევისა.
1. აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკას არა აქვს უფლება, დაადგინოს ისეთი შეზღუდვები ან მიიღოს ისეთი ზომები, რომლებიც პირდაპირ ან ირიბად ხელს შეუშლის მოქალაქის, საქონლის, მომსახურების ან კაპიტალის თავისუფალ გადაადგილებას აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ტერიტორიაზე ან ამ ტერიტორიის გავლით.
2. აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკას არა აქვს უფლება, ნორმატიული აქტით მოაწესრიგოს საქართველოს კონსტიტუციის მეორე თავით გათვალისწინებული საკითხები.
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭო არის აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის წარმომადგენლობითი ორგანო, რომელიც თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ახორციელებს საკანონმდებლო საქმიანობას და აკონტროლებს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობას.
2. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭო შედგება 4 წლის ვადით არჩეული არა უმეტეს 21 დეპუტატისგან. უმაღლესი საბჭოს დეპუტატების არჩევის წესი და მათი რაოდენობა განისაზღვრება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციითა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კანონმდებლობით.
3. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭო აირჩევა საყოველთაო, თანასწორი და პირდაპირი არჩევნების საფუძველზე, ფარული კენჭისყრით, აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ტერიტორიაზე მცხოვრები საქართველოს მოქალაქეების მიერ.
4. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს მორიგი არჩევნები ტარდება უმაღლესი საბჭოს უფლებამოსილების ვადის ამოწურვის კალენდარული წლის ოქტომბერში. არჩევნების თარიღს საქართველოს ორგანული კანონით დადგენილი წესით ნიშნავს საქართველოს პრეზიდენტი.
საქართველოს 2006 წლის 27 დეკემბრის კონსტიტუციური კანონი №4134 - სსმ I, №3, 11.01.2007 წ., მუხ.45
აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს უფლებამოსილება წყდება:
ა) აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ახალარჩეული უმაღლესი საბჭოს უფლებამოსილების ცნობისთანავე;
ბ) აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს დათხოვნის თაობაზე საქართველოს პრეზიდენტის ბრძანებულების ძალაში შესვლისთანავე.
1. საქართველოს პრეზიდენტი უფლებამოსილია საქართველოს პარლამენტის თანხმობით დაითხოვოს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭო, თუ მისი მოქმედებით საფრთხე შეექმნა ქვეყნის სუვერენიტეტს, ტერიტორიულ მთლიანობას, სახელმწიფო ხელისუფლების ორგანოთა კონსტიტუციურ უფლებამოსილებათა განხორციელებას ან/და იგი ვერ ახორციელებს ამ კანონითა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციით მისთვის მინიჭებულ უფლებამოსილებებს.
2. საქართველოს პრეზიდენტი უფლებამოსილია დაითხოვოს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭო, თუ მან ზედიზედ ორჯერ არ დაამტკიცა აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარის კანდიდატურა.
3. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს დათხოვნის შემთხვევაში მის უფლებამოსილებებს ახორციელებს დროებითი საპრეზიდენტო საბჭო, რომელსაც ნიშნავს საქართველოს პრეზიდენტი. დროებითი საპრეზიდენტო საბჭოს უფლებამოსილება წყდება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ახალარჩეული უმაღლესი საბჭოს უფლებამოსილების ცნობისთანავე.
4. დროებითი საპრეზიდენტო საბჭოს მიერ მიღებული აქტი ექვემდებარება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს მიერ დამტკიცებას მისი უფლებამოსილების ცნობიდან 1 თვის ვადაში. თუ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭო არ დაამტკიცებს დროებითი საპრეზიდენტო საბჭოს მიერ მიღებულ აქტს, ეს აქტი კარგავს იურიდიულ ძალას.
5. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს დათხოვნის შემთხვევაში რიგგარეშე არჩევნები ტარდება მისი დათხოვნიდან არა უადრეს 60 და არა უგვიანეს 90 დღისა. თუ საქართველოს მთელ ტერიტორიაზე ან აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ტერიტორიაზე გამოცხადებულია საგანგებო მდგომარეობა, აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს რიგგარეშე არჩევნები ტარდება საგანგებო მდგომარეობის გაუქმებიდან 60 დღის ვადაში.
1. დაუშვებელია, აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს წევრი იმავდროულად იყოს სხვა წარმომადგენლობითი ორგანოს ან აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის წევრი. შეუთავსებლობის სხვა შემთხვევები განისაზღვრება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუცით.
2. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს შიდა ორგანიზაცია, პროცედურები და საქმიანობის წესი განისაზღვრება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციით და უმაღლესი საბჭოს მიერ მიღებული რეგლამენტით.
