on the Management of Forest Fund

Consolidated versions (21/04/2017 - 07/12/2017)

საქართველოს კანონი

ტყის ფონდის მართვის შესახებ

საქართველოს   2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419- ვებგვერდი ,17.03.2011 .

 

თავი I. ზოგადი დებულებები

      მუხლი 1. კანონის მიზანი

ამ კანონის მიზანია ტყის ფონდის მართვასთან დაკავშირებული საკითხების მოწესრიგება, რასაც ახორციელებს საქართველოს გარემოსა და ბუნებრივი რესურსების დაცვის სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – ეროვნული სატყეო სააგენტო (შემდგომ – სააგენტო).

საქართველოს  2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419-ვებგვერდი,17.03.2011წ.

საქართველოს 2013 წლის 25 მარტის კანონი №461 – ვებგვერდი, 05.04.2013წ.

    მუხლი 2. სააგენტოს საქმიანობის სამართლებრივი საფუძვლები

სააგენტოს საქმიანობის სამართლებრივი საფუძვლებია საქართველოს კონსტიტუცია, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებები და შეთანხმებები, ეს კანონი, სხვა ნორმატიული აქტები და სააგენტოს დებულება.

    მუხლი 3. კანონში გამოყენებულ ტერმინთა განმარტება

ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) ტყის ფონდი – სახელმწიფო ტყის ფონდი, გარდა სახელმწიფო ტყის ფონდის დაცული ტერიტორიებისა, ადგილობრივი მნიშვნელობის ტყისა და აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების ტერიტორიებზე არსებული ტყის ფონდებისა;

ბ) ტყის ფონდის მონიტორინგი – ტყის ფონდის შეფასების, მისი მდგომარეობის დინამიკაზე უწყვეტი დაკვირვების, ანალიზისა და პროგნოზირების სისტემა;

გ) სატყეო პლანტაციური მეურნეობა – გრძელვადიანი ტყითსარგებლობა, რომელიც გულისხმობს ტყის ფონდის ტერიტორიაზე მცენარეთა გაშენებას მერქნის ან მათი პროდუქტების მოპოვების მიზნით. სატყეო პლანტაციური მეურნეობის წარმოებისათვის ფართობები შეირჩევა ტყის ფონდის დაბალი სიხშირის კორომებში და ტყით დაუფარავ ფართობებში. სატყეო პლანტაციური მეურნეობის წარმოების შესაძლო მიზნებია:

გ.ა) ტყის მცენარეული პროდუქტების წარმოების გზით მოგების მიღება;

გ.ბ) გარემოს ეკოლოგიური მდგომარეობის შენარჩუნება და გაუმჯობესება;

დ) სასოფლო-სამეურნეო მიზნით ტყითსარგებლობა – ტყის ფონდის გამოყენება სათიბად, საძოვრად, სახნავად, პირუტყვის დროებითი სადგომებისა და სხვათა მოსაწყობად, მემცენარეობისა და მეცხოველეობის პროდუქტების საწარმოებლად, სატყეო პლანტაციური მეურნეობის, თევზის მეურნეობის მოსაწყობად;

ე) ტყის მოვლა – სატყეო სამეურნეო ღონისძიებათა სისტემა, რომლის მიზანია ტყის მდგრადი და მაღალპროდუქტიული კორომების ჩამოყალიბება, ტყის ბუნებრივი სასარგებლო თვისებებისა და სანიტარიული მდგომარეობის გაუმჯობესება, ტყის ფონდის დაცვა ხანძრებისაგან, ენტომომავნებლებისა და ფიტოდაავა-დებებისაგან;

ვ) ტყის აღდგენა – სატყეო სამეურნეო ღონისძიებათა მრავალწლიანი ციკლი, რომლის მიზანია ტყით დაუფარავ ფართობებზე, დაბალი სიხშირისა და დეგრადირებულ კორომებში ბუნებრივი განახლების ხელშეწყობა, ტყის გაშენება და გაშენებული ნარგაობის მრავალწლიანი მოვლა;

ზ) ტყის რესურსი – ტყის ფონდში არსებული მიწის ნაყოფიერი ფენა, მერქნიანი და არამერქნიანი მცენარეების პროდუქტები, არამერქნული რესურსი, ხის მეორეხარისხოვანი მასალები, გარდა სოჭის გირჩისა, თეთრყვავილას ბოლქვებისა და ყოჩივარდას გორგლებისა;

თ) ხე-ტყე – ტყის ფონდის ტერიტორიაზე არსებული მერქნული რესურსი;

ი) მომსახურების საფასური შესაბამისი მომსახურებისათვის საქართველოს მთავრობის დადგენილებით განსაზღვრული, სააგენტოსათვის სავალდებულოდ გადასახდელი თანხა;

კ) ტყითსარგებლობის ხელშეკრულება – საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსით გათვალის-წინებული ადმინისტრაციული ხელშეკრულება;

ლ) (ამოღებულია – 25.03.2013, №461).

საქართველოს  2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419-ვებგვერდი,17.03.2011წ.

საქართველოს 2011 წლის 17 მაისის კანონი №4679 - ვებგვერდი, 01.06.2011წ.

საქართველოს 2011 წლის 8 ნოემბრის კანონი №5201 - ვებგვერდი, 14.11.2011წ.

საქართველოს 2013 წლის 25 მარტის კანონი №461 – ვებგვერდი, 05.04.2013წ.

 

თავი II. ძირითადი დებულებები

    მუხლი 4. (ამოღებულია)

საქართველოს  2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419-ვებგვერდი,17.03.2011წ.

     მუხლი 41. სააგენტოს სამართლებრივი სტატუსი

სააგენტო არის ამ კანონით შექმნილი, საქართველოს გარემოსა და ბუნებრივი რესურსების დაცვის სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი.

საქართველოს 2013 წლის 25 მარტის კანონი №461 – ვებგვერდი, 05.04.2013წ.

      მუხლი 5. სააგენტოს ძირითადი მიზნები და ამოცანები ტყის ფონდის მართვისას

1. ტყ ის ფონდის მართვისას სააგენტოს ძირითადი მიზნებია :

) ტყის მოვლა და აღდგენა ;

) ტყის ფონდის ტერიტორიაზე ბიოლოგიური მრავალფეროვნების კომპონენტების მდგრადი გამოყენება .

