Document structure
View explanations
Referenced documents
Document Highlights
Consolidated publications
Consolidated versions (20/09/2013 - 06/12/2018)
სადაზვერვო საქმიანობის შესახებ
მუხლი 1. კანონის რეგულირების სფერო
ეს კანონი განსაზღვრავს სადაზვერვო საქმიანობის მიზნებს, სფეროსა და ძირითად მიმართულებებს, საქართველოს აღმასრულებელი ხელისუფლების სპეციალურად უფლებამოსილ დაწესებულებებს ან/და მათ სტრუქტურულ დანაყოფებს (შემდგომში – სადაზვერვო დაწესებულება), რომლებიც საგარეო საფრთხეებისაგან საქართველოს ეროვნული ინტერესების დაცვის მიზნით ახორციელებენ სადაზვერვო საქმიანობას.
მუხლი 2. სადაზვერვო საქმიანობა
1. სადაზვერვო საქმიანობა არის საქართველოს ეროვნული ინტერესების წინააღმდეგ მიმართული საგარეო საფრთხეების შესახებ ინფორმაციის მოპოვება, დამუშავება, ანალიზი, რეალიზაცია, აგრეთვე ეროვნული უსაფრთხოებისა და თავდაცვის სფეროებში ქვეყნის სტრატეგიული კურსის გატარებისათვის ხელის შეწყობა.
2. სადაზვერვო საქმიანობა გასაიდუმლოებულია. ამ საქმიანობის ამსახველი დოკუმენტები, მასალები და სხვა მონაცემები სახელმწიფო საიდუმლოებაა.
3. სადაზვერვო საქმიანობასთან დაკავშირებული დოკუმენტების, მასალებისა და სხვა მონაცემების დასაიდუმლოებისა და განსაიდუმლოების წესები და პირობები განისაზღვრება „სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ“ საქართველოს კანონით.
მუხლი 3. კანონში გამოყენებულ ტერმინთა განმარტება
ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:
ა) სადაზვერვო ინფორმაცია – მონაცემები საქართველოს ეროვნული ინტერესების წინააღმდეგ მიმართული უცხო ქვეყნების, ორგანიზაციებისა და პირების მიზნების, გეგმების, მოქმედებების, რეალური და პოტენციური შესაძლებლობების, აგრეთვე სახელმწიფო უსაფრთხოებასთან დაკავშირებული სხვა მოვლენებისა და გარემოებების შესახებ;
ბ) ეროვნული სადაზვერვო პროგრამა – საქართველოს ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფციის საფუძველზე საქართველოს პრემიერ-მინისტრის მიერ დამტკიცებული დოკუმენტი, რომლითაც განსაზღვრულია სადაზვერვო საქმიანობის ძირითადი მიზნები, მიმართულებები და პრიორიტეტები;
გ) საგარეო კონტრდაზვერვითი საქმიანობა – სადაზვერვო საქმიანობის სახეობა, რომელიც ხორციელდება საქართველოს ფარგლებს გარეთ სადაზვერვო საქმიანობისა და მასში მონაწილე პირების, საქართველოს დიპლომატიური წარმომადგენლობებისა და საკონსულო დაწესებულებების, აგრეთვე ხანგრძლივად მივლინებაში მყოფი საქართველოს იმ მოქალაქეებისა და მათი ოჯახის წევრების უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად, რომლებიც თავიანთი საქმიანობით დაკავშირებული არიან სახელმწიფო საიდუმლოების შემცველ ინფორმაციასთან.
მუხლი 4. სადაზვერვო საქმიანობის სამართლებრივი საფუძვლები
სადაზვერვო საქმიანობის სამართლებრივი საფუძვლებია საქართველოს კონსტიტუცია, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებები და შეთანხმებები, ეს კანონი, საქართველოს სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე აქტები.
მუხლი 5. სადაზვერვო საქმიანობის მიზნები, სფერო და ძირითადი მიმართულებები
1. სადაზვერვო საქმიანობის მიზნებია საგარეო საფრთხეებისა და რისკების განსაზღვრა, ქვეყნის სახელმწიფო-პოლიტიკური თანამდებობის პირებისთვის აუცილებელი სადაზვერვო ინფორმაციის მიწოდება პოლიტიკურ, ეკონომიკურ, სამეცნიერო-ტექნიკურ, თავდაცვის, ინფორმაციულ, ეკოლოგიურ და ეროვნული უსაფრთხოების სხვა სფეროებში გადაწყვეტილებების მისაღებად.
