On The Revenue Service

Consolidated versions (12/12/2014 - 22/12/2017)

საქართველოს კანონი

 

შემოსავლების სამსახურის შესახებ

 

თავი I. ზოგადი დებულებანი

    მუხლი 1. კანონის  მიზანი

ეს კანონი განსაზღვრავს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – შემოსავლების სამსახურის (შემდგომში – სამსახური) სამართლებრივ სტატუსსა და საქმიანობის სამართლებრივ საფუძვლებს.

    მუხლი 2. სამსახურის სამართლებრივი სტატუსი

1. სამსახური არის ამ კანონით შექმნილი, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი.

2. სამსახურს აქვს სიმბოლიკა, ბეჭედი საქართველოს სახელმწიფო გერბის გამოსახულებით და საკუთარი სახელწოდებით, დამოუკიდებელი ბალანსი და ანგარიში სახელმწიფო ხაზინაში. ამასთანავე, სამსახურს უფლება აქვს, საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულ შემთხვევაში ჰქონდეს ანგარიში კომერციულ ბანკშიც.

3. სამსახურის სტრუქტურა და სტრუქტურული ერთეულების უფლებამოსილებები განისაზღვრება სამსახურის დებულებით, რომელსაც ამტკიცებს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.  

4. სამსახურის რეორგანიზაცია და ლიკვიდაცია ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით. 

საქართველოს 2014 წლის 12 დეკემბრის კანონი №2944 - ვებგვერდი, 24.12.2014წ.

    მუხლი 3. სამსახურის საქმიანობის სამართლებრივი საფუძვლები

სამსახურის საქმიანობის სამართლებრივი საფუძვლებია საქართველოს კონსტიტუცია, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებები და შეთანხმებები, საქართველოს საგადასახადო კანონმდებლობა, „საჯარო სამართლის იურიდიული პირის შესახებ“ საქართველოს კანონი, ეს კანონი, სამსახურის დებულება და სხვა სამართლებრივი აქტები.

 

თავი II. ძირითადი დებულებანი

    მუხლი 4. სამსახურის ფუნქციები

1. სამსახურის ფუნქციებია:

ა) გადასახადის/გადასახდელის გადამხდელისათვის მისი უფლებებისა და მოვალეობების შესახებ ინფორმაციის მიწოდება;

ბ) გადასახადების/გადასახდელების, აგრეთვე კომპეტენციის ფარგლებში შესაბამისი მოსაკრებლების ადმინისტრირება;

გ) გადასახადით/გადასახდელით დაბეგვრის საკითხებზე სამართლებრივი აქტების, მათ შორის, საერთაშორისო ხელშეკრულებებისა და შეთანხმებების პროექტების მომზადებაში მონაწილეობის მიღება;

დ) კომპეტენციის ფარგლებში საქართველოს კანონმდებლობის დაცვისა და შესრულების კონტროლი;

ე) კომპეტენციის ფარგლებში სამართალდარღვევათა პრევენცია და გამოვლენა;

ვ) საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული სხვა ფუნქციების შესრულება.

2. სამსახური უფლებამოსილებების განხორციელებისას, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებიდან და შეთანხმებებიდან გამომდინარე, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით თანამშრომლობს სხვა სახელმწიფოთა შესაბამის ორგანოებთან და საერთაშორისო ორგანიზაციებთან.

    მუხლი 5. სამსახურის თანამშრომელთა სპეციალური უფლებამოსილებები

1. სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას სამსახურის შესაბამის თანამშრომელს მინიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში უფლება აქვს, იხელმძღვანელოს „პოლიციის შესახებ“ საქართველოს კანონის 30-ე, 31-ე (გარდა ცეცხლსასროლი იარაღის გამოყენებასთან დაკავშირებული უფლებისა), 32-ე და 33-ე (გარდა 33-ე მუხლის მე-3 პუნქტის „გ“, „დ“, „ვ“ და „ზ“ ქვეპუნქტებისა და მე-6 პუნქტისა) მუხლებით.

2. სამსახურის თანამშრომლის განკარგულებაში არსებული სპეციალური საშუალებების შენახვის, ტარებისა და გამოყენების წესებს ამ კანონით განსაზღვრული უფლებამოსილებების ფარგლებში ადგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის კანონი №1277 – ვებგვერდი, 01.10.2013წ.

