On Determining the Category of Controllers and Processors Who Are Not Obliged to Appoint or Designate a Personal Data Protection Officer

 

პერსონალურ მონაცემთა დაცვის სამსახურის უფროსის

ბრძანება №22

2024 წლის 28 თებერვალი

ქ. თბილისი

 

დამუშავებისთვის პასუხისმგებელ პირთა და დამუშავებაზე უფლებამოსილ პირთა წრის განსაზღვრის შესახებ, რომლებსაც არ აქვთ ვალდებულება დანიშნონ ან განსაზღვრონ პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცერი

„პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ“ საქართველოს კანონის 33-ე მუხლის, 88-ე მუხლის მე-4 პუნქტის „გ“ ქვეპუნქტისა და 90-ე მუხლის მე-3 პუნქტის შესაბამისად,  ვბრძანებ:

მუხლი 1
თანდართული სახით დამტკიცდეს დამუშავებისთვის პასუხისმგებელ პირთა და დამუშავებაზე უფლებამოსილ პირთა წრე, რომლებსაც არ აქვთ ვალდებულება, დანიშნონ ან განსაზღვრონ პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცერი.
მუხლი 2
ეს ბრძანება ამოქმედდეს 2024 წლის 1 ივნისიდან.
 

 

 


პერსონალურ მონაცემთა დაცვის სამსახურის უფროსილელა ჯანაშვილი




დამუშავებისთვის პასუხისმგებელ პირთა და დამუშავებაზე უფლებამოსილ პირთა წრე, რომლებსაც არ აქვთ ვალდებულება დანიშნონ ან განსაზღვრონ პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცერი
 
მუხლი 1. ზოგადი დებულებები
1. ამ აქტის მიზანია განისაზღვროს იმ დამუშავებისთვის პასუხისმგებელ პირთა და დამუშავებაზე უფლებამოსილ პირთა წრე, რომლებსაც არ აქვთ ვალდებულება დანიშნონ ან განსაზღვრონ პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცერი.
2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული პირთა წრის განსაზღვრისას პერსონალურ მონაცემთა დაცვის სამსახურის უფროსი ითვალისწინებს „პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ“ საქართველოს კანონის 33-ე მუხლის პირველი პუნქტით დადგენილ კრიტერიუმებს.
 
მუხლი 2. ტერმინები
ამ აქტში გამოყენებულ ტერმინებს აქვთ „პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი მნიშვნელობა.
 
მუხლი 3. პირთა წრე, რომლებსაც არ აქვთ ვალდებულება დანიშნონ ან განსაზღვრონ პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცერი
1. პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცრის დანიშვნა/განსაზღვრა არ ევალება იმ დამუშავებისთვის პასუხისმგებელ პირს/დამუშავებაზე უფლებამოსილ პირს, რომელიც ერთდროულად აკმაყოფილებს შემდეგ პირობებს:
ა) არ არის საჯარო დაწესებულება, სადაზღვევო ორგანიზაცია, კომერციული ბანკი, მიკროსაფინანსო ორგანიზაცია, საკრედიტო ბიურო, ელექტრონული კომუნიკაციის კომპანია, ავიაკომპანია, აეროპორტი, სამედიცინო დაწესებულება;
ბ) ამუშავებს შემდეგი რაოდენობის მონაცემთა სუბიექტის პერსონალურ მონაცემებს:
ბ.ა) საქართველოს მოსახლეობის არაუმეტეს 3 პროცენტისა, რომელიც გამოითვლება მოსახლეობის საყოველთაო აღწერის ბოლო შედეგების მიხედვით;
ბ.ბ) საქართველოს მოსახლეობის არაუმეტეს 1 პროცენტის განსაკუთრებული კატეგორიის პერსონალურ მონაცემებს, რომელიც გამოითვლება მოსახლეობის საყოველთაო აღწერის ბოლო შედეგების მიხედვით;
გ) არ ახორციელებს მონაცემთა სუბიექტების ქცევის სისტემატურ და მასშტაბურ მონიტორინგს.
2. პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-2 მუხლის მე-2 პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტით განსაზღვრული საქმიანობების განმახორციელებელ დაწესებულებას მონაცემთა დაცვის ოფიცრის დანიშვნა/განსაზღვრა არ ევალება იმ შემთხვევაში, თუ იგი მონაცემებს ამუშავებს უშუალოდ იმავე ქვეპუნქტით განსაზღვრული საქმიანობების ფარგლებში.
3. ამ მუხლის მიზნებისთვის, მონაცემთა სუბიექტებად არ ითვლებიან დამუშავებისთვის პასუხისმგებელი პირის/დამუშავებაზე უფლებამოსილი პირის დასაქმებულები, მიუხედავად მათი რაოდენობისა.
 