2. სადაზვერვო საქმიანობის სფერო განსაზღვრულია ამ კანონით და მისი შეზღუდვა ან გაფართოება შეიძლება მხოლოდ კანონით.
3. სადაზვერვო საქმიანობის ძირითადი მიმართულებები განისაზღვრება ამ კანონითა და ეროვნული სადაზვერვო პროგრამით.
მუხლი 6. სადაზვერვო საქმიანობის პრინციპები, მეთოდები და საშუალებები
1. სადაზვერვო საქმიანობის პრინციპებია:
ა) კანონიერება;
ბ) ადამიანის უფლებებისა და თავისუფლებების განუხრელი დაცვა და პატივისცემა;
გ) ობიექტურობა და მიუკერძოებლობა;
დ) პოლიტიკური ნეიტრალიტეტი;
ე) ანგარიშვალდებულება;
ვ) ერთიანობა და ცენტრალიზაცია;
ზ) მიზანმიმართულობა;
თ) ოპერატიულობა;
ი) უწყვეტობა;
კ) გეგმურობა;
ლ) ფარულობა.
2. სადაზვერვო საქმიანობისას გამოიყენება როგორც ღია, ისე ფარული და სპეციალური მეთოდები და საშუალებები, რომელთა განსაკუთრებული ხასიათი განისაზღვრება ამ საქმიანობის პირობებით.
თავი II. საქართველოს დაზვერვის სისტემა
მუხლი 7. საქართველოს დაზვერვის სისტემა
1. სადაზვერვო დაწესებულებათა ერთობლიობა ქმნის საქართველოს დაზვერვის სისტემას.
2. საქართველოს დაზვერვის სისტემაში შემავალი დაწესებულებები არიან: საქართველოს დაზვერვის სამსახური, საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სადაზვერვო ქვედანაყოფები და საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს სისტემაში შემავალი უფლებამოსილი ორგანოს სადაზვერვო ქვედანაყოფები.
3. საქართველოს დაზვერვის სისტემაში შემავალი დაწესებულებები, თავიანთი უფლებამოსილების ფარგლებში სადაზვერვო საქმიანობას ახორციელებენ შემდეგ სფეროებში:
ა) საქართველოს დაზვერვის სამსახური – პოლიტიკურ, ეკონომიკურ, სამეცნიერო-ტექნიკურ, სამხედრო-პოლიტიკურ, ინფორმაციულ, ეკოლოგიურ და საერთაშორისო ტერორიზმთან ბრძოლის სფეროებში;
ბ) საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სადაზვერვო ქვედანაყოფები – სამხედრო, სამხედრო-პოლიტიკურ, სამხედრო-სტრატეგიულ, სამხედრო-ეკონომიკურ, სამხედრო-ტექნიკურ, ინფორმაციულ და ეკოლოგიურ სფეროებში;
გ) საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს სისტემაში შემავალი უფლებამოსილი ორგანოს სადაზვერვო ქვედანაყოფები – საქართველოს სახელმწიფო საზღვრის, ტერიტორიული წყლების, კონტინენტური შელფის დაცვისა და განსაკუთრებული ეკონომიკური ზონის კონტროლის სფეროებში.
4. სადაზვერვო დაწესებულებების სტრუქტურა, ხელმძღვანელობა და საქმიანობის წესი განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.
5. სადაზვერვო დაწესებულებების მოსამსახურეებზე ვრცელდება იმ დაწესებულებათა მოსამსახურეების სამართლებრივი და სოციალური დაცვის გარანტიები, რომელთა სამსახურშიც ისინი ირიცხებიან.
6. აუცილებელი საჭიროებიდან გამომდინარე, ურთიერთშეთანხმების საფუძველზე საქართველოს დაზვერვის სისტემაში შემავალი დაწესებულების მოსამსახურეები შეიძლება მივლენილ იქნენ დაზვერვის სისტემაში შემავალ სხვა დაწესებულებაში.