3. საქართველოს პარლამენტი უფლებამოსილია, დადგენილების საფუძველზე, კონსტიტუციური წარდგინებით მიმართოს საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს და მოითხოვოს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს აქტის გაუქმება, თუ ის ეწინააღმდეგება საქართველოს კონსტიტუციას, ამ კანონს, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებსა და შეთანხმებებს და საქართველოს კანონებს. საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს მიერ საქართველოს პარლამენტის კონსტიტუციური წარდგინების განსახილველად მიღება იწვევს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს შესაბამისი აქტის მოქმედების შეჩერებას.
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭო:
ა) იღებს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციას, აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კანონებს ამ კანონით აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის განსაკუთრებული გამგებლობისათვის მიკუთვნებულ საკითხებზე, ასევე საქართველოს საკანონმდებლო აქტებით პირდაპირ განსაზღვრულ შემთხვევებში;
ბ) ამტკიცებს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ბიუჯეტს;
გ) აკონტროლებს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის აღმასრულებელი ორგანოების მიერ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის საბიუჯეტო სახსრების ხარჯვას;
დ) ამტკიცებს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარეს და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის შემადგენლობას მთავრობის თავმჯდომარის წარდგინებით;
ე) უფლებამოსილია სრული შემადგენლობის ორი მესამედით უნდობლობა გამოუცხადოს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობას;
ვ) ახორციელებს ამ კანონით, საქართველოს კანონმდებლობითა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციით მის კომპეტენციას მიკუთვნებულ სხვა უფლებამოსილებებს.
2. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კანონს ხელს აწერს და აქვეყნებს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარე. იგი უფლებამოსილია კანონი შენიშვნებით დაუბრუნოს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლეს საბჭოს. უმაღლესი საბჭო კენჭს უყრის მთავრობის თავმჯდომარის შენიშვნებს, რომელთა მისაღებად საკმარისია აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კანონის მიღებისათვის დადგენილი ხმათა უმრავლესობა. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კანონის პირვანდელი რედაქციით მიღებისათვის საჭიროა აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს სრული შემადგენლობის სამი მეხუთედის მხარდაჭერა.
3. აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკაში საკანონმდებლო პროცესთან და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ბიუჯეტის დამტკიცებასთან დაკავშირებული სხვა საკითხები წესრიგდება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციითა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კანონმდებლობით, საქართველოს საკანონმდებლო აქტებით დადგენილი მოთხოვნების დაცვით.
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობა არის აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის აღმასრულებელი ორგანო, რომელიც ახორციელებს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის აღმასრულებელ ხელისუფლებას და განსაზღვრავს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის აღმასრულებელი ხელისუფლების საქმიანობის ძირითად მიმართულებებს.
2. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობა შედგება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მინისტრებისაგან.
3. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის სტრუქტურა, უფლებამოსილება და საქმიანობის წესი განისაზღვრება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კანონით, რომელსაც აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლეს საბჭოს წარუდგენს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარე.
4. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობა ანგარიშვალდებულია საქართველოს პრეზიდენტისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს წინაშე.
5. საქართველოს პრეზიდენტი უფლებამოსილია შეაჩეროს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის აქტის მოქმედება ან გააუქმოს ეს აქტი, თუ ის ეწინააღმდეგება საქართველოს კონსტიტუციას, ამ კანონს, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებსა და შეთანხმებებს, საქართველოს კანონებსა და საქართველოს პრეზიდენტის სამართლებრივ აქტებს.
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარის უფლებამოსილების შეწყვეტა იწვევს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის მთელი შემადგენლობის უფლებამოსილების შეწყვეტას.
2. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობას უფლებამოსილება ასევე უწყდება:
ა) აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ახალარჩეული უმაღლესი საბჭოს უფლებამოსილების ცნობისთანავე;
ბ) აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს მიერ სრული შემადგენლობის ორი მესამედით მთავრობისათვის უნდობლობის გამოცხადებისას;
გ) ამ კანონით დადგენილ შემთხვევებში საქართველოს პრეზიდენტის მიერ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის გადაყენებისას.
3. ამ მუხლის მე-2 პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევებში, ასევე აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის გადადგომისას აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობა ახორციელებს თავის უფლებამოსილებებს მთავრობის ახალი შემადგენლობის დამტკიცებამდე.
4. ამ მუხლის მე-2 პუნქტის „ბ“ და „გ“ ქვეპუნქტებით განსაზღვრულ შემთხვევებში აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის უფლებამოსილებებს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის ახალი შემადგენლობის დამტკიცებამდე ახორციელებს საქართველოს პრეზიდენტის მიერ აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკაში დანიშნული სახელმწიფო რწმუნებული და მისი ადმინისტრაცია.
5. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობასთან დაკავშირებული სხვა საკითხები წესრიგდება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციით.
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ახალარჩეული უმაღლესი საბჭოს უფლებამოსილების ცნობიდან 10 დღის ვადაში საქართველოს პრეზიდენტი უმაღლეს საბჭოში წარმოდგენილ პოლიტიკურ სუბიექტებთან კონსულტაციის შემდეგ, საქართველოს მთავრობის წინასწარი თანხმობით უმაღლეს საბჭოს დასამტკიცებლად წარუდგენს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარის კანდიდატურას. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარე დამტკიცებულად ითვლება, თუ მას მხარს დაუჭერს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს სრული შემადგენლობის ნახევარზე მეტი. თუ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭო არ დაამტკიცებს საქართველოს პრეზიდენტის მიერ წარდგენილ კანდიდატურას, საქართველოს პრეზიდენტი უფლებამოსილია 10 დღის ვადაში აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლეს საბჭოს დასამტკიცებლად წარუდგინოს იგივე ან სხვა კანდიდატურა.
2. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარის დამტკიცებიდან 10 დღის ვადაში იგი ამ კანონის მე-20 მუხლის მე-3 პუნქტით დადგენილი შეთანხმების პროცედურის განხორციელების შემდეგ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლეს საბჭოს თანამდებობაზე დასამტკიცებლად წარუდგენს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის შემადგენლობას. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის შემადგენლობა დამტკიცებულად ჩაითვლება, თუ მას მხარს დაუჭერს უმაღლესი საბჭოს სხდომაზე დამსწრე წევრთა უმრავლესობა, მაგრამ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს სრული შემადგენლობის არანაკლებ ერთი მესამედისა.
3. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის ცალკეული წევრის უფლებამოსილების შეწყვეტის შემთხვევაში აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის შესაბამის ახალ წევრს ნიშნავს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარე საქართველოს შესაბამისი სამთავრობო დაწესებულების ხელმძღვანელთან (ხელმძღვანელებთან) შეთანხმებით.
4. თუ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს მიერ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის შემადგენლობის დამტკიცების შემდეგ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის შემადგენლობა ნახევარზე მეტით განახლდა, აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარე აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლეს საბჭოს ამ მუხლის მე-2 პუნქტით დადგენილი წესით თანამდებობაზე დასამტკიცებლად წარუდგენს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის განახლებულ შემადგენლობას.
5. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის ფორმირებასთან დაკავშირებული სხვა ურთიერთობები განისაზღვრება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციით.
საქართველოს 2006 წლის 27 დეკემბრის კონსტიტუციური კანონი №4134 - სსმ I, №3, 11.01.2007 წ., მუხ.45
საქართველოს 2011 წლის 27 დეკემბრის კონსტიტუციური კანონი №5631 – ვებგვერდი, 09.01.2012წ.
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარე:
ა) არის აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი თანამდებობის პირი და წარმოადგენს აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკას;
ბ) ხელმძღვანელობს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის საქმიანობას;
გ) უფლებამოსილია გააუქმოს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მინისტრის აქტი;
დ) უფლებამოსილია გადააყენოს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მინისტრი;
ე) საქართველოსა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კანონმდებლობებით დადგენილი წესით განკარგავს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ქონებას;
ვ) აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლეს საბჭოს დასამტკიცებლად წარუდგენს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ბიუჯეტს;
ზ) ახორციელებს ამ კანონით, საქართველოს კანონმდებლობითა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კანონმდებლობით გათვალისწინებულ სხვა უფლებამოსილებებს.
2. საქართველოს პრეზიდენტი უფლებამოსილია შეაჩეროს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარის აქტის მოქმედება ან გააუქმოს ეს აქტი, თუ ის ეწინააღმდეგება საქართველოს კონსტიტუციას, ამ კანონს, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებსა და შეთანხმებებს, საქართველოს კანონებსა და საქართველოს პრეზიდენტის სამართლებრივ აქტებს.
1. საქართველოს პრეზიდენტი უფლებამოსილია გადააყენოს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობა, თუ:
ა) მისი მოქმედებით საფრთხე შეექმნა ქვეყნის სუვერენიტეტს, ტერიტორიულ მთლიანობას, სახელმწიფო ხელისუფლების ორგანოთა კონსტიტუციურ უფლებამოსილებათა განხორციელებას;
ბ) იგი ვერ ახორციელებს ამ კანონით ან/და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციით მისთვის მინიჭებულ უფლებამოსილებებს.
2. ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში შესაბამისი გარემოების აღმოფხვრიდან 1 თვის განმავლობაში, ხოლო ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტით განსაზღვრულ შემთხვევაში – აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის გადაყენებიდან 2 თვის ვადაში საქართველოს პრეზიდენტი უმაღლესი საბჭოს ფრაქციებთან კონსულტაციების შემდეგ შეარჩევს მთავრობის თავმჯდომარის კანდიდატურას და მას თანამდებობაზე დასამტკიცებლად წარუდგენს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლეს საბჭოს.
საქართველოს 2006 წლის 27 დეკემბრის კონსტიტუციური კანონი №4134 - სსმ I, №3, 11.01.2007 წ., მუხ.45
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის სამინისტროების შექმნა დასაშვებია მხოლოდ შემდეგ სფეროებში:
ა) ეკონომიკა, ფინანსები და ტურიზმი;
ბ) ჯანმრთელობის დაცვა და სოციალური უზრუნველყოფა;
გ) განათლება, კულტურა და სპორტი;
დ) სოფლის მეურნეობა.
2. აკრძალულია აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკაში შინაგან საქმეთა სამინისტროს, სახელმწიფო უშიშროების სამინისტროს, თავდაცვის სამინისტროს ან სხვა გასამხედროებული ორგანოს შექმნა.
3. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მინისტრის კანდიდატურას საქართველოს შესაბამისი სამთავრობო დაწესებულების ხელმძღვანელთან (ხელმძღვანელებთან) შეთანხმებით აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლეს საბჭოს ამ კანონით დადგენილი წესით დასამტკიცებლად წარუდგენს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარე.
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ტერიტორიაზე განლაგებული საქართველოს სამთავრობო დაწესებულებისა და სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების ტერიტორიული ორგანოს სტატუსი, სტრუქტურა, შექმნისა და საქმიანობის წესი განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.
2. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის ტერიტორიაზე შეიძლება არსებობდეს მხოლოდ საქართველოს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოსადმი დაქვემდებარებული შეიარაღებული ქვედანაყოფი, რომლის განლაგების, გადაადგილებისა და გამოყენების თაობაზე გადაწყვეტილებას იღებს საქართველოს უფლებამოსილი სახელმწიფო ორგანო.
1. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკა საქართველოს კანონით დადგენილ ფარგლებში სარგებლობს ფინანსური ავტონომიით. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკა განკარგავს მის მიერ შემოღებული ადგილობრივი გადასახადებისა და მოსაკრებლების აკრეფით მიღებულ შემოსავლებს.
2. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უფლებამოსილებების განხორციელების უზრუნველსაყოფად აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკას საქართველოს კანონის საფუძველზე შესაძლებელია გადაეცეს სახელმწიფო საგადასახადო და არასაგადასახადო შემოსავლების ნაწილი, ასევე სპეციალური დაფინანსება სახელმწიფო ბიუჯეტიდან.
3. აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკას აქვს ქონება, რომლის ფორმირების წესი განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.
აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუცია მიიღება აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს მიერ სრული შემადგენლობის ორი მესამედით და ძალაში შედის „აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციის დამტკიცების თაობაზე“ საქართველოს ორგანული კანონის ამოქმედებისთანავე.
საქართველოს მთავრობამ ამ კანონის ამოქმედებიდან 3 თვის ვადაში გადაწყვიტოს აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკისათვის სახელმწიფო ქონების გადაცემის სამართლებრივი და ორგანიზაციული საკითხები ამ კანონით აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის გამგებლობისათვის მიკუთვნებული საკითხებისა და საქართველოს კონსტიტუციით საქართველოს უმაღლეს სახელმწიფო ორგანოთა განსაკუთრებული გამგებლობისათვის მიკუთვნებული საკითხების გათვალისწინებით.
ამ კანონის ამოქმედების შემდეგ აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს მორიგი არჩევნები გაიმართება 2008 წლის 1 ოქტომბრიდან 31 დეკემბრამდე. არჩევნების თარიღს განსაზღვრავს საქართველოს პრეზიდენტი.
საქართველოს 2006 წლის 27 დეკემბრის კონსტიტუციური კანონი №4134 - სსმ I, №3, 11.01.2007 წ., მუხ.45
ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.
საქართველოს პრეზიდენტი
მიხეილ სააკაშვილი
თბილისი,
2004 წლის 1 ივლისი.
№305-რს
Закон Грузии
О статусе Аджарской Автономной Республики
Статья 1
1. Настоящий Закон в соответствии с пунктом 3 статьи 3 Конституции Грузии определяет правовой статус Аджарской Автономной Республики, основные формы и принципы осуществления власти, полномочия и порядок их осуществления, иные вопросы, связанные с Аджарской Автономной Республикой.
2. Настоящий Закон – неотъемлемая часть Конституции Грузии.
Статья 2
1. Аджарская Автономная Республика – территориальная единица, являющаяся неотъемлемой частью Грузии и осуществляющая определенные настоящим Законом и предоставленные в установленном настоящим Законом порядке иные полномочия.