საქართველოს 2014  წლის 21  მარტის კანონი №2150 - ვებგვერდი, 27.03.2014წ.

    მუხლი 6. სამსახურის მართვა და წარმომადგენლობა

1. სამსახურს ხელმძღვანელობს სამსახურის უფროსი, რომელსაც თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი საქართველოს ფინანსთა მინისტრის წარდგინებით.

2. სამსახურის უფროსი:

ა) იღებს გადაწყვეტილებებს სამსახურის კომპეტენციისთვის მიკუთვნებულ საკითხებზე;

ბ) წარმოადგენს სამსახურს მესამე პირთან ურთიერთობაში;

გ) უფლებამოსილია მოახდინოს მისი კომპეტენციისთვის მიკუთვნებული ზოგიერთი საკითხის გადაწყვეტის უფლების დელეგირება სამსახურის სხვა თანამშრომელზე;

დ) უფლებამოსილია სამსახურის წარმომადგენლობის უფლება მიანიჭოს სამსახურის სხვა თანამშრომელს;

ე) სამართლებრივი აქტით ამტკიცებს სამსახურის საშტატო განრიგს, ხოლო საქართველოს ფინანსთა მინისტრთან შეთანხმებით – თანამდებობრივ სარგოებს;

ვ) კომპეტენციის ფარგლებში თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს სამსახურის თანამშრომელს;

ზ) იღებს გადაწყვეტილებას სამსახურის თანამშრომლის წახალისებისა და დისციპლინური პასუხისმგებლობის შესახებ;

თ) საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით განკარგავს სამსახურის სახსრებსა და ქონებას;

ი) სამართლებრივი აქტით ამტკიცებს სამსახურის შინაგანაწესს სხვადასხვა სამართალურთიერთობების რეგულირების მიზნით და საჭიროების შემთხვევაში ამტკიცებს სამსახურის თანამშრომელთა საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს;

კ) კომპეტენციის ფარგლებში გამოსცემს ინდივიდუალურ ადმინისტრაციულ-სამართლებრივ აქტებს;

ლ) ახორციელებს საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულ სხვა უფლებამოსილებებს.

3. სამსახურის უფროსს ჰყავს მოადგილეები, რომელთაგან ერთ-ერთი შეიძლება იყოს პირველი მოადგილე. სამსახურის უფროსის პირველ მოადგილესა და მოადგილეებს სამსახურის უფროსის წარდგინებით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

4. სამსახურის უფროსის პირველი მოადგილისა და მოადგილეების კომპეტენციები განისაზღვრება სამსახურის უფროსის გადაწყვეტილებით.

5. სამსახურში თანამშრომელთა მიღებისა (მათ შორის, კონკურსის ფორმით) და ატესტაციის ჩატარების წესს ამტკიცებს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

საქართველოს 2011 წლის 24 ნოემბრის კანონი №529 5 - ვებგვერდი, 05.12.2011წ.

საქართველოს 2013 წლის 20 მარტის კანონი № 3 46 – ვებგვერდი, 02.04.2013წ.

    მუხლი 7. სამსახურის ქონება

1. სამსახური თავისი ფუნქციების შესასრულებლად ფლობს ქონებას, რომელიც ფორმირდება:

ა) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს წინადადებით საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს მიერ უსასყიდლო უზუფრუქტისა და თხოვების ფორმით გადაცემული ქონებისაგან;

ბ) საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად მიღებული სხვა ქონებისაგან.

2. სამსახურის ქონებას შეადგენს ძირითადი და საბრუნავი საშუალებები, აგრეთვე სხვა მატერიალური ფასეულობები და ფინანსური რესურსები, რომელიც აისახება სამსახურის დამოუკიდებელ ბალანსზე.

საქართველოს 2011 წლის 22 მარტის კანონი №4469-ვებგვერდი, 01.04.2011წ.

    მუხლი 8. სამსახურის დაფინანსება

1. სამსახურის დაფინანსების წყაროებია:

ა) საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი სახსრები;

ბ) სამსახურის მიერ მომსახურების გაწევისათვის დადგენილი საფასური;

გ) საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული სხვა შემოსავლები.