7. არავის არა აქვს უფლება, ჩაერიოს სადაზვერვო საქმიანობის განმახორციელებელი თანამდებობის პირის ან სადაზვერვო დაწესებულების მოქმედებებში, გარდა კანონით საამისოდ უფლებამოსილი პირისა.
8. პირი, რომელიც დაიშვება სადაზვერვო დაწესებულების მონაცემებთან, გადის სახელმწიფო საიდუმლოების შემცველ დოკუმენტებთან დაშვებისათვის აუცილებელ პროცედურას. ეს პროცედურა მოითხოვს პირის მიერ ამ მონაცემთა გაუმჟღავნებლობის შესახებ წერილობითი ვალდებულების აღებას. ამ ვალდებულების შეუსრულებლობა ისჯება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.
9. სადაზვერვო დაწესებულებათა ისტორიული და მეცნიერული ღირებულების მქონე დოკუმენტები „სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად განსაიდუმლოების შემდეგ მუდმივი შენახვისათვის გადაეცემა საჯარო სამართლის იურიდიულ პირს –საქართველოს ეროვნულ არქივს.
10. სადაზვერვო დაწესებულებათა დოკუმენტები, რომლებიც შეიცავს მონაცემებს მათი საკადრო შემადგენლობისა და იმ პირთა ან/და ორგანიზაციათა შესახებ, რომლებიც მათთან კონფიდენციალურად თანამშრომლობენ (თანამშრომლობდნენ), აგრეთვე ამ დაწესებულებათა მიერ გამოყენებული მეთოდებისა და საშუალებების შესახებ, ინახება ამ დაწესებულებათა არქივებში და განსაიდუმლოებას არ ექვემდებარება. გამონაკლისია ამ კანონის მე-14 მუხლის მე-3 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევა.
11. არავის არა აქვს უფლება, მოითხოვოს ინფორმაცია იმ პირთა ან ორგანიზაციათა შესახებ, რომლებიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობენ (თანამშრომლობდნენ) სადაზვერვო დაწესებულებასთან, გარდა საქართველოს კანონმდებლობით საამისოდ უფლებამოსილი პირისა .
მუხლი 8. საქართველოს დაზვერვის სისტემის ამოცანები
საქართველოს დაზვერვის სისტემის ამოცანებია:
ა) საქართველოს ეროვნული ინტერესების წინააღმდეგ მიმართული, არსებული და მოსალოდნელი საგარეო საფრთხეების, გამოწვევებისა და რისკების განსაზღვრა-გამოვლენა;
ბ) საქართველოს ეროვნული უსაფრთხოების წინააღმდეგ მიმართული უცხო ქვეყნების, ორგანიზაციებისა და პირების გეგმების, ზრახვებისა და შესაძლებლობების შესახებ ინფორმაციის მოპოვებით, შეგროვებით, სისტემატიზაციით, დამუშავებითა და ანალიზით ქვეყნის სახელმწიფო-პოლიტიკური თანამდებობის პირებისთვის ინფორმაციის მიწოდება პოლიტიკურ, ეკონომიკურ, სამეცნიერო-ტექნიკურ, თავდაცვის, ინფორმაციულ, ეკოლოგიურ და ეროვნული უსაფრთხოების სხვა სფეროებში გადაწყვეტილებების მისაღებად;
გ) საფრთხეების პრევენციის ან/და ეროვნული უსაფრთხოების უზრუნველყოფის მიზნით ეროვნული სადაზვერვო პროგრამის განხორციელება;
დ) კომპეტენციის ფარგლებში ეროვნული, რეგიონალური და გლობალური უსაფრთხოების პრობლემებთან დაკავშირებული საკითხების დამუშავება, ვითარების შეფასება, მოვლენების შესაძლო განვითარების პროგნოზირება და კრიზისული სიტუაციის წარმოქმნის საფრთხის ან არსებობის შემთხვევაში ქვეყნის სახელმწიფო-პოლიტიკური თანამდებობის პირებისათვის შესაბამისი რეკომენდაციების შემუშავება;
ე) შესაბამისი სადაზვერვო დაწესებულების მიერ საგარეო კონტრდაზვერვითი საქმიანობის განხორციელება;
ვ) რეგიონალურ და გლობალურ საფრთხეებთან დაკავშირებულ საკითხებზე უცხო ქვეყნების შესაბამის სამსახურებთან თანამშრომლობა.