მუხლი 4. მონაცემთა სუბიექტების ქცევის სისტემატური და მასშტაბური მონიტორინგი
1. ამ აქტის მიზნებისთვის მონაცემთა სუბიექტების ქცევის სისტემატურ და მასშტაბურ მონიტორინგად მიიჩნევა შემდეგი აქტივობები:
ა) ინტერნეტაქტივობის თვალთვალი (ე.წ. „თრექინგი“, სადაც ხდება მონაცემთა სუბიექტის წინასწარი რეგისტრაცია (მომხმარებლის შექმნა/აქტივაცია));
ბ) პროფაილინგი ან ქულების მინიჭება რისკების შეფასების მიზნით;
გ) ადრეული აღზრდისა და განათლების ან/და სკოლამდელი აღზრდისა და განათლების დაწესებულების, ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების, პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების, პროფესიული მომზადების/პროფესიული გადამზადების პროგრამის განხორციელების უფლებამოსილების მქონე იურიდიული პირის, უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ ბავშვების, მოსწავლეების, პროფესიული სტუდენტების/მსმენელებისა და სტუდენტების ქცევის მონიტორინგი;
დ) პერსონალურ მონაცემებზე დაფუძნებული ქცევითი რეკლამირება.
2. გარდა ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული ჩამონათვალისა, მონაცემთა სუბიექტების ქცევის სისტემატური და მასშტაბური მონიტორინგი შეიძლება განხორციელდეს სხვა აქტივობითაც, რომლის სისტემატური და მასშტაბური ხასიათის შეფასების პროცესში მონაცემთა დამუშავებისთვის პასუხისმგებელმა პირმა/დამუშავებაზე უფლებამოსილმა პირმა უნდა იხელმძღვანელოს ამ მუხლის მე-3 და მე-4 პუნქტებში ჩამოთვლილი კრიტერიუმებით.
3. მონიტორინგის სისტემატურობის შეფასებისას გათვალისწინებული უნდა იქნეს:
ა) მონაცემთა დამუშავების სიხშირე, მისი განგრძობადობა და პერიოდულად განმეორებითი ხასიათი;
ბ) მონაცემთა დამუშავების წინასწარ დაგეგმილი ხასიათი, ორგანიზებულობა და თანმიმდევრულობა;
გ) მონაცემთა დამუშავება წარმოადგენს თუ არა დამუშავებისთვის პასუხისმგებელი პირის/დამუშავებაზე უფლებამოსილი პირის ძირითადი საქმიანობის ნაწილს.
4. ამ აქტის მიზნებისთვის, მონაცემთა სუბიექტების ქცევის მონიტორინგის მასშტაბურობის შეფასებისას გათვალისწინებული უნდა იქნეს:
ა) მონაცემთა სუბიექტების რაოდენობა;
ბ) დამუშავებული მონაცემების მოცულობა ან/და დამუშავებული მონაცემების სახეობათა სიმრავლე;
გ) მონაცემთა დამუშავების პროცესის ხანგრძლივობა;
დ) მონაცემთა დამუშავების პროცესის გეოგრაფიული დაფარვა.
5. ამ მუხლის მიზნებისთვის მონაცემთა სუბიექტების სისტემატურ და მასშტაბურ მონიტორინგად არ მიიჩნევა დამუშავებისთვის პასუხისმგებელი პირის/დამუშავებაზე უფლებამოსილი პირის ადმინისტრაციული/სამუშაო ადგილის ან დამხმარე ინფრასტრუქტურის ვიდეომონიტორინგის ფარგლებში მონაცემთა დამუშავება, გარდა ე.წ. „ჭკვიანი ვიდეოკამერების“ მეშვეობით მონაცემთა დამუშავებისა.
 
მუხლი 5. პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცრის ნებაყოფლობით დანიშვნა
მონაცემთა დამუშავებისთვის პასუხისმგებელი პირი/დამუშავებაზე უფლებამოსილი პირი, რომელსაც არ აქვს ვალდებულება დანიშნოს/განსაზღვროს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცერი, მაგრამ ნებაყოფლობით დანიშნავს/განსაზღვრავს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცერს, იღებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცრის დანიშვნასთან/განსაზღვრასთან დაკავშირებით „პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილ ყველა ვალდებულებას.