2. ტყ ის ფონდის მართვისას სააგენტოს ძირითადი ამოცანებია :

) ტყის ფონდის საზღვრების დადგენა - დაზუსტებისათვის ხელის შეწყობა ;

) ტყის ფონდის მართვა ;

) ტყითსარგებლობის რეგულირება ;

) ტყის მოვლისა და აღდგენის ღონისძიებების განხორციელება ;

) ტყის ფონდის ტერიტორიის კონტროლი .

საქართველოს  2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419-ვებგვერდი,17.03.2011წ.

    მუხლი 6. სააგენტოს უფლებამოსილებები ტყის ფონდის მართვისას

ტყის ფონდის მართვი სა ს ს აგენტოს უფლებამოსილებებია :

) ტყის ფონდის მონიტორინგი და მონიტორინგის შედეგად მიღებულ მონაცემთა ბაზის შექმნა ;

) ტყის მოვლა აღდგენა და ამ მიზნით მოვლითი ჭრების განხორციელება ;

) ტყის ფონდის ტერიტორიაზე სტიქიური მოვლენების დროს საგანგებო ღონისძიებების განხორციელებაში მონაწილეობა ;

) ხანძარსაწინააღმდეგო წესების დაცვა , ხოლო ხანძრის საფრთხის შემთხვევაში მის სალიკვიდაციოდ შესაბამისი ზომების მიღება და საფრთხის შესახებ ინფორმაციის დაუყოვნებლივ მიწოდება სათანადო ორგანოებისთვის ;

) ხე - ტყის დამზადების ბილეთის გაცემა ;

) ტყის რესურსით სარგებლობის ბილეთის გაცემა ;

) სალიცენზიო ობიექტის მომზადება ;

) ტყის ფონდის სარგებლობის უფლებით გაცემა და შესაბამისი დოკუმენტაციის მომზადება ;

) ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის შესახებ ოქმის შედგენა , ტყის დაცვა უკანონო ჭრებისაგან ;

) ნადირობას დაქვემდებარებული ცხოველთა სამყაროს ობიექტის ( გარდა გადამფრენი ფრინველისა ) მოპოვების შესახებ დოკუმენტის გაცემა ;

) სააგენტოს დებულებისა და სააგენტოს მიზნების შესაბამისად სხვა მომსახურების გაწევა ;

მ) ხე-ტყის დამზადება;

ნ) ფიზიკური და იურიდიული პირების ხე-ტყი უზრუნველყოფა საქართველოს მთავრობის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით განსაზღვრული მიზნით და ოდენობით.

საქართველოს  2010 წლის 28 ოქტომბრის კანონი №3789-სსმI,№61,04.11.2010წ.,მუხ.378

საქართველოს  2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419-ვებგვერდი,17.03.2011წ.

საქართველოს 2011 წლის 17 მაისის კანონი №4679 - ვებგვერდი, 01.06.2011წ.

    მუხლი 7.  სააგენტოს უფროსი

სააგენტოს ხელმძღვანელობს სააგენტოს უფროსი, რომელსაც თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს გარემოსა და ბუნებრივი რესურსების დაცვის მინისტრი (შემდგომ – მინისტრი).

საქართველოს  2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419-ვებგვერდი,17.03.2011წ.

საქართველოს 2013 წლის 25 მარტის კანონი №461 – ვებგვერდი, 05.04.2013წ.

    მუხლი 8. სააგენტოს დებულება და სტრუქტურა

სააგენტოს დებულებას და სტრუქტურას ამტკიცებს მინისტრი .

საქართველოს  2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419-ვებგვერდი,17.03.2011წ.

    მუხლი 81 . მართვის ერთიანი ავტომატური საშუალებები

1. სააგენტო უფლებამოსილია საქმისწარმოებისა და ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის მიზნით გამოიყენოს პროგრამული უზრუნველყოფა და მართვის ერთიანი ავტომატური საშუალებები.

2. სააგენტო უფლებამოსილია ნებისმიერი ინფორმაცია ან/და დოკუმენტი მიიღოს, გამოსცეს ან გასცეს მართვის ერთიანი ავტომატური საშუალებების გამოყენებით.

3. სააგენტო უფლებამოსილია ელექტრონული ასლის სახით შეინახოს და გასცეს მის მიერ შექმნილი ან მასთან დაცული ნებისმიერი დოკუმენტი.

4. (ამოღებულია - 21.04.2017, 658).

5. სააგენტოს მიერ გამოცემულ ან გაცემულ დოკუმენტში მონაცემები შეიძლება შეტანილ იქნეს მექანიკური ან/და ელექტრონული საშუალებებით.

საქართველოს 2011 წლის 27 დეკემბრის კანონი №5645 - ვებგვერდი, 09.01.2012წ.

საქართველოს 2017 წლის 21 აპრილის კანონი №658 - ვებგვერდი, 10.05.2017წ.

    მუხლი 9. (ამოღებულია)

საქართველოს  2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419-ვებგვერდი,17.03.2011წ.

    მუხლი 10. სააგენტოს დაფინანსება

1. სააგენტოს დაფინანსების წყაროებია:

ა) საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი მიზნობრივი სახსრები;

ბ) მიზნობრივი გრანტები;

გ) ხელშეკრულების საფუძველზე შესრულებული (შესასრულებელი) სამუშაოდან მიღებული შემოსავალი;

დ) ამ კანონით გათვალისწინებული მომსახურების საფასური და ტყითსარგებლობის წლიური საფასური (აუქციონზე დაფიქსირებული საბოლოო ფასი);

ე) საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული სხვა შემოსავლები.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული სახსრები და შემოსავლები სრულად ხმარდება სააგენტოს მიზნების განხორციელებას და ფუნქციების შესრულებას.

     მუხლი 11. სააგენტოს სახელმწიფო კონტროლი

სააგენტოს სახელმწიფო კონტროლს ახორციელებს საქართველოს გარემოსა და  ბუნებრივი რესურსების დაცვის სამინისტრო (შემდგომ –  სამინისტრო).

საქართველოს  2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419-ვებგვერდი,17.03.2011წ.

საქართველოს 2013 წლის 25 მარტის კანონი №461 – ვებგვერდი, 05.04.2013წ.

