Law of Georgia on the Georgian National Investment Agency

Consolidated versions (24/09/2013 - 04/03/2015)

საქართველოს კანონი

საქართველოს ეროვნული საინვესტიციო სააგენტოს შესახებ

 

თავი I. ზოგადი დებულებანი

    მუხლი 1. კანონის მოქმედების სფერო

1. ეს კანონი განსაზღვრავს სახელმწიფო საწარმოო-საინვესტიციო პოლიტიკის სფეროში არსებული საჯარო მიზნების განხორციელების სამართლებრივ, ორგანიზაციულ და ეკონომიკურ პრინციპებს და მათი განხორციელების კონკრეტულ მექანიზმს.

2. ამ კანონით დადგენილი წესები ვრცელდება სახელმწიფოს მონაწილეობით შემუშავებულ ყველა სახის საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამაზე და მათ განხორციელებაში მონაწილე სუბიექტებზე, გარდა საერთაშორისო ხელშეკრულებითა და შეთანხმებით და საქართველოს კანონით განსაზღვრული შემთხვევებისა.

    მუხლი 2. კანონის მიზნები

ამ კანონის მიზნებია:

ა) საქართველოს ეკონომიკური და სოციალური განვითარების ინდიკატური გეგმით განსაზღვრული პრიორიტეტების შესაბამისი საწარმოო-საინვესტიციო პროექტების დაფინანსებისათვის გამოყოფილი ფულადი სახსრების ეფექტიანი ხარჯვის მექანიზმის შექმნა და მათი მართვის უზრუნველყოფა;

ბ) საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამების დაფინანსებისას საწარმოო-საინვესტიციო პროექტების წარმდგენი ორგანიზაციებისადმი სამართლიანი და არადისკრიმინაციული დამოკიდებულების უზრუნველყოფა;

გ) საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამების საჯაროობის უზრუნველყოფა;

დ) საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამების დაფინანსებისა და სახელმწიფო ხელშეწყობის სისტემის შექმნის უზრუნველყოფა;

ე) საქართველოში საინვესტიციო საქმიანობის გააქტიურებისათვის ხელის შეწყობა და ამ მიზნით სამართლებრივი საფუძვლის შექმნისათვის საჭირო წინადადებების შემუშავების ხელშეწყობა.

    მუხლი 3. კანონში გამოყენებულ ტერმინთა განმარტება

1. ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვთ შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) ინვესტიცია – სახელმწიფოს მიერ სხვადასხვა დარგის საწარმოში, საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამებსა და საწარმოო-საინვესტიციო პროექტებში კაპიტალის დაბანდება, რომლის ძირითადი მიზანია ქვეყნის სამრეწველო პოტენციალის მაქსიმალური ეფექტიანობით ამოქმედება და წარმოების განვითარების ხელშეწყობით უმუშევრობის დონის შემცირება;

ბ) სახელმწიფო საწარმოო-საინვესტიციო პოლიტიკა – სახელმწიფო ორგანოების მიერ შემუშავებული ძირითადი პრინციპების ერთობლიობა, რომლის მიზანია ინვესტიციების მოზიდვა და მეწარმეობის განვითარების ხელშეწყობა;

გ) საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამა – ცალკეული დარგისა და საწარმოს განვითარების, აგრეთვე ქვეყნის სოციალურ-ეკონომიკური მდგომარეობის გაჯანსაღების და სტაბილური განვითარების ხელშეწყობის მიზნით შემუშავებული საფინანსო-ეკონომიკური გეგმა, რომელიც შეესაბამება საქართველოს ეკონომიკური და სოციალური განვითარების ინდიკატური გეგმით განსაზღვრულ პრიორიტეტებს;

დ) საწარმოო-საინვესტიციო პროექტი – საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამით განსაზღვრული დარგის განვითარების მიზნით შემუშავებული კონკრეტული მოქმედებების გეგმა;

ე) საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამების დაფინანსების სისტემა – ამ კანონით განსაზღვრული ნორმების ერთობლიობა, რომელიც აწესრიგებს საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამების დაფინანსებას და განსაზღვრავს მათი განხორციელების პრინციპებს;

ვ) (ამოღებულია - 24.09.2013, №1288);

ზ) საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის წარმდგენი ორგანიზაცია – რეზიდენტი ფიზიკური ან იურიდიული პირი, რომელიც საწარმოო-საინვესტიციო პროექტს წა-რადგენს ამ კანონის შესაბამისად; 

თ) პრეტენდენტი – ფიზიკური ან იურიდიული პირი, რომელიც გამოთქვამს სურვილს, მიიღოს დაფინანსება ფონდის სახსრებიდან და ამ მიზნით მონაწილეობს  საწარმოო-საინვესტიციო პროექტების შესარჩევ კონკურსში;  