2. სამსახურის მიერ მომსახურების გაწევისათვის საფასურები და მათი განაკვეთები, აგრეთვე მომსახურების საფასურის გადახდის წესი განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის დადგენილებით.

3. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული სახსრები და შემოსავლები ხმარდება სამსახურის მიზნების განხორციელებას და ფუნქციების შესრულებას, აგრეთვე საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემის განვითარებას.

საქართველოს 2011 წლის 24 ნოემბრის კანონი №529 5 - ვებგვერდი, 05.12.2011წ.

    მუხლი 9. სამსახურის თანამშრომლის წახალისება

სამსახურის თანამშრომლის მიერ სამსახურებრივ მოვალეობათა სანიმუშოდ შესრულებისათვის, ხანგრძლივი და კეთილსინდისიერი სამსახურისათვის, განსაკუთრებული სირთულის ან მნიშვნელობის დავალების შესრულებისათვის სამსახურის უფროსი უფლებამოსილია მის მიმართ გამოიყენოს წახალისების შემდეგი ფორმები:

ა) მადლობის გამოცხადება;

ბ) პრემიის გაცემა ან ფასიანი საჩუქრით დაჯილდოება;

გ) დამატებითი შვებულების მიცემა 10 დღის ვადით;

დ) დისციპლინური პასუხისმგებლობის ვადამდე მოხსნა;

ე) საქართველოს სახელმწიფო ჯილდოზე წარდგენა.

    მუხლი 10. სამსახურის თანამშრომლის დისციპლინური პასუხისმგებლობა

სამსახურის თანამშრომლის მიერ სამსახურებრივი დისციპლინის დარღვევისა და მისთვის დაკისრებული მოვალეობების არაჯეროვნად შესრულების  შემთხვევაში სამსახურის უფროსი უფლებამოსილია მის მიმართ გამოიყენოს დისციპლინური პასუხისმგებლობის შემდეგი ზომები:

ა) შენიშვნა;

ბ) გაფრთხილება;

გ) არა უმეტეს 10 სამუშაო დღის ხელფასის დაკავება;

დ) სამსახურიდან გათავისუფლება.

    მუხლი 11. სამსახურის თანამშრომლის სოციალური დაცვა

1. სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებასთან დაკავშირებით სამსახურის თანამშრომლის დაღუპვის შემთხვევაში დაღუპულის მეუღლეს, შვილებსა და შრომისუუნარო მშობლებს პროპორციულად მიეცემათ ერთჯერადი დახმარება 15 000 ლარის ოდენობით. თუ ერთჯერადი დახმარების მიღების უფლება მხოლოდ მშობლებს აქვთ, მათ დახმარება ყველა შემთხვევაში მიეცემათ.

2. სამსახურის თანამშრომელს, რომელიც სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებასთან დაკავშირებით დასახიჩრდა ან რომელსაც დაუდგინდა შეზღუდული შესაძლებლობის სტატუსი, სხეულის დაზიანების სიმძიმის ხარისხის შესაბამისად მიეცემა ერთჯერადი დახმარება არა უმეტეს 7 000 ლარისა.

3. ამ მუხლით გათვალისწინებული ღონისძიებები გამოიყენება საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებით დადგენილი წესით.

    მუხლი 12. სამსახურის თანამშრომლის პასუხისმგებლობა

სამსახურის თანამშრომლის ბრალეული ქმედებით მიყენებული ზიანი ანაზღაურდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

    მუხლი 13. სამსახურის სახელმწიფო კონტროლი

1. სამსახურის სახელმწიფო კონტროლს ახორციელებს საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო.

2. სამსახური ვალდებულია კონტროლის განსახორციელებლად საქართველოს ფინანსთა მინისტრს მოთხოვნისთანავე წარუდგინოს შესაბამისი ინფორმაცია და მასალები.