 

თავი III. ტყის ფონდით სარგებლობის რეგულირება

    მუხლი 12. ხე-ტყის დამზადების ბილეთი

ხე-ტყის დამზადების ბილეთი გაიცემა ხე-ტყის ტყის ფონდის ტერიტორიაზე დამზადებისათვის.

საქართველოს 2011 წლის 17 მაისის კანონი №4679 - ვებგვერდი, 01.06.2011წ.

    მუხლი 13. სალიცენზიო ობიექტის მომზადება

სალიცენზიო ობიექტის მომზადება მოიცავს ფართობის აღწერას, ხე-ტყის დამზადების ადგილის, მერქნიანი მცენარეების სახეობების, დასამზადებელი ხე-ტყის სავარაუდო მოცულობის დადგენას, სარგებლობის კონკრეტულ წესს, საქმიანობის სუბიექტისადმი სავალდებულო მოთხოვნებს, ასევე სამონადირეო მეურნეობის მოწყობისა და ცხოველთა სამყაროს ობიექტებით სარგებლობის რაოდენობრივ, თვისებრივ და დროში განსაზღვრულ წესებს, სალიცენზიო ობიექტის საჯარო რეესტრში რეგისტრაციისათვის შესაბამისი დოკუმენტაციის მომზადებას.

    მუხლი 14. ტყითსარგებლობის სახეები

1. ტყითმოსარგებლე უფლებამოსილია განახორციელოს:

ა) ხე-ტყის დამზადება;

ბ) ტყის რესურსებით სარგებლობა;

გ) სასოფლო-სამეურნეო მიზნით ტყითსარგებლობა;

დ) არასასოფლო-სამეურნეო მიზნით სარგებლობა;

ე) ნადირობა;

ვ) სამონადირეო მეურნეობის მოწყობა;

ზ) ცხოველთა თავშესაფრებისა და სანაშენეების მოწყობა;

თ) საქართველოს მთავრობის მიერ საქართველოს ტყის კოდექსის შესაბამისად დადგენილებით დამტკიცებული „ტყითსარგებლობის წესით“ (შემდგომში – „ტყითსარგებლობის წესი“) განსაზღვრული სხვა საქმიანობა.

2. დასაშვებია ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრული საქმიანობების ერთდროულად განხორციელება.

3. ტყის ფონდის ტერიტორიაზე გაცემული ლიცენზიებით განსაზღვრულ ტერიტორიებზე სააგენტოს გადაწყვეტილებით შესაძლებელია ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული ტყითსარგებლობის უფლების მინიჭება.

4. დაუშვებელია ტყის ფონდის ტერიტორიის ერთსა და იმავე ადგილზე ერთი და იმავე შინაარსის ან/და ისეთი ტყითსარგებლობის უფლების მინიჭება, რომელიც არსობრივად ხელს უშლის ლიცენზიით განსაზღვრული ტყითსარგებლობის უფლების განხორციელებას.

5. სარგებლობის უფლებით გასაცემი ობიექტის მომზადება მოიცავს ფართობის აღწერას, სარგებლობის კონკრეტული წესის, საქმიანობის სუბიექტისადმი სავალდებულო მოთხოვნების დადგენას, სარგებლობის უფლებით გასაცემი ობიექტის საჯარო რეესტრში რეგისტრაციისათვის შესაბამისი დოკუმენტაციის მომზადებას.

    მუხლი 15. ტყითმოსარგებლის ვალდებულებები

ტყითმოსარგებლე ვალდებულია:

ა) განახორციელოს მხოლოდ ლიცენზიით, ტყითსარგებლობის ხელშეკრულებით, ხე-ტყის დამზადებისა და ტყის რესურსით სარგებლობის ბილეთებით განსაზღვრული საქმიანობა მათში მითითებულ ადგილებზე, ვადებში და მითითებული მოცულობით;

ბ) თავისი საქმიანობით ხელი არ შეუშალოს ტყის მოვლისა და აღდგენის ღონისძიებების განხორციელებას;

გ) დაიცვას ხანძარსაწინააღმდეგო წესები, ხოლო ხანძრის საფრთხის შემთხვევაში მიიღოს შესაბამისი ზომები მის სალიკვიდაციოდ და საფრთხის შესახებ დაუყოვნებლივ აცნობოს სათანადო ორგანოებს;

დ) სამუშაოები აწარმოოს ისეთი ფორმებით, მეთოდებითა და საშუალებებით, რომლებიც არ გამოიწვევს ნიადაგის ეროზიას, შეზღუდავს ან გამორიცხავს ტყითსარგებლობის უარყოფით გავლენას გარემოზე, ტყის მდგომარეობასა და აღდგენაზე;

ე) გაუფრთხილდეს ტყეს, დაიცვას მისი რესურსები და ბუნებრივი თვისებები;

ვ) დაიცვას ტყითსარგებლობის უსაფრთხოების წესები;

ზ) შესაძლებლობის ფარგლებში აღკვეთოს უკანონო ტყითსარგებლობის ფაქტები და მათ შესახებ დაუყოვნებლივ აცნობოს შესაბამის ორგანოებს;

თ) ხელი არ შეუშალოს მოსახლეობის ტყეში ყოფნას და სხვა პირებს, რომლებსაც კანონით დადგენილი წესით აქვთ მინიჭებული ტყითსარგებლობის უფლება;

ი) გადაიხადოს კანონით გათვალისწინებული ქონებისა და სხვა გადასახადები;

კ) სარგებლობის უფლებით გადაცემული ტყის ფონდი დაიცვას უკანონო სარგებლობისაგან.

 

თავი IV. მომსახურების საფასური

    მუხლი 16. მომსახურების სახეები და საფასური

სააგენტოს მიერ გაწეული მომსახურების სახეები და საფასური განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის დადგენილებით.

საქართველოს 2011 წლის 17 მაისის კანონი №4679 - ვებგვერდი, 01.06.2011წ.

    მუხლი 17. ტყის ფონდის სარგებლობის უფლებით გაცემის წესი

1. ტყის ფონდი სარგებლობის უფლებით გაიცემა აუქციონის ჩატარების გზით.

2. ამ კანონით გათვალისწინებულ ტყის ფონდით სარგებლობის უფლებას ანიჭებს სააგენტო. ეს უფლება სააგენტომ შეიძლება მიანიჭოს თავის ტერიტორიულ ორგანოებს.