ი) სუბვენცია – განსაზღვრული ოდენობის მიზნობრივი ფულადი დახმარება, რომელსაც საქართველოს ეროვნული საინვესტიციო სააგენტო გამოყოფს შესაბამისი ღონისძიების ან/და ობიექტის დასაფინანსებლად;

კ) თავდებობა – საქართველოს ეროვნული საინვესტიციო სააგენტოს მიერ ბანკის ან სხვა საკრედიტო დაწესებულების წინაშე იმ საწარმოს თავდებად დადგომა, რომელიც ვერ აკმაყოფილებს ბანკის ან სხვა საკრედიტო დაწესებულების მოთხოვნებს სამეწარმეო საქმიანობის რისკის ან/და საგარანტიო უზრუნველყოფის შესახებ;

ლ) სუბსიდია – ფულადი ან სხვა მატერიალური სახის დახმარება, რომელსაც საქართველოს ეროვნული საინვესტიციო სააგენტო გასცემს ფიზიკურ ან იურიდიულ პირზე საბანკო კრედიტის საპროცენტო განაკვეთის გარკვეული ნაწილის დასაფარავად, საქართველოს ეკონომიკური და სოციალური განვითარების ინდიკატური გეგმით განსაზღვრული პრიორიტეტების გათვალისწინებით;

მ) მცირე საწარმო – „მეწარმეთა შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად შექმნილი ყველა ორგანიზაციულ-სამართლებრივი ფორმის საწარმო, რომელში დასაქმებულთა საშუალო წლიური რაოდენობა არ აღემატება 20 დასაქმებულს და რომლის წლიური ბრუნვა – 500 000 ლარს;

ნ) საშუალო საწარმო –  „მეწარმეთა შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად შექმნილი ყველა ორგანიზაციულ-სამართლებრივი ფორმის საწარმო, რომელში დასაქმებულთა საშუალო წლიური რაოდენობა არ აღემატება 100 დასაქმებულს და რომლის წლიური ბრუნვა –  1 500 000 ლარს;

ო) მცირე და საშუალო საწარმოთა წლიური ბრუნვა – მცირე და საშუალო საწარმოთა მიერ წინა ფინანსური წლის განმავლობაში მიღებული მთლიანი ამონაგები.

 2. საწარმო არ ჩაითვლება მცირედ ან საშუალოდ, თუ:

ა) მისი საწესდებო კაპიტალის 25 პროცენტზე მეტი ეკუთვნის პირს (პირებს), რომელიც არ აკმაყოფილებს მცირე და საშუალო საწარმოთათვის ამ კანონით განსაზღვრულ მოთხოვნებს;

ბ) მის ძირითად საქმიანობას წარმოადგენს საბანკო, სადაზღვევო და სხვა სახის ფინანსური მომსახურება.

საქართველოს 2006 წლის 2 4 მაის ის კანონი № 3087 - სსმ I, 20 , 09 . 06 .200 6 წ., მუხ. 166

საქართველოს 2013 წლის 24 სექტემბრის   კანონი №1288  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 31. მცირე ან საშუალო საწარმოში დასაქმებულთა რაოდენობა

1. მცირე ან საშუალო საწარმოში დასაქმებულთა საშუალო წლიური რაოდენობა განისაზღვრება შრომითი ხელშეკრულებით, მათ შორის, შეთავსებით მომუშავეთა (სეზონურად დასაქმებულთა გამოკლებით) და იურიდიული პირის წარმომადგენლობების თანამშრომელთა გათვალისწინებით, რაც აისახება საჯარო სამართლის იურიდიული პირის − საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის (საქსტატის) ტერიტორიულ ორგანოებში წარდგენილ ფორმებში.

2. წინა ფინანსური წლის არმქონე ახლად შექმნილ საწარმოში დასაქმებულთა საშუალო რაოდენობა განისაზღვრება მათი რეგისტრაციიდან წლის ბოლომდე პერიოდისათვის.

3. ამ კანონის მე-3 მუხლის პირველი პუნქტის „მ“ და „ნ“ ქვეპუნქტებით განსაზღვრული რაოდენობის გადამეტების დღიდან საწარმო აღარ ჩაითვლება მცირე ან საშუალო საწარმოდ.

    4. ამ მუხლის პირველი პუნქტით მცირე საწარმოებს არ დაეკისრებათ დამატებითი ანგარიშგების წარმოების ვალდებულება საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულის გარდა.