2. Государственная власть в Аджарской Автономной Республике осуществляется на основе принципов, установленных Конституцией Грузии. В Аджарской Автономной Республике допускается создание органов власти, предусмотренных только настоящим Законом.
Статья 3
Административным центром Аджарской Автономной Республики является город Батуми.
Статья 4
1. Аджарская Автономная Республика включает территорию в пределах административных границ, существующих ко дню принятия настоящего Закона.
2. Изменение административных границ Аджарской Автономной Республики допускается на основании инициативы двух третей полного состава Верховного Совета Аджарской Автономной Республики. Решение об изменении административных границ Аджарской Автономной Республики принимает Парламент Грузии органическим законом Грузии.
Статья 5
1. Аджарская Автономная Республика имеет свои флаг и герб, которые определяются Конституцией Аджарской Автономной Республики. На флаге и гербе Аджарской Автономной Республики должны быть учтены элементы Государственного флага и Государственного герба Грузии.
2. Флаг Аджарской Автономной Республики должен быть размером в три пятых Государственного флага Грузии.
3. При проведении официальных мероприятий в Аджарской Автономной Республике исполняется Государственный гимн Грузии и в случаях, установленных законодательством Грузии, вместе с официальными символами (флагом и гербом) Грузинского государства вывешиваются флаг и герб Аджарской Автономной Республики, а при подъеме Государственного флага Грузии поднимается и флаг Аджарской Автономной Республики.
Статья 6
1. Основы полномочий Аджарской Автономной Республики – Конституция Грузии, настоящий Закон и Конституция Аджарской Автономной Республики.
2. Вопросы, в соответствии с Конституцией Грузии и настоящим Законом не относящиеся к исключительному ведению высших государственных органов Грузии и Аджарской Автономной Республики, регулируются законодательными актами Грузии.
3. Не допускается делегирование Аджарской Автономной Республике полномочий, относящихся к исключительному ведению высших государственных органов Грузии.
Статья 7
1. С учетом пункта первого статьи 3 Конституции Грузии к исключительному ведению Аджарской Автономной Республики относятся следующие вопросы:
а) принятие Конституции Аджарской Автономной Республики и других нормативных актов Аджарской Автономной Республики, внесение в них изменений;
б) проведение выборов в Верховный Совет Аджарской Автономной Республики;
в) определение структуры, полномочий и порядка деятельности правительства Аджарской Автономной Республики;
г) содействие образованию и науке, создание и руководство учреждениями культуры и науки, уход и содержание памятников культуры местного значения;
д) библиотеки и музеи местного значения;
е) туризм, культура и спорт;
ж) строительство и урбанистическое развитие местного значения;
з) автомобильные дороги и другие коммуникации местного значения;
и) санитария, участие в решении вопросов здравоохранения и социального обеспечения;
к) сельское хозяйство и охотничье дело;
л) контроль за качеством продовольствия и продуктов питания;
м) ярмарки, рынки и выставки;
н) в порядке, установленном законодательными актами Грузии, определение и осуществление в пределах доходов бюджетной политики Аджарской Автономной Республики, разработка проекта бюджета, утверждение и контроль за исполнением бюджета Аджарской Автономной Республики;
о) введение и отмена определенных законами Грузии местных налогов и сборов;
п) управление и распоряжение имуществом Аджарской Автономной Республики;
р) необходимая для Аджарской Автономной Республики архивная служба;
с) управление лесным хозяйством;
т) пожарная охрана.
2. Если Аджарская Автономная Республика не регулирует какой-либо из вопросов, предусмотренных пунктом первым настоящей статьи, он может регулироваться нормативным актом Грузии, высшим государственным органом Грузии в пределах своей компетенции.
Статья 8
Вопросы, относящиеся к исключительному ведению Аджарской Автономной Республики, самостоятельно решают органы власти Аджарской Автономной Республики, кроме случая, предусмотренного пунктом 2 статьи 7 настоящего Закона.
Статья 9
1. Аджарская Автономная Республика не вправе устанавливать ограничения или принимать меры, которые прямо или косвенно воспрепятствуют свободному перемещению граждан, товаров, услуг или капитала по территории Аджарской Автономной Республики или при пересечении этой территории.
2. Аджарская Автономная Республика не вправе регулировать нормативным актом вопросы, предусмотренные главой второй Конституции Грузии.
Статья 10
1. Верховный Совет Аджарской Автономной Республики – представительный орган Аджарской Автономной Республики, который в пределах своей компетенции осуществляет законодательную деятельность и контролирует правительство Аджарской Автономной Республики.