3. ტყის ფონდი სარგებლობის უფლებით გაიცემა არა უმეტეს 49 წლის ვადით.

    მუხლი 18. აუქციონის წლიური საწყისი ფასი

აუქციონის წლიური საწყისი ფასი საქმიანობის სახეობის მიხედვით დგინდება „ტყითსარგებლობის წესით“.

 

თავი V. ფიზიკური იძულების, სამსახურებრივ-საშტატო იარაღის, სპეციალური საშუალებების გამოყენების უფლება

    მუხლი 19. ფიზიკური იძულების გამოყენების უფლება

1. სააგენტოს თანამშრომელს უფლება აქვს, სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას თავისი უფლებამოსილების ფარგლებში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გამოიყენოს ფიზიკური იძულება, სამსახურებრივ-საშტატო იარაღი, სპეციალური საშუალებები, რის შესახებაც მან წინასწარ უნდა გააფრთხილოს პირი, მისცეს საკმარისი დრო მისი კანონიერი მოთხოვნის შესასრულებლად, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც დაყოვნებამ შეიძლება გამოიწვიოს მოქალაქეთა და სააგენტოს თანამშრომლის სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის ხელყოფა, სხვა მძიმე შედეგი ან როდესაც შექმნილ სიტუაციაში შეუძლებელი იყო პირის გაფრთხილება.

2. ფიზიკური იძულების ინტენსივობა, სპეციალური საშუალებების სახეობები განისაზღვრება კონკრეტული სიტუაციის, სამართალდარღვევის ხასიათისა და თავისებურებების გათვალისწინებით.

3. სააგენტოს თანამშრომელი ვალდებულია: პირველადი სამედიცინო დახმარება აღმოუჩინოს ფიზიკური იძულების ან სპეციალური საშუალების გამოყენების შედეგად დაზარალებულ პირს, ხოლო საჭიროების შემთხვევაში დახმარებისათვის მიმართოს ექიმს; ფიზიკური იძულების ან სპეციალური საშუალების გამოყენების შედეგად პირის დაჭრის ან დაზიანების შესახებ დაუყოვნებლივ აცნობოს თავის უშუალო უფროსს და პროკურორს.

4. აკრძალულია ფიზიკური იძულების ან სპეციალური საშუალებების გამოყენება წინასწარი შეცნობით ორსულობის, მცირეწლოვნობის, ინვალიდობის, ხანდაზმულობის აშკარა ნიშნების მქონე პირთა მიმართ, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც ისინი შეიარაღებულნი ან ჯგუფურად ესხმიან თავს, შეიარაღებულ წინააღმდეგობას უწევენ სააგენტოს თანამშრომელს, რაც საფრთხეს უქმნის მოქალაქეთა და სააგენტოს თანამშრომლის სიცოცხლესა და ჯანმრთელობას, თუ ასეთი თავდასხმის სხვაგვარი ხერხებითა და საშუალებებით მოგერიება შეუძლებელია.

    მუხლი 20. სამსახურებრივ-საშტატო იარაღის გამოყენების უფლება

1. სააგენტოს თანამშრომელს უფლება აქვს, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით შეინახოს, ატაროს და გამოიყენოს სამსახურებრივ-საშტატო იარაღი.

2. სამსახურებრივ-საშტატო იარაღის გამოყენებად ითვლება გამიზნული გასროლა.

3. სააგენტოს თანამშრომელს უფლება აქვს, აუცილებელი მოგერიების ან უკიდურესი ღონისძიების სახით გამოიყენოს სამსახურებრივ-საშტატო იარაღი:

ა) მოქალაქის ან/და თავის ისეთი საფრთხისაგან დასაცავად, რომელიც რეალურ საშიშროებას უქმნის მის სიცოცხლეს ან ჯანმრთელობას;

ბ) ცეცხლსასროლი იარაღის წართმევის აღსაკვეთად;

გ) განგაშის სიგნალის მისაცემად ან დამხმარე ძალის გამოსაძახებლად.

4. სამსახურებრივ-საშტატო იარაღის გამოყენებას წინ უნდა უძღოდეს სიტყვიერი გაფრთხილება მისი გამოყენების შესახებ; აუცილებლობის შემთხვევაში შეიძლება გამაფრთხილებელი გასროლა.

5. გაფრთხილების გარეშე სამსახურებრივ-საშტატო იარაღი გამოიყენება მხოლოდ შეიარაღებული, ნებისმიერი სახის სატრანსპორტო ან მექანიკური საშუალებით მოულოდნელი თავდასხმისას.

6. აკრძალულია სამსახურებრივ-საშტატო იარაღის ისეთ ადგილებში გამოყენება, სადაც შესაძლებელია სხვა პირთა დაშავება, აგრეთვე ცეცხლსაშიშ, აფეთქებასაშიშ ადგილებში, ასევე წინასწარი შეცნობით ორსულთა, მცირეწლოვანთა, ინვალიდთა მიმართ, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც ისინი შეიარაღებულნი ან ჯგუფურად ესხმიან თავს, შეიარაღებულ წინააღმდეგობას უწევენ სააგენტოს თანამშრომელს, რაც საფრთხეს უქმნის მოქალაქეთა და სააგენტოს თანამშრომელს სიცოცხლესა და ჯანმრთელობას, თუ ასეთი თავდასხმის სხვაგვარი ხერხებითა და საშუალებებით მოგერიება შეუძლებელია.

7. სააგენტოს თანამშრომელი ვალდებულია სამსახურებრივ-საშტატო იარაღის გამოყენების შესახებ დაუყოვნებლივ აცნობოს საქართველოს პროკურატურისა და შინაგან საქმეთა სამინისტროს შესაბამის ორგანოებს, აგრეთვე თავის უშუალო უფროსს.

8. სააგენტოს შეიარაღებაში არსებული სამსახურებრივ-საშტატო ცეცხლსასროლი იარაღის და საბრძოლო მასალის ნუსხას ამტკიცებს მინისტრი.