    მუხლი 14. სამსახურის თანამშრომლის ინტერესთა კონფლიქტი

სამსახურის თანამშრომელს ეკრძალება:

ა) პროფესიული ვალდებულებების შესრულება იმ პირის მიმართ, რომელიც საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად ითვლება მის ნათესავად ანდა რომლის მიმართაც მას ან მის ნათესავს აქვს პირდაპირი ან არაპირდაპირი ფინანსური ინტერესი;

ბ) პირადი, კომერციული, პროფესიული ან/და სახელმწიფო საიდუმლოებისთვის მიკუთვნებული, აგრეთვე კანონით დაცული სხვა ინფორმაციის გამჟღავნება, გარდა კანონით გათვალისწინებული შემთხვევებისა;

გ) საგადასახადო კონტროლის განხორციელება იმ პირის მიმართ, რომელსაც იგი ხელშეკრულების საფუძველზე უწევს მომსახურებას, გარდა კანონით გათვალისწინებული შემთხვევებისა.

 

თავი III. გარდამავალი და დასკვნითი დებულებანი

    მუხლი 15. გარდამავალი დებულებანი

1. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულება – საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახური არა უგვიანეს 2010 წლის 1 აპრილისა რეორგანიზებულ იქნეს და ჩამოყალიბდეს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალ საჯარო სამართლის იურიდიულ პირად – შემოსავლების სამსახურად.

2. საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – შემოსავლების სამსახური არის საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების – საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის უფლებამონაცვლე.

3. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულება – საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახური მისი რეორგანიზაციის დასრულებამდე ფუნქციონირებას აგრძელებს ამ კანონის მიღებამდე მინიჭებული უფლებამოსილებების ფარგლებში. 

4. საქართველოს მთავრობამ არა უგვიანეს 2010 წლის 1 აპრილისა უზრუნველყოს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – შემოსავლების სამსახურის მიერ მომსახურების გაწევისათვის საფასურებისა და მათი განაკვეთების დამტკიცება.

5. საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა არა უგვიანეს 2010 წლის 1 აპრილისა უზრუნველყოს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – შემოსავლების სამსახურის უფროსის თანამდებობაზე დანიშვნა.

6. საქართველოს ფინანსთა მინისტრმა არა უგვიანეს 2010 წლის 1 აპრილისა უზრუნველყოს:

ა) საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – შემოსავლების სამსახურის დებულების დამტკიცება და მის საქმიანობასთან დაკავშირებული კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების გამოცემა;

ბ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების – საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის საბიუჯეტო ასიგნებების საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გადაცემა საჯარო სამართლის იურიდიული პირისათვის – შემოსავლების სამსახურისათვის.

7. 2011 წლის 1 იანვრამდე საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო უფლებამოსილია უზრუნველყოს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – შემოსავლების სამსახურის შეუფერხებელი ფუნქციონირებისათვის შესაბამისი ხარჯების დაფინანსება და მატერიალურ-ტექნიკური უზრუნველყოფა.

8. საქართველოს ეკონომიკური განვითარების სამინისტრომ არა უგვიანეს 2010 წლის 1 აპრილისა უზრუნველყოს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – შემოსავლების სამსახურის ფუნქციონირებისათვის აუცილებელი (მათ შორის, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების – საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის ბალანსზე რიცხული) ქონების საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გადაცემა საჯარო სამართლის იურიდიული პირისათვის – შემოსავლების სამსახურისათვის.

9. საგადასახადო და საბაჟო კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტები, ასევე სხვა ნორმატიული აქტები, რომლებიც არეგულირებს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების – საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის ორგანიზებასთან და მოსამსახურეთა შრომით ურთიერთობებთან დაკავშირებულ საკითხებს, ძალაშია მათ გაუქმებამდე, მიუხედავად იმისა, შეესაბამება თუ არა ისინი ამ კანონის დებულებებს.

10. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულებაში – საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურში მის რეორგანიზაციამდე მომუშავე პირები რეორგანიზაციის დასრულებისთანავე ინიშნებიან საჯარო სამართლის იურიდიულ პირში – შემოსავლების სამსახურში შესაბამის თანამდებობებზე.

11. საქართველოს კანონმდებლობაში გამოყენებული ტერმინები „საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახური“ და „შემოსავლების სამსახური“ ნიშნავს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალ საჯარო სამართლის იურიდიულ პირს – შემოსავლების სამსახურს.