2. Верховный Совет Аджарской Автономной Республики состоит не более чем из 21 депутата, избираемого сроком на 4 года. Порядок избрания депутатов Верховного Совета и их численность определяются Конституцией Аджарской Автономной Республики и законодательством Аджарской Автономной Республики. (27.12.2006 N4134)
3. Верховный Совет Аджарской Автономной Республики избирается на основе всеобщих, равных и прямых выборов при тайном голосовании гражданами Грузии, проживающими на территории Аджарской Автономной Республики.
4. Очередные выборы в Верховный Совет Аджарской Автономной Республики проводятся в октябре календарного года по истечении срока полномочий Верховного Совета. Дату выборов назначает Президент Грузии в порядке, установленном органическим законом Грузии .(27.12.2006 N4134)
Статья 11
Полномочия Верховного Совета Аджарской Автономной Республики прекращаются:
а) с признанием полномочий новоизбранного Верховного Совета Аджарской Автономной Республики;
б) с вводом в силу Указа Президента Грузии о роспуске Верховного Совета Аджарской Автономной Республики.
Статья 12
1. Президент Грузии правомочен с согласия Парламента Грузии распустить Верховный Совет Аджарской Автономной Республики, если его действия создали угрозу суверенитету, территориальной целостности страны, осуществлению конституционных полномочий органов государственной власти или(и) он не в состоянии осуществить полномочия, предоставленные ему настоящим Законом и Конституцией Аджарской Автономной Республики.
2. Президент Грузии правомочен распустить Верховный Совет Аджарской Автономной Республики, если он дважды подряд не утвердил кандидатуру Председателя правительства Аджарской Автономной Республики.
3. В случае роспуска Верховного Совета Аджарской Автономной Республики его полномочия осуществляет Временный Президентский Совет, который назначает Президент Грузии. Полномочия Временного Президентского Совета прекращаются с признанием полномочий новоизбранного Верховного Совета Аджарской Автономной Республики.
4. Принятый Временным Президентским Советом акт подлежит утверждению Верховным Советом Аджарской Автономной Республики в месячный срок с момента признания его полномочий. Если Верховный Совет Аджарской Автономной Республики не утвердит принятый Временным Президентским Советом акт, этот акт утрачивает юридическую силу.
5. В случае роспуска Верховного Совета Аджарской Автономной Республики внеочередные выборы проводятся не ранее 60 дней и не позднее 90 дней с момента его роспуска. Если на всей территории Грузии или на территории Аджарской Автономной Республики объявлено чрезвычайное положение, внеочередные выборы в Верховный Совет Аджарской Автономной Республики проводятся в 60-дневный срок после отмены чрезвычайного положения.
Статья 13
1. Не допускается, чтобы член Верховного Совета Аджарской Автономной Республики был одновременно и членом другого представительного органа или правительства Аджарской Автономной Республики. Иные случаи недопущения совместительства определяются Конституцией Аджарской Автономной Республики.
2. Внутренняя организация, процедуры и порядок деятельности Верховного Совета Аджарской Автономной Республики определяются Конституцией Аджарской Автономной Республики и Регламентом, принятым Верховным Советом.
3. Парламент Грузии правомочен на основе постановления с конституционным представлением обратиться в Конституционный Суд Грузии и потребовать отмены акта Верховного Совета Аджарской Автономной Республики, если он противоречит Конституции Грузии, настоящему Закону, международным договорам, соглашениям и законам Грузии. Принятие Конституционным Судом Грузии конституционного представления Парламента Грузии к рассмотрению влечет приостановление действия соответствующего акта Верховного Совета Аджарской Автономной Республики.
Статья 14
1. Верховный Совет Аджарской Автономной Республики:
а) принимает Конституцию Аджарской Автономной Республики, законы Аджарской Автономной Республики по вопросам, отнесенным настоящим Законом к исключительному ведению Аджарской Автономной Республики, а также в случаях, прямо определенных законодательными актами Грузии;
б) утверждает бюджет Аджарской Автономной Республики;
в) контролирует расходование бюджетных средств Аджарской Автономной Республики исполнительными органами Аджарской Автономной Республики;
г) утверждает Председателя правительства Аджарской Автономной Республики и состав правительства Аджарской Автономной Республики по представлению Председателя правительства;
д) правомочен двумя третями полного состава выразить недоверие правительству Аджарской Автономной Республики;
е) осуществляет иные полномочия, отнесенные настоящим Законом, законодательством Грузии и Конституцией Аджарской Автономной Республики к его компетенции.
2. Закон Аджарской Автономной Республики подписывает и опубликовывает Председатель правительства Аджарской Автономной Республики. Он правомочен возвратить закон с замечаниями Верховному Совету Аджарской Автономной Республики. Верховный Совет ставит на голосование замечания Председателя правительства, для принятия которых достаточно большинство голосов, установленное для принятия закона Аджарской Автономной Республики. Для принятия закона Аджарской Автономной Республики в первоначальной редакции необходима поддержка трех пятых полного состава Верховного Совета Аджарской Автономной Республики.