    მუხლი 21. სპეციალური საშუალებების გამოყენების უფლება

1. სააგენტოს თანამშრომელს უფლება აქვს, სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას თავისი უფლებამოსილების ფარგლებში გამოიყენოს შემდეგი სპეციალური საშუალებები: ხელბორკილი და შებორკვის სხვა საშუალება, რეზინის ხელკეტი:

ა) ხელბორკილი და შებორკვის სხვა საშუალება – სამართალდარღვევის ჩამდენი იმ პირის მიმართ, რომელიც უძალიანდება ან შეიძლება გაუძალიანდეს სააგენტოს თანამშრომელს ან ცდილობს გაქცევას, ან იმ პირის მიმართ, რომლის მიმართაც გამოიყენება საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული იძულებითი ღონისძიებები;

ბ) რეზინის ხელკეტი – სააგენტოს თანამშრომელზე თავდასხმის მოსაგერიებლად, სამართალდარღვევის ჩამდენი პირის დაკავებისას, თუ იგი განზრახ არ ემორჩილება სააგენტოს თანამშრომლის კანონიერ მოთხოვნას.

2. სააგენტოს მფლობელობაში არსებული ავტომანქანები აღჭურვილია სპეციალური სიგნალებით.

    მუხლი 22. სააგენტოს თანამშრომელი

1. სააგენტოს თანამშრომელს არანორმირებული სამუშაო რეჟიმის პირობებში მუშაობისას დაუწესდება სამსახურში გამოცხადების სხვა რეჟიმი , რომლის წესსა და პირობებს განსაზღვრავს სააგენტოს უფროსი .

2. სააგენტოს თანამშრომელს აქვს სპეციალური ტანსაცმელი (უნიფორმა) განმასხვავებელი ნიშნებით, სამსახურებრივი პირადობის მოწმობა და ლუქი, რომელთა ნიმუშებსაც ამტკიცებს მინისტრი.

3. სააგენტოს თანამშრომელი სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას იყენებს სატრანსპორტო საშუალებებს, რომლებსაც აქვთ შესაბამისი საიდენტიფიკაციო ნიშნები (მათ შორის, სააგენტოს ლოგო).

საქართველოს  2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419-ვებგვერდი,17.03.2011წ.

 

თავი VI. გარდამავალი და დასკვნითი დებულებები

    მუხლი 23. გარდამავალი დებულებები

1. ეს კანონი ვრცელდება:

ა) ამ კანონის ამოქმედებამდე გაცემული ხე-ტყის დამზადების სპეციალური ლიცენზიისა და სამონადირეო მეურნეობის სპეციალური ლიცენზიის მფლობელებზე;

ბ) იმ პირზე, რომელიც საქმიანობას ახორციელებს ტყის ფონდის ტერიტორიაზე.

2. ის პირი, რომელსაც ამ კანონის ამოქმედებამდე ტყის ფონდის ტერიტორიაზე განთავსებული აქვს კავშირგაბმულობის საკომუნიკაციო ნაგებობა, ვალდებულია ამ კანონის ამოქმედებიდან 3 თვის ვადაში დადოს ტყითსარგებლობის ხელშეკრულება სააგენტოსთან და გადაიხადოს შესაბამისი საფასური.

3. ის პირი, რომელსაც ამ კანონის ამოქმედებამდე სარგებლობაში აქვს მიწის ნაკვეთი სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული ტყის ფონდის ტერიტორიაზე და რომლის ეს უფლება რეგისტრირებულია საჯარო რეესტრში, ვალდებულია ამ კანონის ამოქმედებიდან 3 თვის ვადაში დადოს ხელშეკრულება სააგენტოსთან და ხელშეკრულებით განსაზღვრული სარგებლობის თანხა ჩარიცხოს სააგენტოს ანგარიშზე.

4. საქართველოს გარემოს დაცვისა და ბუნებრივი რესურსების მინისტრმა ამ კანონის ამოქმედებიდან 2 თვის ვადაში:

ა) დაამტკიცოს სააგენტოს დებულება და თანამდებობაზე დანიშნოს სააგენტოს თავმჯდომარე;

ბ) უზრუნველყოს საქართველოს გარემოს დაცვისა და ბუნებრივი რესურსების სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების – სატყეო დეპარტამენტის რეორგანიზაციასთან დაკავშირებული ღონისძიებების განხორციელება.

5. საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრომ სააგენტოს თავმჯდომარის დანიშვნიდან 1 თვის ვადაში უზრუნველყოს სააგენტოს ფუნქციონირებისათვის აუცილებელი ქონების საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით სააგენტოსთვის გადაცემა.

6. საქართველოს გარემოს დაცვისა და ბუნებრივი რესურსების სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულება – სატყეო დეპარტამენტი რეორგანიზებულ იქნეს და მის ბაზაზე ჩამოყალიბდეს საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – სატყეო სააგენტო.

7. საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – სატყეო სააგენტო ჩაითვალოს საქართველოს გარემოს დაცვისა და ბუნებრივი რესურსების სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების – სატყეო დეპარტამენტის უფლებამონაცვლედ, გარდა ამ მუხლის მე-8 პუნქტით გათვალისწინებული გამონაკლისისა.

8. საქართველოს გარემოს დაცვისა და ბუნებრივი რესურსების სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების – სატყეო დეპარტამენტის უფლებამონაცვლედ 1998–2003 წლებში წარმოშობილი ფინანსური ვალდებულებების (შრომის ანაზღაურების, სხვა საქონლისა და მომსახურების, სოციალური უზრუნველყოფის) ნაწილში ჩაითვალოს საქართველოს გარემოსა და ბუნებრივი რესურსების დაცვის სამინისტრო.

საქართველოს  2010 წლის 17 დეკემბრის კანონი №4129-სსმI,№75,27.12.2010წ.,მუხ.478

საქართველოს  2011 წლის 11 მარტის კანონი №4419-ვებგვერდი,17.03.2011წ.

საქართველოს 2013 წლის 25 მარტის კანონი №461 – ვებგვერდი, 05.04.2013წ.

    მუხლი 24. კანონის ამოქმედება

1. ეს კანონი, გარდა ამ კანონის მე-16 მუხლის პირველი პუნქტის „ა“–„დ“ ქვეპუნქტებისა, ამოქმედდეს 2010 წლის 1 აგვისტოდან.