 საქართველოს 2010 წლის 26 მარტის კანონი №2 866 – სსმ I, № 14 , 30.03.10 წ., მუხ. 89

    მუხლი 16. დასკვნითი დებულებანი

1. ეს კანონი, გარდა პირველი–მე-14 მუხლებისა და მე-15 მუხლის  მე-2, მე-3 და მე-9–მე-11 პუნქტებისა, ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

2. ამ კანონის პირველი–მე-14 მუხლები და მე-15 მუხლის მე-2, მე-3 და მე-9–მე-11 პუნქტები ამოქმედდეს 2010 წლის 1 აპრილიდან.

3. ამ კანონის ამოქმედებისთანავე ძალადაკარგულად გამოცხადდეს „საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის შესახებ“ საქართველოს 2006 წლის 29 დეკემბრის კანონი (საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე, №51, 31.12.2006, მუხ. 415).

 

საქართველოს პრეზიდენტი                            მ. სააკაშვილი

თბილისი,

2010 წლის 23 თებერვალი.

2666–Iს

Закон Грузии

 

О службе доходов

 

Глава I

Общие положения

 

Статья 1. Цели Закона

Настоящий Закон определяет правовой статус и правовые основания деятельности юридического лица публичного права – Службы доходов (далее – Cлужба).

 

Статья 2. Правовой статус Службы

1. Служба является созданным согласно настоящему Закону юридическим лицом публичного права, входящим в сферу управления Министерства финансов Грузии.

2. У Службы имеются символика, печать с изображением Государственного Герба Грузии и собственным наименованием, самостоятельный баланс и счет в Государственном казначействе. При этом Служба также вправе в случае, предусмотренном законодательством Грузии, иметь счет в коммерческом банке.(12.12.2014 N2944)

3. Структура службы и полномочия структурных единиц определяются Положением о Службе, которое утверждает Министр финансов Грузии.

4. Реорганизация и ликвидация Службы осуществляются в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Статья 3. Правовые основания деятельности Службы

Правовыми основаниями деятельности Службы являются Конституция Грузии, международные договоры и соглашения Грузии, налоговое законодательство Грузии, Закон Грузии «О юридических лицах публичного права», настоящий Закон, положение о Службе и другие правовые акты.

 

Глава II

Общие положения

 

Статья 4. Функции Службы

  1. Функциями Службы являются:

а) предоставление плательщикам налога/платежа информации об их

 правах и обязанностях;

б) администрирование налогов/платежей, а также соответствующих сборов в пределах компетенции;

в) участие в подготовке правовых актов по вопросам обложения налогами/платежами, в том числе - проектов международных договоров и соглашений;

г) контроль за соблюдением и исполнением законодательства Грузии в пределах компетенции;

д) превенция и выявление правонарушений в пределах компетенции;

е) исполнение других функций, предусмотренных законодательством Грузии.

2. Служба при осуществлении полномочий исходя из международных договоров и соглашений Грузии в порядке, установленном законодательством Грузии, сотрудничает с соответствующими органами других государств и международными организациями.

 

Статья 5. Специальные полномочия сотрудников Службы (21.03.2014 N2150)

1. При исполнении служебных обязанностей соответствующие сотрудники Службы в пределах предоставленных полномочий вправе руководствоваться статьями 30, 31 (кроме права, связанного с применением огнестрельного оружия) и статьями 32 и 33 (кроме подпунктов «в», «г», «е» и «ж» пункта 3 и пункта 6 статьи 33) Закона Грузии «О полиции».

2. Правила хранения, ношения и применения специальных средств, находящихся в распоряжении сотрудников Службы, устанавливает Министр финансов Грузии в пределах полномочий, определенных настоящим Законом.

 

Статья 6. Управление и представительство Службы

1. Службой руководит начальник Службы, которого назначает на должность и освобождает от должности Премьер-министр Грузии по представлению Министра финансов Грузии.