მუხლი 9. საქართველოს დაზვერვის სისტემის მართვა
1. საქართველოს დაზვერვის სისტემის მთავარი ორგანოა საქართველოს დაზვერვის სამსახური.
2. სადაზვერვო დაწესებულება ვალდებულია თავის მიერ მოპოვებული სადაზვერვო ინფორმაცია დადგენილი წესითა და ფორმით მიაწოდოს საქართველოს დაზვერვის სამსახურს.
3. სადაზვერვო დაწესებულებებს შორის სადაზვერვო ინფორმაციის გაცვლის წესს საქართველოს პრემიერ-მინისტრის დავალებით შეიმუშავებს საქართველოს დაზვერვის სამსახური და ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.
4. საქართველოს პრემიერ-მინისტრი იღებს გადაწყვეტილებას სადაზვერვო დაწესებულებასა და უცხო ქვეყნების დაზვერვისა და კონტრდაზვერვის სამსახურებს შორის საუწყებათაშორისო მოლაპარაკებებისა და თანამშრომლობის მიზანშეწონილობის შესახებ.
მუხლი 10. სადაზვერვო დაწესებულებების უფლება-მოვალეობანი
1. სადაზვერვო დაწესებულებები თავიანთი კომპეტენციის ფარგლებში:
ა) ნებაყოფლობით, ღიად ან კონფიდენციალურად თანამშრომლობენ პირებთან;
ბ) სადაზვერვო ინფორმაციის მოსაპოვებლად იყენებენ ოპერატიულ, ოპერატიულ-ტექნიკურ, საინჟინრო-ტექნიკურ, რადიოელექტრონულ და სხვა სპეციალურ საშუალებებს;
გ) აუცილებლობის შემთხვევაში საკუთარი დოკუმენტაციის, საკადრო შემადგენლობის, ქვედანაყოფების, შენობა-ნაგებობებისა და სატრანსპორტო საშუალებების საუწყებო და ორგანიზაციული კუთვნილების კონსპირაციის მიზნით ახორციელებენ მათ დაშიფვრას;
დ) სადაზვერვო საქმიანობის აუცილებლობიდან გამომდინარე, საწარმოებთან, დაწესებულებებთან და ორგანიზაციებთან (მიუხედავად მათი სამართლებრივი ფორმისა) დებენ ხელშეკრულებებს;
ე) კონსპირაციის მიზნით, სადაზვერვო საქმიანობის აუცილებლობიდან გამომდინარე, ქმნიან სხვადასხვა სამართლებრივი ფორმის ორგანიზაციებს;
ვ) უზრუნველყოფენ საკუთარ უსაფრთხოებას, კანონსაწინააღმდეგო ხელყოფისაგან იცავენ თავიანთ მოსამსახურეებს, ოპერატიული ინფორმაციის წყაროებს, ოპერატიულ-ტექნიკურ საშუალებებს, შენობა-ნაგებობებსა და საინფორმაციო მონაცემთა ბაზას;
ზ) უზრუნველყოფენ მიღებული სადაზვერვო ინფორმაციის მიწოდებას ხელისუფლების უმაღლესი ორგანოებისთვის;
თ) თანამშრომლობენ უცხო ქვეყნების სპეცსამსახურებთან.
2. სადაზვერვო ინფორმაციის მოპოვების მიზნით სადაზვერვო დაწესებულებებმა შეიძლება გამოიყენონ „ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის შესახებ“ და „კონტრდაზვერვითი საქმიანობის შესახებ“ საქართველოს კანონებით გათვალისწინებული მეთოდები და საშუალებები.
მუხლი 11. საქართველოს დაზვერვის სისტემის ათვის დახმარება
1. საქართველოს სამთავრობო დაწესებულებები ვალდებული არიან, ყველანაირად დაეხმარონ სადაზვერვო დაწესებულებებს სადაზვერვო საქმიანობის განხორციელებაში.