3. Иные вопросы, связанные с законодательным процессом в Аджарской Автономной Республике и утверждением бюджета Аджарской Автономной Республики, регулируются Конституцией Аджарской Автономной Республики и законодательством Аджарской Автономной Республики с соблюдением требований, установленных законодательными актами Грузии.
Статья 15
1. Правительство Аджарской Автономной Республики – исполнительный орган Аджарской Автономной Республики, осуществляющий исполнительную власть Аджарской Автономной Республики и определяющий основные направления деятельности исполнительной власти Аджарской Автономной Республики.
2. Правительство Аджарской Автономной Республики состоит из Председателя правительства Аджарской Автономной Республики и министров Аджарской Автономной Республики.
3. Структура, полномочия и порядок деятельности правительства Аджарской Автономной Республики определяются законом Аджарской Автономной Республики, который представляет в Верховный Совет Аджарской Автономной Республики Председатель правительства Аджарской Автономной Республики.
4. Правительство Аджарской Автономной Республики подотчетно Президенту Грузии и Верховному Совету Аджарской Автономной Республики.
5. Президент Грузии правомочен приостановить действие акта правительства Аджарской Автономной Республики или отменить этот акт, если он противоречит Конституции Грузии, настоящему Закону, международным договорам, соглашениям Грузии, законам Грузии и правовым актам Президента Грузии.
Статья 16
1. Прекращение полномочий Председателя правительства Аджарской Автономной Республики влечет прекращение полномочий всего состава правительства Аджарской Автономной Республики.
2. Полномочия правительства Аджарской Автономной Республики прекращаются также:
а) с признанием полномочий новоизбранного Верховного Совета Аджарской Автономной Республики;
б) при выражении недоверия правительству двумя третями полного состава Верховного Совета Аджарской Автономной Республики;
в) при увольнении Президентом Грузии правительства Аджарской Автономной Республики в отставку в случаях, установленных настоящим Законом.
3. В случаях, предусмотренных подпунктом «а» пункта 2 настоящей статьи, а также при отставке правительства Аджарской Автономной Республики правительство Аджарской Автономной Республики осуществляет свои полномочия до утверждения нового состава правительства.
4. В случаях, определенных подпунктами «б» и «в» пункта 2 настоящей статьи, полномочия правительства Аджарской Автономной Республики до утверждения нового состава правительства Аджарской Автономной Республики осуществляют государственный уполномоченный, назначенный Президентом Грузии в Аджарской Автономной Республике, и его администрация.
5. Иные вопросы, связанные с правительством Аджарской Автономной Республики, регулируются Конституцией Аджарской Автономной Республики.
Статья 17
1. В 10-дневный срок с момента признания полномочий вновь избранного Верховного Совета Аджарской Автономной Республики Президент Грузии после консультаций с политическими субъектами, представленными в Верховном Совете, с предварительного согласия Правительства Грузии представляет на утверждение Верховному Совету кандидатуру на должность Председателя Правительства Аджарской Автономной Республики. Кандидатура Председателя Правительства Аджарской Автономной Республики считается утвержденной, если ее поддержит более половины полного состава Верховного Совета Аджарской Автономной Республики. Если Верховный Совет Аджарской Автономной Республики не утвердит представленную Президентом Грузии кандидатуру, Президент Грузии правомочен в 10-дневный срок представить Верховному Совету Аджарской Автономной Республики ту же или иную кандидатуру. (27.12.2011 N5631)
2. В 10-дневный срок с момента утверждения Председателя правительства Аджарской Автономной Республики он после осуществления процедуры согласования, установленной пунктом 3 статьи 20 настоящего Закона, представляет Верховному Совету Аджарской Автономной Республики для утверждения в должности состав правительства Аджарской Автономной Республики. Состав правительства Аджарской Автономной Республики считается утвержденным, если его поддержит большинство членов, присутствующих на заседании Верховного Совета, но не менее одной трети полного состава Верховного Совета Аджарской Автономной Республики.
3. В случае прекращения полномочий отдельного члена правительства Аджарской Автономной Республики соответствующего нового члена правительства Аджарской Автономной Республики назначает Председатель правительства Аджарской Автономной Республики после согласования с руководителем (руководителями) соответствующих правительственных учреждений Грузии.
4. Если после утверждения Верховным Советом Аджарской Автономной Республики состава правительства Аджарской Автономной Республики состав правительства Аджарской Автономной Республики обновился более чем наполовину, Председатель правительства Аджарской Автономной Республики в порядке, установленном пунктом 2 настоящей статьи, представляет Верховному Совету Аджарской Автономной Республики для утверждения в должности обновленный состав правительства Аджарской Автономной Республики.