2. Начальник Службы:

а) принимает решения по вопросам, отнесенным к компетенции Службы;

б) представляет Службу в отношениях с третьими лицами;

в) правомочен делегировать другим сотрудникам Службы право решения некоторых вопросов, относящихся к его компетенции;

г) правомочен предоставлять право на представительство Службы другому сотруднику Службы;

д) правовым актом утверждает штатное расписание Службы, а по согласованию с Министром финансов Грузии – должностные оклады;

е) в пределах компетенции назначает на должность и освобождает от должности сотрудников Службы;

ж) принимает решение о поощрении и дисциплинарной ответственности сотрудников Службы;

з) в порядке, установленном законодательством Грузии, распоряжается средствами и имуществом Службы;

и) правовым актом утверждает внутренний распорядок Службы в целях регулирования различных правовых отношений и в случае необходимости утверждает квалификационные требования сотрудников Службы;

к) в пределах компетенции издает индивидуальные административно-правовые акты;

л) осуществляет другие полномочия, предусмотренные законодательством Грузии.

3. У начальника службы есть заместители, один из которых может быть первым заместителем. Первого заместителя и заместителей начальника службы по представлению начальника службы назначает на должность и освобождает от должности Министр финансов Грузии. (20.03.2013 N346)

4. Компетенции первого заместителя и заместителей начальника службы определяются по решению начальника службы. (20.03.2013 N346)

5. Порядок приема сотрудников на службу (в том числе - в порядке конкурса) и проведения аттестации утверждает Министр финансов Грузии.

 

Статья 7. Имущество Службы

1. Служба для выполнения своих функций владеет имуществом, которое формируется:

а) из имущества, переданного в форме безвозмездного узуфрукта и ссуды Министерством экономики и устойчивого развития Грузии по предложению Министерства финансов Грузии; (22.03.2011 N4469)

б) из другого имущества, полученного в соответствии с законодательством Грузии.

2. Имущество Службы составляют основные и оборотные средства, а также другие материальные ценности и финансовые ресурсы, которые отражаются на независимом балансе Службы.

 

Статья 8. Финансирование Службы

  1. Источниками финансирования являются:

а) средства, выделенные из государственного бюджета Грузии;

б) плата, установленная за услуги, оказываемые Службой;

в) другие доходы, разрешенные законодательством Грузии.

2. Плата за услуги Службы, ее ставки, а также порядок внесения платы за услуги определяются постановлением Правительства Грузии. (24.11.2011N5295)

3. Средства и доходы, предусмотренные пунктом первым настоящей

статьи, направляются на осуществление целей и выполнение функций Службы, а также развитие системы Министерства финансов Грузии.

 

Статья 9. Поощрение сотрудников Службы

В отношении сотрудников Службы за образцовое исполнение ими служебных обязанностей, длительную и добросовестную службу, исполнение поручений особой сложности или важности начальник Службы правомочен применять следующие формы поощрения:

а) объявление благодарности;

б) выдача премии или ценного подарка;

в) предоставление дополнительного отпуска сроком на 10 дней;

г) досрочное снятие дисциплинарной ответственности;

д) представление к государственной награде Грузии.

 

Статья 10. Дисциплинарная ответственность сотрудников Службы

В случае нарушения сотрудниками Службы служебной дисциплины и ненадлежащего исполнения возложенных обязанностей начальник Службы правомочен применять в отношении них следующие меры дисциплинарной ответственности:

а) замечание;

б) предупреждение;

в) удержание заработной платы не более, чем за 10 рабочих дней;

г) освобождение со службы.

 

Статья 11. Социальная защита сотрудников Службы

1. В случае гибели сотрудников Службы в связи с исполнением служебных обязанностей супругам, детям и нетрудоспособным родителям погибших пропорционально выплачивается единовременное пособие в размере 15 000 лари. Если право получать единовременное пособие имеют только родители, оно выплачивается в любом случае.

2. Сотрудникам Службы, которые в связи с исполнением служебных обязанностей получили увечье или которым был установлен статус имеющих ограниченные возможности, в соответствии со степенью тяжести телесного повреждения выплачивается единовременное пособие в размере не более 7000 лари.

3. Мероприятия, предусмотренные настоящей статьей, применяются в порядке, установленном Министром финансов Грузии.

 

Статья 12.Ответственность сотрудников Службы

Вред, причиненный виновным деянием сотрудника Службы, возмещается в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Статья 13. Государственный контроль за Службой

1. Государственный контроль за Службой осуществляет Министр финансов Грузии.

2. Служба обязана в целях осуществления контроля представлять Министру финансов Грузии по требованию соответствующую информацию и материалы.