2. საწარმოები, დაწესებულებები და ორგანიზაციები (მიუხედავად მათი სამართლებრივი ფორმისა) თანამშრომლობენ სადაზვერვო დაწესებულებებთან შესაბამისი ხელშეკრულების საფუძველზე.
მუხლი 12. პირი, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს (თანამშრომლობდა) სადაზვერვო დაწესებულებასთან
1. სადაზვერვო საქმიანობის მიზნების მისაღწევად სადაზვერვო დაწესებულებას შეუძლია ითანამშრომლოს პირთან, რომელმაც ნებაყოფლობით განაცხადა თანხმობა სადაზვერვო დაწესებულებასთან კონფიდენციალურ თანამშრომლობაზე, სათანადო ანაზღაურებით ან ანაზღაურების გარეშე. ასეთ პირთან თანამშრომლობის წესი და ფორმები განისაზღვრება იმ სადაზვერვო დაწესებულების ხელმძღვანელის ნორმატიული აქტით, რომელთანაც პირი კონფიდენციალურად თანამშრომლობს.
2. პირის, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს (თანამშრომლობდა) სადაზვერვო დაწესებულებასთან, და მისი ოჯახის წევრების უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად აუცილებლობის შემთხვევაში შეიძლება განხორციელდეს დაცვის სპეციალური ღონისძიებები.
3. პირი, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს სადაზვერვო დაწესებულებასთან, კანონით დაცული იმ ინფორმაციის გამჟღავნებისათვის, რომელიც მისთვის ცნობილი გახდა სადაზვერვო დაწესებულებასთან თანამშრომლობის დროს ან/და თანამშრომლობის შედეგად, პასუხს აგებს საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.
1. პირს, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს სადაზვერვო დაწესებულებასთან, უფლება აქვს:
ა) სადაზვერვო დაწესებულებასთან დადოს ხელშეკრულება კონფიდენციალური თანამშრომლობის შესახებ ან მასთან ითანამშრომლოს სხვა არსებული ფორმებით;
ბ) სადაზვერვო დაწესებულების მოსამსახურეებისაგან მიიღოს განმარტებები თავისი ამოცანების, უფლება-მოვალეობების შესახებ;
გ) კონსპირაციის მიზნით გამოიყენოს სადაზვერვო დაწესებულების მიერ დაშიფრული პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტები;
დ) მიიღოს სათანადო ანაზღაურება;
ე) მიიღოს იმ ზიანის ან ზარალის კომპენსაცია, რომელიც მიადგა მის ჯანმრთელობას ან ქონებას სადაზვერვო დაწესებულებასთან თანამშრომლობის პერიოდში.
2. პირი, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს სადაზვერვო დაწესებულებასთან, ვალდებულია:
ა) არ გაამჟღავნოს სადაზვერვო დაწესებულებასთან თანამშრომლობის ფაქტი და პირობები;
ბ) არ მიაწოდოს სადაზვერვო დაწესებულებას ყალბი ან ცილისმწამებლური ინფორმაცია;
გ) დაიცვას მისთვის განდობილი ან ცნობილი სახელმწიფო საიდუმლოების შემცველი ინფორმაცია.
1. იმ პირის სოციალური დაცვა, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს (თანამშრომლობდა) სადაზვერვო დაწესებულებასთან, განისაზღვრება ამ სადაზვერვო დაწესებულების ხელმძღვანელის ნორმატიული აქტით.
2. პირს, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს (თანამშრომლობდა) სადაზვერვო დაწესებულებასთან და არ არის საქართველოს მოქალაქე, მისი თხოვნით, საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად შეიძლება მიენიჭოს საქართველოს მოქალაქეობა.
3. ამ მუხლის მე-2 პუნქტში აღნიშნულ პირს, თუ მას მიენიჭა საქართველოს მოქალაქეობა, სადაზვერვო დაწესებულებასთან თანამშრომლობის პერიოდი ჩაეთვლება შრომის საერთო სტაჟში.