 

Order No 22

of 28 February 2024

of the Head of the Personal Data Protection Service

Tbilisi

 

On Determining the Category of Controllers and Processors Who Are Not Obliged to Appoint or Designate a Personal Data Protection Officer

 

In accordance with Article 33, Article 88(4)(c) and Article 90(3) of the Law of Georgia on Personal Data Protection, I hereby order:

 

 

Article 1

 

The annexed category of controllers and processors who are not obliged to appoint or designate a personal data protection officer shall be approved.

 

Article 2

 

This Order shall enter into force on 1 June 2024.

 

 

Head of the Personal Data Protection Service                     Lela Janashvili

 

 

Category of Controllers and Processors Who Are Not Obliged to Appoint or Designate a Personal Data Protection Officer

 

Article 1 – General Provisions

1. This Act aims at determining the category of controllers and processors who are not obliged to appoint or designate a personal data protection officer.

2. When determining the category provided for by paragraph 1 of this article, the head of the Personal Data Protection Service shall take into consideration the criteria established by Article 33(1) of the Law of Georgia on Personal Data Protection.

 

Article 2 – Terms

The terms used in this Act shall have the meanings as provided for by the Law of Georgia on Personal Data Protection.

 

Article 3 – Category of persons who are not obliged to appoint or designate a personal data protection officer

1. The appointment/designation of a personal data protection officer shall not be the responsibility of controllers/processors who meet the following conditions simultaneously:

a) they are not a public institution, insurance organisation, commercial bank, microfinance organisation, credit bureau, electronic communication company, airline, airport, medical institution;

b) they process personal data of the following amount of data subjects:

b.a) not more than 3% of the population of Georgia, which shall be calculated according to the latest results of the general census of population;

b.b) the personal data of a special category of not more than 1% of the population of Georgia, which shall be calculated according to the latest results of the general census of population;

c) they do not carry out systematic and large-scale monitoring of the behaviour of data subjects.

2. An institution carrying out activities as provided for by Article 2(2)(b) of the Law of Georgia on Personal Data Protection shall not be obliged to appoint/designate a data protection officer where he/she processes data in the context of the activities under the same subparagraph.

3. For the purposes of this article, employees of controllers/processors, regardless of their number, shall not be considered as data subjects.

 

Article 4 – Systematic and large-scale monitoring of the behaviour of data subjects

1. For the purposes of this Act, the following activities shall be considered as systematic and large-scale monitoring of the behaviour of data subjects:

a) the surveillance of online activity (so-called, ‘tracking’ where the data subject will be registered in advance (creation/activation of a user));

b) profiling or scoring for the purpose of risk assessment;

c) the monitoring of the behaviour of children, pupils, vocational students/trainees and students by an early education and/or pre-school education institution, a general education institution, a vocational educational institution, a legal entity authorised to carry out vocational training/vocational retraining, a higher educational institution;

d) behavioural advertising based on personal data.

2. In addition to the list provided for by paragraph 1 of this article, systematic and large-scale monitoring of the behaviour of data subjects may be carried out by other activities as well, in the process of the assessment of systematic and large-scale nature of which the controller/processor shall be guided by the criteria listed in paragraphs 3 and 4 of this article.

3. When assessing the systematic nature of monitoring, the following shall be considered:

a) the frequency of data processing, its continuity and periodically repetitive nature;

b) the premeditated and organised nature of data processing and its consistency;

c) whether or not data processing is a part of the main activities of a controller/processor.

4. For the purposes of this Act, the following shall be considered when assessing the extent of the monitoring of the behaviour of data subjects:

a) the quantity of data subjects;

b) the amount of the processed data and/or the types of the processed data;

c) the duration of the process of data processing;

d) the geographical coverage of the process of data processing.

5. For the purposes of this article, data processing within the context of the video monitoring of an administrative area/workplace or an auxiliary infrastructure of a controller/processor shall not be considered as a systematic and large-scale monitoring of data subjects, except for data processing by means of so-called ‘smart cameras’.

 

Article 5 – Voluntary appointment of a personal data protection officer

A controller/processor who is not obliged to appoint/designate a personal data protection officer but appoints/designates a personal data protection officer voluntarily shall undertake all the responsibilities related to the appointment/designation of a personal data protection officer provided for by the Law of Georgia on Personal Data Protection.