საქართველოს 2006 წლის 2 4 მაის ის კანონი № 3087 - სსმ I, 20 , 09 . 06 .200 6 წ., მუხ. 166

საქართველოს 2009 წლის 11 დეკემბრ ის კანონი № 2293 - სსმ I, 45 , 21 . 12 .200 9 წ., მუხ. 324

საქართველოს 2011 წლის 22 მარტის კანონი №4469-ვებგვერდი, 01.04.2011წ.

    მუხლი 4. საქართველოს ეროვნული საინვესტიციო სააგენტო

1. საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამების დაფინანსებასთან დაკავშირებული საქმიანობის განხორციელების, კოორდინაციისა და მონიტორინგის მიზნით, „საჯარო სამართლის იურიდიული პირის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად იქმნება მუდმივმოქმედი დამოუკიდებელი ორგანო საქართველოს ეროვნული საინვესტიციო სააგენტო (შემდგომში – სააგენტო).

2. სააგენტოს მიერ განხორციელებულ საქმიანობას კოორდინაციას უწევს და მასზე საერთო ზედამხედვე­ლობას ახორციელებს სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭო.

3. სააგენტოს დირექტორს თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავის­უფლებს სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭო.

4. სააგენტოს საქმიანობის სამართლებრივი საფუძველია საქართველოს კონსტიტუცია, საერთაშორისო ხელშეკრულებები და შეთანხმებები, ეს კანონი, „საჯარო სამართლის იურიდიული პირის შესახებ“ და „საინვესტიციო საქმიანობის ხელშეწყობისა და გარანტიების შესახებ“ საქართველოს კანონები, საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსი, სააგენტოს დებულება და სხვა ნორმატიული აქტები.

5. საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამების დაფინანსების სისტემის გამჭვირვალობის, სააგენტოს მუშაობის საჯაროობისა და დემოკრატიული პრინციპებით მართვის მიზნით იქმნება სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭო, რომელიც შედგება 3 წევრისაგან, სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარის ჩათვლით.

6. სააგენტოს დებულებას ამტკიცებს სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭო.

7. საქართველოს ეკონომიკის ა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო სააგენტოს გადასცემს სახელმწიფო ქონებას საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

8. სააგენტოს უფლება აქვს, სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭოს თანხმო­ბით:

ა) შეიძინოს, გაასხვისოს ან დატვირთოს თავის მფლობელობაში არსებული უძრავი ქონება;

ბ) აიღოს სესხი;

გ) დადგეს თავდებად;

დ) განსაზღვროს სააგენტოს საშტატო განრიგი.

81 . სააგენტოს ბიუჯეტი უნდა შეთანხმდეს სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭოსთან.

9. ამ მუხლის მე-8 პუნქტის „ბ“, „გ“ და „დ“ ქვეპუნქტებით განსაზღვრული საქმიანობა დამატებით საჭიროებს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს თანხმობას.

10. სააგენტოს დაფინანსება ხორციელდება:

ა) საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან;

ბ) ხელშეკრულებით გათვალისწინებული სამუშაოს შესრულებით მიღებული შემოსავლით;

გ) კერძო ინვესტორებისა და საინვესტიციო ინსტიტუტების სახსრებით, რომელთა მოზიდვა ხდება სახელმწიფო გარანტიებით საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტის კანონით განსაზღვრული ლიმიტის ფარგლებში;

დ) საერთაშორისო დონორი ქვეყნებისა და ორგანიზაციების მიერ მეწარმეობის განვითარების მიზნით გამოყოფილი გრანტებითა და დახმარებებით;

ე) საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული სხვა შემოსავლებით.

11. სააგენტო საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით აწარმოებს საფინანსო-ეკონომიკური საქმიანობის აღრიცხვა-ანგარიშგებას, ადგენს ბალანსს და დასამტკიცებლად წარუდგენს სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭოს.

12. სააგენტოს საქმიანობის ძირითადი მიმართულებებია:

ა) ფონდის სახსრების რაციონალური მართვა და განაწილება თავდებობის, სუბვენციისა და სუბსიდიის სახით საქართველოს ეკონომიკური და სოციალური განვითარების ინდიკატური გეგმით განსაზღვრული პრიორიტეტების ან მიზნობრივი პროგრამების შესაბამისად;

ბ) პოტენციურ ინვესტორებთან მოლაპარაკებების წარმოება საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამების განხორციელებისათვის საჭირო ინვესტიციებისა და გრანტების მოზიდვის მიზნით;

გ) საწარმოო-საინვესტიციო პროექტების განმახორციელებელი ორგანიზაციების ანგარიშების საფუძველზე საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამების დაფინანსების სფეროში არსებული მდგომარეობის სისტემატური შესწავლა, გაანალიზება და საქართველოს მთავრობის მიერ სათანადო გადაწყვეტილებების მისაღებად წინადადებების მომზადება;