თავი IV. საქართველოს დაზვერვის სისტემის ზედამხედველობა და კონტროლი
მუხლი 15. საქართველოს პრემიერ-მინისტრის ზედამხედველობა
საქართველოს დაზვერვის სისტემის ფუნქციონირებაზე სამსახურებრივ ზედამხედველობას ახორციელებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი.
მუხლი 16. საპარლამენტო კონტროლი
საქართველოს დაზვერვის სისტემაში შემავალი დაწესებულებების საპარლამენტო კონტროლს ახორციელებს საქართველოს პარლამენტი თავდაცვისა და უშიშროების კომიტეტის მეშვეობით. საპარლამენტო კონტროლის ფორმები განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.
მუხლი 17. ძალადაკარგულად გამოცხადებული ნორმატიული აქტი და კანონის ამოქმედება
1. ამ კანონის ამოქმედებისთანავე ძალადაკარგულად გამოცხადდეს საქართველოს 1999 წლის 19 მარტის კანონი „სადაზვერვო საქმიანობის შესახებ“ (საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე, №12(19), 1999 წელი, მუხ. 38).
2. ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.
საქართველოს პრეზიდენტი მ. სააკაშვილი
თბილისი,
2010 წლის 27 აპრილი.
№2983–რს
LAW OF GEORGIA
ON INTELLIGENCE ACTIVITIES
Chapter I - General Provisions
Article 1 - Scope of the Law
This Law determines the goals, scope and main areas of intelligence activities, and specially authorised institutions and/or their structural divisions ('intelligence institution') of the executive authority of Georgia, which carry out intelligence activities in order to protect the national interests of Georgia from foreign threats.
Article 2 - Intelligence activities
1. Intelligence activities are gathering, processing, analysing and realising information regarding foreign threats against the national interests of Georgia, and facilitating the implementation of the strategic policy of the State in the fields of national security and defence.
2. Intelligence activities shall be secret. Documents, materials and other data reflecting these activities constitute a state secret.
3. The procedures and conditions for classifying documents, materials and other data related to intelligence activities shall be determined by the Law of Georgia on State Secrets.
Article 3 - Definition of terms used in the Law
The terms used herein have the following meanings for the purposes of this Law:
a) intelligence information - data about the plans, goals, activities, and real and potential opportunities of foreign states, organisations and persons, directed against the national interests of Georgia, as well as information regarding other events and circumstances related to state security;
b) National Intelligence Programme - a document approved by the Prime Minister of Georgia based on the National Security Concept of Georgia, which determines the main goals, areas and priorities of intelligence activities;
c) foreign counter-intelligence activities - a type of intelligence activities which are carried out outside Georgia in order to ensure the safety of intelligence activities and persons involved in them, and of diplomatic missions and consular offices of Georgia, and citizens of Georgia being on a long-term business trip and their family members, whose activities are related to information containing a state secret.
Law of Georgia No 1236 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013
Article 4 - Legal grounds for intelligence activities
The legal grounds for intelligence activities are the Constitution of Georgia, the treaties and international agreements of Georgia, this Law, and other legislative and subordinate normative acts of Georgia.
Law of Georgia No 1236 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013
Article 5 - Goals, scope and main areas of intelligence activities
1. The goals of intelligence activities are to define foreign threats and risks, to provide necessary intelligence information to the country's state and political officials in order for them to make decisions in political, economic, scientific, technical, defence, informational, and environmental fields and other fields of national security.
2. The scope of intelligence activities shall be determined by this Law and it may be limited or expanded only by the law.
3. The main areas of intelligence activities shall be determined by this Law and the National Intelligence Programme.
Article 6 - Principles, methods and means of intelligence activities
1. The principles of intelligence activities are:
a) lawfulness;
b) strict compliance with and respect for the principles of human rights and freedoms;
c) objectivity and impartiality;
d) political neutrality;
e) accountability;
f) unity and centralisation;
g) determination;
h) effective functioning;
i) continuity;
j) planning;
k) secrecy.
2. While carrying out intelligence activities, both overt and covert and special methods and means are used, the specific nature of which is determined by the conditions of these activities.