2. ამ კანონის მე-16 მუხლის პირველი პუნქტის „ა“–„დ“ ქვეპუნქტები ამოქმედდეს 2011 წლის 1 იანვრიდან.

საქართველოს პრეზიდენტი  მ. სააკაშვილი

თბილისი,

2010 წლის 6 ივლისი

№3345–რს

Закон Грузии

Об управлении лесным фондом

(11.03.1011 N4419)

 

Глава I
Общие положения

 

Статья 1. Цель Закона (25.03.1013 N461)

Целью настоящего Закона является урегулирование вопросов, связанных с управлением лесным фондом, которое осуществляет юридическое лицо публичного права, входящее в систему Министерства охраны окружающей среды и природных ресурсов Грузии, - Национальное лесное агентство (далее - Агентство).

 

Статья 2. Правовые основы деятельности Агентства

Правовыми основами деятельности Агентства являются Конституция Грузии, международные договоры и соглашения Грузии, настоящий Закон, иные нормативные акты и Положения об Агентстве.

 

Статья 3. Разъяснение терминов, использованных в Законе

Термины, использованные в Законе, имеют следующие значения:

а) лесной фонд – государственный лесной фонд, кроме охраняемых территорий государственного лесного фонда, лесов местного значения и лесных фондов, находящихся на территориях Абхазской и Аджарской автономных республик;

б) мониторинг лесного фонда – система оценки лесного фонда, непрерывного наблюдения за динамикой его состояния, анализа и прогнозирования;

в) лесное плантационное хозяйство – долгосрочное лесопользование, подразумевающее разведение растений на территории лесного фонда в целях добычи древесины или их продуктов. Площади для ведения лесного плантационного хозяйства подбираются в насаждениях лесного фонда с низкой густотой и на непокрытых лесами площадях. Предполагаемыми целями ведения лесного плантационного хозяйства являются:

в.а) получение прибыли путем производства лесных растительных продуктов;

в.б) сохранение и улучшение экологического состояния окружающей среды;

г) лесопользование в сельскохозяйственных целях – использование лесного фонда для косьбы, пастьбы, пахоты, устройства временных пристанищ для животных и другого, производства продуктов растениеводства и животноводства, устройства лесных плантационных и рыбных хозяйств;

д) уход за лесами – система лесных хозяйственных мероприятий, целью которой является формирование устойчивых и высокопродуктивных лесных насаждений, улучшение природных полезных свойств и санитарного состояния лесов, охрана лесного фонда от пожаров, энтомовредителей и фитозаболеваний;

е) лесовосстановление – многолетний цикл лесных хозяйственных мероприятий, целью которого являются содействие природному лесовозобновлению на непокрытых лесами площадях, в деградированных лесных насаждениях и насаждениях с низкой плотностью, разведение лесов и многолетний уход за лесными насаждениями;

ж) лесные ресурсы - плодородный пласт земли, находящийся на территории лесного фонда, продукты древесных и недревесных растений, недревесные ресурсы, второстепенные древесные материалы, кроме пихтовых шишек, луковиц подснежников и клубней цикламенов;

з) лес (лесной материал) – находящиеся на территории лесного фонда древесные ресурсы;

и) плата за услуги – определенная постановлением Правительства Грузии сумма, подлежащая обязательной уплате Агентству, за соответствующие услуги;(17.05.2011 N4679)

к) договор лесопользования – административный договор, предусмотренный Общим административным кодексом Грузии;

л) (25.03.1013 N461)

 

Глава II

Основные положения

 

Статья 4. (11.03.2011 N4419)

 

Статья 41. Правовой статус Агентства (25.03.1013 N461)

Агентство – это созданное настоящим Законом юридическое лицо публичного права, входящее в систему Министерства охраны окружающей среды и природных ресурсов Грузии.

 

Статья 5. Основные цели и задачи Агентства при управлении лесным фондом (11.03.2011 N4419)

1. Основные цели Агентства при управлении лесным фондом:

а) уход за лесами и восстановление лесов;

б) устойчивое использование компонентов биологического разнообразия на территориях лесного фонда.

2. Основные задачи Агентства при управлении лесным фондом:

а) содействие установлению и уточнению границ лесного фонда;

б) управление лесным фондом;

в) регулирование лесопользования;

г) осуществление мероприятий по уходу за лесами и их восстановлению;

д) контроль за территориями лесного фонда.

 

Статья 6. Полномочия Агентства при управлении лесным фондом (11.03.2011 N4419)

Полномочия Агентства при управлении лесным фондом:

а) мониторинг лесного фонда и создание базы данных, полученных в результате мониторинга;

б) уход за лесами - восстановление лесов и в этих целях осуществление рубок ухода;

в) участие в осуществлении чрезвычайных мероприятий во время стихийных явлений на территории лесного фонда;

г) соблюдение противопожарных правил, а в случае угрозы пожара – принятие соответствующих мер по его ликвидации и незамедлительное предоставление информации об опасности надлежащим органам;

д) выдача билетов на лесозаготовку;

е) выдача билетов на пользование лесными ресурсами;

ж) подготовка лицензионного объекта;

з) выдача лесного фонда с правом пользования и подготовка соответствующей документации;

и) составление протоколов об административных правонарушениях, защита лесов от незаконных рубок;

к) выдача документа на добычу объектов животного мира (кроме перелетных птиц), подлежащих охоте;

л) оказание иных услуг в соответствии с Положением об Агентстве и целями Агентства;

м) лесозаготовка; (17.05.2011 N4679)

н) обеспечение физических и юридических лиц лесными материалами в целях и размерах, определенных индивидуальным административно-правовым актом Правительства Грузии. (17.05.2011 N4679)

 

Статья 7. Начальник Агентства (25.03.1013 N461)

Агентством руководит Начальник Агентства, которого назначает на должность и освобождает от должности Министр охраны окружающей среды и природных ресурсов Грузии (далее - Министр).

 

Статья 8. Положение об Агентстве и его структура (11.03.2011 N4419)

Положение об Агентстве и его структуру утверждает Министр.

 

Статья 81. Единые автоматические средства управления (27.12.2011 N5645)

1. Агентство правомочно в целях делопроизводства и доступности информации применять программное обеспечение и единые автоматические средства управления.

2. Агентство правомочно любую информацию или (и) любой документ получать, издавать или выдавать с применением единых автоматических средств управления.