5. Другие отношения, связанные с формированием правительства Аджарской Автономной Республики, определяются Конституцией Аджарской Автономной Республики.
Статья 18
1. Председатель правительства Аджарской Автономной Республики:
а) является высшим должностным лицом Аджарской Автономной Республики и представляет Аджарскую Автономную Республику;
б) руководит деятельностью правительства Аджарской Автономной Республики;
в) правомочен отменять акт министра Аджарской Автономной Республики;
г) правомочен отстранить от должности министра Аджарской Автономной Республики;
д) распоряжается имуществом Аджарской Автономной Республики в порядке, установленном законодательством Грузии и Аджарской Автономной Республики;
е) представляет на утверждение Верховного Совета Аджарской Автономной Республики бюджет Аджарской Автономной Республики;
ж) осуществляет иные полномочия, предусмотренные настоящим Законом, законодательством Грузии и Аджарской Автономной Республики.
2. Президент Грузии правомочен приостановить действие акта Председателя правительства Аджарской Автономной Республики или отменить этот акт, если он противоречит Конституции Грузии, настоящему Закону, международным договорам, соглашениям, законам Грузии и правовым актам Президента Грузии.
Статья 19
1. Президент Грузии правомочен уволить правительство Аджарской Автономной Республики в отставку, если:
а) его действия создали угрозу суверенитету, территориальной целостности страны, осуществлению конституционных полномочий органов государственной власти;
б) оно не в состоянии осуществлять полномочия, предоставленные ему настоящим Законом или(и) Конституцией Аджарской Автономной Республики.
2. В случае, предусмотренном подпунктом «а» пункта первого настоящей статьи, в течение одного месяца после устранения соответствующих обстоятельств, а в случае, определенном подпунктом «б» пункта первого настоящей статьи, в 2-месячный срок после отставки правительства Аджарской Автономной Республики Президент Грузии после консультаций с фракциями Верховного Совета подбирает кандидатуру на должность Председателя правительства и представляет ее на утверждение Верховного Совета Аджарской Автономной Республики. (27.12.2006 N4134)
Статья 20
1. Создание министерств Аджарской Автономной Республики допускается лишь в следующих сферах:
а) экономика, финансы и туризм;
б) здравоохранение и социальное обеспечение;
в) образование, культура и спорт;
г) сельское хозяйство.
2. Запрещается создание в Аджарской Автономной Республике министерства внутренних дел, министерства государственной безопасности, министерства обороны или других военизированных органов.
3. Кандидатуру министра Аджарской Автономной Республики после согласования с руководителем (руководителями) соответствующего правительственного учреждения Грузии в порядке, установленном настоящим Законом, представляет на утверждение Верховного Совета Аджарской Автономной Республики Председатель правительства Аджарской Автономной Республики.
Статья 21
1. Статус, структура, порядок создания и деятельности правительственных учреждений и государственных подведомственных учреждений Грузии, расположенных на территории Аджарской Автономной Республики, определяются законодательством Грузии.
2. На территории Аджарской Автономной Республики может находиться вооруженное подразделение, находящееся в подчинении только соответствующего государственного органа Грузии, решение о расположении, перемещении и использовании которого принимает уполномоченный на то государственный орган Грузии.
Статья 22
1. Аджарская Автономная Республика в пределах, установленных законом Грузии, пользуется финансовой автономией. Аджарская Автономная Республика распоряжается доходами от взимания введенных ею местных налогов и сборов.
2. Для обеспечения осуществления полномочий Аджарской Автономной Республики могут быть переданы Аджарской Автономной Республике на основании закона Грузии части государственных налоговых и неналоговых доходов, а также специальное финансирование из государственного бюджета.
3. Аджарская Автономная Республика имеет имущество, порядок формирования которого определяется законодательством Грузии.
Статья 23
Конституция Аджарской Автономной Республики принимается двумя третями полного состава Верховного Совета Аджарской Автономной Республики и вступает в силу с вводом в действие Органического закона Грузии «Об утверждении Конституции Аджарской Автономной Республики».
Статья 24
Правительству Грузии в 3-месячный срок после ввода в действие настоящего Закона решить правовые и организационные вопросы передачи государственного имущества Аджарской Автономной Республике с учетом вопросов, отнесенных настоящим Законом к ведению Аджарской Автономной Республики, и вопросов, отнесенных Конституцией Грузии к исключительному ведению высших государственных органов Грузии.
Статья 241 (27.12.2006 N4134)
После введения в действие настоящего Закона очередные выборы в Верховный Совет Аджарской Автономной Республики будут проведены в период с 1 октября до 31 декабря 2008 года. Дату выборов определяет Президент Грузии .
Статья 25
Настоящий Закон ввести в действие по опубликовании.
Президент Грузии Михаил Саакашвили
Тбилиси
1 июля 2004 года
№ 305-вс
Return back
Document comments