Chapter II - Intelligence System of Georgia
Article 7 - Intelligence system of Georgia
1. A unity of intelligence institutions creates the intelligence system of Georgia.
2. The institutions within the intelligence system of Georgia are as follows: the Georgian Intelligence Service ('the Service'), the intelligence subdivisions of the Ministry of Defence of Georgia, and the intelligence subdivisions of authorised bodies within the system of the Ministry of Internal Affairs of Georgia.
3. The institutions within the intelligence system of Georgia shall, within their competence, carry out intelligence activities in the following fields:
a) the Service - political, economic, scientific and technical, military and political, informational, and environmental fields and international fight against terrorism;
b) the intelligence subdivisions of the Ministry of Defence of Georgia - military, military and political, military and strategic, military and economic, military and technical, and informational and environmental fields;
c) the intelligence subdivisions of authorised bodies within the system of the Ministry of Internal Affairs of Georgia – the protection and control of the State Border, territorial waters, continental shelf and exclusive economic zone of Georgia.
4. The structure of intelligence institutions, and their management and rules of operation shall be established by the legislation of Georgia.
5. The employees of intelligence institutions shall be entitled to the legal and social protection guarantees of employees of those institutions where they are recruited.
6. In the case of urgent necessity, the employees of the institutions within the intelligence system of Georgia may be coopted to other institutions within the intelligence system, on the basis of mutual agreement.
7. No person, legal or natural, other than persons authorised to do so by law, may interfere with the activities of officials or intelligence institutions carrying out intelligence activities.
8. A person who is allowed to have access to the data of intelligence institutions shall go through a procedure necessary for being granted access to documents containing state secrets. This procedure requires from a person to undertake a written obligation not to disclose these data. Failure to fulfil this obligation shall be punishable in accordance with the legislation of Georgia.
9. After being de-classified, the historically and scientifically valuable documents of intelligence institutions shall be transferred for permanent storage to a legal entity under public law called the National Archives of Georgia, in accordance with the Law of Georgia on State Secrets.
10. The documents of intelligence institutions, which include data about their personnel structure and those persons and/or organisations that confidentially work (have worked) with them, as well as data regarding the methods and means used by these institutions, shall be stored in the archives of these institutions and shall not be subject to de-classification. The case referred to in Article 14(3) of this Law shall be an exception.
11. No person, legal or natural, other than persons authorised to do so by the legislation of Georgia, may request information regarding those persons or organisations who confidentially work (have worked) with intelligence institutions.
Article 8 - Objectives of the intelligence system of Georgia
The objectives of the intelligence system of Georgia are to:
a) define and identify existing or possible foreign threats, challenges and risks directed against the national interests of Georgia;
b) provide gathered, systematised, processed and analysed information regarding the plans, intentions and abilities of foreign countries, organisations and persons, directed against the national security interests of Georgia, to state and political officials in order for them to make decisions in political, economic, scientific, technical, defence, informational, and environmental fields and other fields of national security.
c) implement the National Intelligence Programme in order to ensure the prevention of threats and/or to ensure national security;
d) address issues related to national, regional and global security within its competence, evaluate situations, predict the possible development of events, and prepare respective recommendations for state and political officials if a threat of crisis occurs or exists;
e) carry out foreign counter-intelligence activities through a respective intelligence institution;
f) co-operate with the respective services of foreign countries regarding issues of regional and global threats.
Article 9 - Managing the intelligence system of Georgia
1. The main body within the intelligence system of Georgia is the Service.
2. Intelligence institutions shall be obliged to provide gathered intelligence information to the Service in accordance with established procedures and forms.
3. Upon assignment by the Prime Minister of Georgia, the Service shall prepare and the Government of Georgia shall approve procedures for exchanging intelligence information between intelligence institutions.
4. The Prime Minister of Georgia shall make decisions regarding the expediency of inter-agency negotiations and co-operation between intelligence institutions and foreign intelligence and counter-intelligence services.