3. Агентство правомочно в виде электронной копии хранить и выдавать созданный им или хранящийся у него любой документ.

4. искл. (21.04.2017 N658)

5. В документ, изданный или выданный Агентством, данные могут вноситься механическими или (и) электронными средствами.

 

Статья 9. (11.03.2011 N4419)

 

Статья 10. Финансирование Агентства

1. Источники финансирования Агентства:

а) целевые средства, выделенные из государственного бюджета Грузии;

б) целевые гранты;

в) доходы, полученные от работ, выполненных (подлежащих выполнению) на основании договоров;

г) платежи за услуги, предусмотренные настоящим Законом, и годовой платеж за лесопользование (окончательная цена, зафиксированная на аукционе);

д) иные доходы, разрешенные законодательством Грузии.

2. Средства и поступления, предусмотренные пунктом первым настоящей статьи, полностью используются на осуществление целей Агентства и выполнение его функций.

 

Статья 11. Государственный контроль над Агентством (25.03.2013 N461)

Государственный контроль над Агентством осуществляет Министерство охраны окружающей среды и природных ресурсов Грузии (далее - Министерство).

 

Глава III

Регулирование пользования лесным фондом

 

Статья 12. Билет на лесозаготовку (17.05.2011 N4679)

Билет на лесозаготовку выдается на лесозаготовку на территории лесного фонда.

 

Статья 13. Подготовка лицензионного объекта

Подготовка лицензионного объекта включает: описание площади, место лесозаготовки, установление видов древесных растений, предполагаемого объема подлежащего заготовке леса, конкретный порядок пользования, обязательные требования к субъекту деятельности, а также правила устройства охотничьих хозяйств и количества, признаки и определенные периоды пользования объектами животного мира, подготовку соответствующей документации для регистрации лицензионного объекта в Публичном реестре.

 

Статья 14. Виды лесопользования

1. Лесопользователь правомочен осуществлять:

а) лесозаготовку;

б) пользование лесными ресурсами;

в) лесопользование в сельскохозяйственных целях;

г) пользование в несельскохозяйственных целях;

д) охоту;

е) устройство охотничьих хозяйств;

ж) устройство приютов и питомников для животных;

з) иную деятельность, определенную «Правилами лесопользования» (далее – «Правила лесопользования»), утвержденными постановлением Правительства Грузии в соответствии с Лесным кодексом Грузии.

2. Разрешается одновременное осуществление видов деятельности, определенных пунктом первым настоящей статьи.

3. На территориях, определенных лицензиями, выданными на территории лесного фонда, решением Агентства может предоставляться право на лесопользование, предусмотренное пунктом первым настоящей статьи.

4. Не разрешается на одном и том же месте территории лесного фонда предоставлять право на лесопользование одного и того же содержания или (и) предоставлять право на такое лесопользование, которое по сути препятствует осуществлению права на лесопользование, определенного лицензией.

5. Подготовка объекта, подлежащего выдаче с правом пользования, включает: описание площади, конкретный порядок пользования, установление обязательных требований к субъекту деятельности, подготовку соответствующей документации для регистрации в Публичном реестре объекта, подлежащего выдаче с правом пользования.

 

Статья 15. Обязанности лесопользователя

Лесопользователь обязан:

а) осуществлять деятельность, определенную только лицензией, договором лесопользования, билетами на лесозаготовку и пользование лесными ресурсами в местах, в сроки и объемах, указанных в них;

б) не препятствовать своей деятельностью осуществлению мероприятий по уходу за лесами и восстановлению лесов;

в) соблюдать противопожарные правила, а в случае угрозы пожаров принимать соответствующие меры по их ликвидации и незамедлительно сообщать об угрозе надлежащим органам;

г) производить работы в таких формах, методами и средствами, которые не повлекут эрозии почв, ограничат или исключат отрицательное влияние лесопользования на окружающую среду, состояние и восстановление лесов;

д) беречь лес, охранять его ресурсы и природные свойства;

е) соблюдать правила безопасности лесопользования;

ж) в пределах возможностей пресекать факты незаконного лесопользования и незамедлительно сообщать о них соответствующим органам;

з) не препятствовать нахождению населения в лесу и другим лицам, которым в порядке, установленном законом, предоставлено право на лесопользование;

и) платить налоги на имущество и другие налоги, предусмотренные законом;

к) защищать переданный с правом пользования лесной фонд от незаконного пользования.

 

Глава IV

Платежи за услуги

 

Статья 16. Виды и стоимость услуг (17.05.2011 N4679)

Виды и стоимость услуг, оказанных Агентством, определяются постановлением Правительства Грузии.

 

Статья 17. Порядок выдачи лесного фонда с правом пользования

1. Лесной фонд с правом пользования выдается путем проведения аукциона.

2. Право на пользование лесным фондом, предусмотренным настоящим Законом, предоставляется Агентством. Агентство может предоставить это право своим территориальным органам.

3. Лесной фонд с правом пользования выдается на срок не более 49 лет.

 

Статья 18. Годовая начальная цена на аукционе

Годовая начальная цена на аукционе по видам деятельности устанавливается «Правилами лесопользования».

 

Глава V

Право на применение физического принуждения, служебно-штатного оружия, специальных средств

 

Статья 19. Право на применение физического принуждения

1. Сотрудник Агентства вправе при исполнении служебных обязанностей в пределах своих полномочий в порядке, установленном законодательством Грузии, применять физическое принуждение, служебно-штатное оружие, специальные средства, о чем он предварительно должен предупредить лицо, дать достаточное время для выполнения его законного требования, кроме случая, когда промедление может повлечь посягательство на жизнь и здоровье граждан и сотрудника Агентства, другие тяжкие последствия или когда в создавшейся ситуации невозможно было предупреждение лица.

2. Интенсивность физического принуждения, виды специальных средств определяются с учетом конкретной ситуации, характера и особенностей правонарушения.

3. Сотрудник Агентства обязан: оказать первую медицинскую помощь лицу, пострадавшему вследствие физического принуждения или применения специального средства, а в случае необходимости обращаться за помощью к врачу; о ранении или повреждении лица вследствие физического принуждения или применения специального средства незамедлительно сообщать своему непосредственному начальнику и прокурору.