 

Статья 14. Конфликт интересов сотрудников Службы

Сотрудникам Службы запрещается:

а) исполнение профессиональных обязанностей в отношении лиц, которые согласно Налоговому Кодексу Грузии считаются их родственниками или в отношении которых у них или их родственников имеется прямой или косвенный финансовый интерес;

б) разглашение за исключением случаев, предусмотренных законом, информации, относящейся к личной, коммерческой, профессиональной или/и государственной тайне, или иной информации, защищенной законом;

в) осуществление налогового контроля в отношении лиц, которых они обслуживают на основании договора, за исключением случаев, предусмотренных законом.

 

Глава III

Переходные и заключительные положения

 

Статья 15. Переходные положения

1. Государственное подведомственное учреждение Министерства финансов Грузии – Служба доходов Министерства финансов Грузии не позднее 1 апреля 2010 года реорганизовать и сформировать в качестве юридического лица публичного права, входящего в сферу управления Министерства финансов Грузии – Службы доходов.

2. Юридическое лицо публичного права – Служба доходов является правопреемником государственного подведомственного учреждения Министерства финансов Грузии – Службы доходов Министерства финансов Грузии.

3. Государственное подведомственное учреждение Министерства финансов Грузии – Служба доходов Министерства финансов Грузии до окончания ее реорганизации продолжает функционировать в пределах полномочий, предоставленных до принятия настоящего Закона.

4. Правительству Грузии не позднее 1 апреля 2010 года обеспечить утверждение платы и ставок платы за услуги, оказываемые юридическим лицом публичного права – Службой доходов.

5. Премьер-министру Грузии не позднее 1 апреля 2010 года обеспечить назначение на должность начальника юридического лица публичного права – Службы доходов.

6. Министру финансов Грузии не позднее 1 апреля 2010 года обеспечить:

а) утверждение положения о юридическом лице публичного права – Службе доходов и издание подзаконных нормативных актов, связанных с ее деятельностью;

б) передачу в порядке, установленном законодательством Грузии, юридическому лицу публичного права – Службе доходов бюджетных ассигнований государственного подведомственного учреждения Министерства финансов Грузии – Службы доходов Министерства финансов Грузии.

7. До 1 января 2011 года Министерство финансов Грузии правомочно обеспечить финансирование соответствующих расходов для беспрепятственного функционирования юридического лица публичного права – службы доходов и материально-техническое обеспечение. (26.03.2010 N2866)

8. Министерству экономического развития Грузии не позднее 1 апреля 2010 года обеспечить передачу юридическому лицу публичного права – Службе доходов в установленном законодательством Грузии порядке имущества (в том числе - числящегося на балансе государственного подведомственного учреждения Министерства финансов Грузии – Службы доходов Министерства финансов Грузии), необходимого для функционирования юридического лица публичного права – Службы доходов.

9. Налоговые и таможенные подзаконные нормативные акты, а также другие нормативные акты, регулирующие вопросы, связанные с организацией и трудовыми отношениями сотрудников государственного подведомственного учреждения Министерства финансов Грузии – Службы доходов Министерства финансов Грузии, остаются в силе до их отмены, независимо от того, соответствуют ли они положениям настоящего Закона.

10. Лица, работавшие в государственном подведомственном учреждении Министерства финансов Грузии – Службе доходов Министерства финансов Грузии до ее реорганизации, назначаются на соответствующие должности в юридическом лице публичного права – Службе доходов по завершении реорганизации.

11. Используемые в законодательстве Грузии термины «Служба доходов Министерства финансов Грузии» и «Служба доходов» означают входящее в сферу управления Министерства финансов Грузии юридическое лицо публичного права – Службу доходов.

 

Статья 16. Заключительные положения

1. Настоящий Закон, кроме статей первой-14 и пунктов 2, 3 и 9-11 статьи 15 ввести в действие по опубликовании.

2. Статьи первую-14 и пункты 2, 3 и 9-11 статьи 15 настоящего Закона ввести в действие с 1 апреля 2010 года.

3. С введением в действие настоящего Закона объявить утратившим силу Закон Грузии «О Службе доходов Министерства финансов Грузии» от 29 декабря 2006 года (Сакартвелос саканонмдебло мацне, № 51, 31.12.2006, ст. 415).

 

Президент Грузии                                               Михаил Саакашвили

Тбилиси

23 февраля 2010 года

№ 2666-Iс