Law of Georgia No 1236 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013
Article 10 - Rights and obligations of intelligence institutions
1. Intelligence institutions shall, within their competence:
a) co-operate with persons on a voluntary basis, openly or confidentially;
b) use operative, operative-technical, engineering-technical, radio-electronic and other special means in order to obtain intelligence information;
c) if necessary, for the purpose of secrecy, cipher their documentation, personnel, subdivisions, buildings and constructions, and transportation means of departmental and organisational belonging;
d) enter into contracts with enterprises, institutions and organisations (irrespective of their legal form), based on the need to carry out intelligence activities;
e) for the purposes of secrecy, establish organisations of various legal forms, based on the need to carry out intelligence activities;
f) ensure their own safety, and protect their employees, their sources of operative information, operational and technical means, buildings and constructions, and informational data, from unlawful encroachments;
g) provide obtained intelligence information to higher state authorities;
h) co-operate with the special services of foreign countries.
2. In order to obtain intelligence information, intelligence institutions may use methods and means provided for by the Law of Georgia on Operative-Investigative Activities and the Law of Georgia on Counter-Intelligence Activities.
Article 11 - Assisting the intelligence system of Georgia
1. Governmental institutions shall assist intelligence institutions in every possible way in order for them to carry out intelligence activities.
2. Enterprises, institutions and organisations (irrespective of their legal form) shall co-operate with intelligence institutions based on respective agreements.
Chapter III - Legal Status and Social Protection of Persons who Work (have Worked) With Intelligence Institutions Confidentially
Article 12 - Persons who work (have worked) with intelligence institutions confidentially
1. In order to achieve the goals of intelligence activities, intelligence institutions may work with persons who voluntarily agree to confidential co-operation, with an appropriate payment or without payment. The procedure for and forms of co-operation with such persons shall be determined by a normative act of the head of the intelligence institution with whom the person is working confidentially.
2. In order to ensure the safety of persons who work (have worked) with intelligence institutions confidentially, and their family members, special protection measures may be implemented if necessary.
3. A person who confidentially works with an intelligence institution shall be held responsible in accordance with the legislation of Georgia for disclosing information protected by law, of which he/she has become aware in the course and/or as a result of co-operation with the intelligence institution.
Article 13 - Rights and responsibilities of persons who confidentially work with intelligence institutions
1. A person who confidentially works with an intelligence institution shall have the right to:
a) enter into a contract for confidential co-operation with the intelligence institution or work with them in other existing forms;
b) receive explanations from the employees of the intelligence institution regarding his/her tasks and rights and responsibilities;
c) use identity documents that are encrypted by the intelligence institution for the purposes of secrecy;
d) receive appropriate payment;
e) receive compensation for damage and loss caused to his/her health or property during the period of co-operation with the intelligence institution.
2. A person who confidentially works with an intelligence institution shall:
a) not disclose the fact or the terms of co-operation with the intelligence institution;
b) not provide the intelligence institution with false or slanderous information;
c) protect information containing state secrets shared with or known to him/her.
Article 14 - Social protection of persons who work (have worked) with intelligence institutions confidentially
1. The social protection of persons who work (have worked) with intelligence institutions confidentially shall be determined by a normative act of the head of a respective intelligence institution.
2. A person who works (has worked) with an intelligence institution and is not a citizen of Georgia, may, upon his/her request, be granted Georgian citizenship in accordance with the legislation of Georgia.
3. The period of co-operation of a person referred to in paragraph 2 of this article with an intelligence institution shall be counted towards his/her total length of service, provided he/she has been granted Georgian citizenship.
Chapter IV - Supervision and Control over the Intelligence System of Georgia
Article 15 - Supervision by the Prime Minister of Georgia
The Prime Minister of Georgia shall exercise official supervision over the operation of the intelligence system of Georgia.
Law of Georgia No 1236 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013
Article 16 - Parliamentary control
Parliamentary control of the institutions within the intelligence system of Georgia shall be exercised by the Parliament of Georgia through the Defence and Security Committee. The forms of parliamentary control shall be determined by the legislation of Georgia.
Chapter V - Final Provisions
Article 17 - Invalidated normative acts and entry of this Law into force
1. Upon entry into force of this Law, the Law of Georgia of 19 March 1999 on Intelligence Activities (Legislative Herald of Georgia , No 12(19), 1999, Art. 38) shall be invalidated.
2. This Law shall enter into force upon its promulgation.
President of Georgia M. Saakashvili
Tbilisi
27 April 2010
No 2983–RS
Return back
Document comments