4. Запрещается применение физического принуждения или специальных средств в отношении лиц с заведомо известными признаками беременности, малолетства, инвалидности, старости, кроме случаев, когда они совершают вооруженное или групповое нападение, оказывают вооруженное сопротивление сотруднику Агентства, что создает угрозу жизни и здоровью граждан и сотрудника Агентства, если иными способами и средствами невозможно отразить такое нападение.

 

Статья 20. Право на применение служебно-штатного оружия

1. Сотрудник Агентства в порядке, установленном законодательством Грузии, имеет право на хранение, ношение и применение служебно-штатного оружия.

2. Применением служебно-штатного оружия считается прицельный выстрел.

3. Сотрудник Агентства вправе в виде необходимого отражения или крайней меры применять служебно-штатное оружие:

а) для защиты гражданина или (и) себя самого от угрозы, реально создающей опасность жизни или здоровью;

б) для пресечения отбирания у него огнестрельного оружия;

в) для дачи сигнала тревоги или вызова вспомогательной силы.

4. До применения служебно-штатного оружия должно быть дано предварительное словесное предупреждение о его применении; в случае необходимости может быть произведен предупредительный выстрел.

5. Применение служебно-штатного оружия без предупреждения разрешается только при неожиданном вооруженном нападении транспортным или механическим средством любого вида.

6. Запрещается применение служебно-штатного оружия в местах, где возможно причинение увечий другим лицам, а также в огнеопасных, взрывоопасных местах, а также в отношении лиц с заведомо известными признаками беременности, малолетства, инвалидности, кроме случаев, когда они совершают вооруженное или групповое нападение, оказывают вооруженное сопротивление сотруднику Агентства, что создает угрозу жизни и здоровью граждан и сотрудника Агентства, если иными способами и средствами невозможно отразить такое нападение.

7. Сотрудник Агентства обязан о применении служебно-штатного оружия незамедлительно сообщать соответствующим органам Прокуратуры Грузии и Министерства внутренних дел Грузии, а также своему непосредственному начальнику.

8. Перечень служебно-штатного огнестрельного оружия и боевых материалов, имеющихся на вооружении Агентства, утверждает Министр.

 

Статья 21. Право на применение специальных средств

1. Сотрудник Агентства имеет право при исполнении служебных обязанностей, в пределах своих полномочий применять следующие специальные средства: наручники и другие средства связывания, резиновая палка:

а) наручники и другие средства связывания – в отношении лица, совершившего правонарушение, оказывающего сопротивление, или которое может оказать сопротивление сотруднику Агентства либо пытается совершить побег, или лица, в отношении которого применяются принудительные меры, предусмотренные законодательством Грузии;

б) резиновая палка – для отражения нападения на сотрудника Агентства при задержании лица, совершившего правонарушение, если оно умышленно не подчиняется законному требованию сотрудника Агентства.

2. Автомашины, находящиеся во владении Агентства, оснащены специальными сигналами.

 

Статья 22. Сотрудник Агентства

1. Сотруднику Агентства в условиях ненормированного рабочего режима устанавливается другой режим явки на службу, порядок и условия которого определяет Начальник Агентства. (11.03.2011 N4419)

2. Сотрудник Агентства имеет специальную одежду с отличительными признаками (униформу), служебное свидетельство личности и пломбу, образцы которых утверждает Министр.

3. Сотрудник Агентства при исполнении служебных обязанностей использует транспортные средства, имеющие соответствующие идентификационные знаки (в том числе – лого Агентства).

 

Глава VI

Переходные и заключительные положения

 

Статья 23. Переходные положения

1. Настоящий Закон распространяется:

а) на владельцев специальной лицензии на лесозаготовку и специальной лицензии на охотничье хозяйство, выданных до введения настоящего Закона в действие;

б) на лиц, осуществляющих деятельность на территории лесного фонда.

2. Лицо, у которого до введения настоящего Закона в действие на территории лесного фонда размещено коммуникационное сооружение связи, обязано в 3-месячный срок после введения настоящего Закона в действие заключить договор лесопользования с Агентством и внести соответствующий платеж.

3. Лицо, у которого до введения настоящего Закона в действие имеется в пользовании земельный участок на территории лесного фонда, находящегося в государственной собственности, и указанное право которого зарегистрировано в Публичном реестре, обязано в 3-месячный срок после введения настоящего Закона в действие заключить договор с Агентством и зачислить на счет Агентства сумму за пользование, определенное договором.

4. Министру охраны окружающей среды и природных ресурсов Грузии до введения настоящего Закона в действие в 2-месячный срок:

а) утвердить Положение об Агентстве и назначить на должность Председателя Агентства;

б) обеспечить осуществление мероприятий по реорганизации государственного подведомственного учреждения Министерства охраны окружающей среды и природных ресурсов Грузии – Лесного департамента.

5. Министерству экономики и устойчивого развития Грузии в месячный срок после назначения Председателя Агентства обеспечить передачу Агентству имущества, необходимого для функционирования Агентства, в порядке, установленном законодательством Грузии.

6. Реорганизовать государственное подведомственное учреждение Министерства охраны окружающей среды и природных ресурсов Грузии – Лесной департамент и на его базе сформировать юридическое лицо публичного права – Лесное агентство.

7. Юридическое лицо публичного права – Лесное агентство считать правопреемником государственного подведомственного учреждения Министерства охраны окружающей среды и природных ресурсов Грузии – Лесного департамента, кроме исключения, предусмотренного пунктом 8 настоящей статьи.

8. Правопреемником государственного подведомственного учреждения Министерства охраны окружающей среды и природных ресурсов Грузии – Лесного департамента в части финансовых обязательств (оплаты труда, других товаров и услуг, социального обеспечения), возникших в 1998-2003 годы, считать Министерство охраны окружающей среды и природных ресурсов Грузии. (25.03.2013 N461)

 

Статья 24. Введение Закона в действие

1. Настоящий Закон, кроме подпунктов «а» - «г» пункта первого статьи 16 настоящего Закона, ввести в действие с 1 августа 2010 года.

2. Подпункты «а» - «г» пункта первого статьи 16 настоящего Закона ввести в действие с 1 января 2011 года.

 

 

Президент Грузии                                                                                                                                  Михаил Саакашвили

Тбилиси

6 июля 2010 года

№ 3345-вс