დ) იმ კრიტერიუმების განსაზღვრა, რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს საწარმო საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის განხორციელებაში მონაწილეობის უფლების მისაღებად;

ე) საქართველოს ეკონომიკური და სოციალური განვითარების ინდიკატური გეგმით განსაზღვრული პრიორიტეტების გათვალისწინებით, კონკურსის საფუძველზე საწარმოო-საინვესტიციო პროექტების შერჩევა, რომელთა საბანკო კრედიტის საპროცენტო განაკვეთის სუბსიდირება განხორციელდება ფონდის სახსრებით;

ვ) სახელმწიფო საწარმოო-საინვესტიციო პოლიტიკის დაფინანსების სფეროში არსებული მდგომარეობის შესახებ საქართველოს ეკონომიკის ა და მდგრადი განვითარების სამინისტროსთვის ყოველწლიური ანგარიშის წარდგენა;

ზ) საინვესტიციო გარემოს შექმნისა და მეწარმეობის განვითარების ხელშემწყობი სამართლებრივი ბაზის ჩამოყალიბების მიზნით წინადადებების მომზადება;

თ) ამ კანონის მოქმედებისათვის საჭირო სტანდარტული სატენდერო დოკუმენტაციის შემუშავება, გამოცემა და მისი საერთაშორისო ნორმებთან ჰარმონიზაცია;

ი) სპეციალური სასწავლო პროგრამებისა და სასწავლო-მეთოდოლოგიური მასალების მომზადება, საინვესტიციო ურთიერთობებში მონაწილე პირთათვის, ხელისუფლების ცენტრალური და ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოებისა და მასობრივი ინფორმაციის საშუალებების წარმომადგენლებისათვის, აგრეთვე სხვა დაინტერესებული პირებისათვის სემინარებისა და ტრეინინგების ჩატარება;

კ) განხორციელებული საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამების ერთიანი საინფორმაციო ბაზის შექმნა;

ლ) საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის წარმდგენი ორგანიზაციისათვის საექსპერტო და საკონსულტაციო-სარეკომენდაციო მომსახურების გაწევა.

13. სააგენტო ვალდებულია საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად მოაწყოს თავის მიერ გაწეული საქმიანობის საჯარო განხილვები და უზრუნველყოს სათანადო ინფორმაციის გამოქვეყნება, აგრეთვე დაარსოს სპეციალური პერიოდული ბიულეტენი.

საქართველოს 2003 წლის 2 8 მარტ ის კანონი № 2038 - სსმ I, 8 , 14 . 04 .200 3 წ., მუხ. 47

საქართველოს 2011 წლის 22 მარტის კანონი №4469-ვებგვერდი, 01.04.2011წ.

საქართველოს 2012 წლის 5 ივლისის კანონი №6627-ვებგვერდი, 09.07.2012წ.

საქართველოს 2013 წლის 24 სექტემბრის   კანონი №1288  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 5. სააგენტოს დირექტორის უფლება-მოვალეობები

1. სააგენტოს ხელმძღვანელობს დირექტორი, რომელიც:

ა) შიგა ორგანიზაციულ საკითხებზე გამოსცემს განკარგულებებს;

ბ) წყვეტს სააგენტოს გამგებლობას მიკუთვნებულ საკითხებს;

გ) დადგენილი წესით ამტკიცებს სტრუქტურული ქვედანაყოფების დებულებებს და აკონტროლებს სააგენტოს თანამშრომელთა საქმიანობას და სააგენტოს სტრუქტურული ქვედანაყოფების მიერ თავიანთი მოვალეობის შესრულებას;

დ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს სააგენტოს თანამშრომლებს;

ე) საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად განკარგავს სააგენტოს სახსრებს და აკონტროლებს მათ მიზნობრივ ხარჯვას.

2. სააგენტოს დირექტორი წარმოადგენს სააგენტოს სხვადასხვა ორგანიზაციასა და ინსტანციაში. დირექტორის არყოფნის შემთხვევაში მის მოვალეობას ასრულებს მისივე ბრძანებით განსაზღვრული მოადგილე.

3. სააგენტოს დირექტორი პასუხისმგებელია სააგენტოს საქმიანობაზე საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

4. სააგენტოს დირექტორი ყოველწლიურ ანგარიშს სააგენტოს მიერ გაწეული საქმიანობის შესახებ დასამტკიცებლად წარუდგენს სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭოს.

    მუხლი 6. სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭო

1. სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭოს შემადგენლობაში შედიან სს „საპარტნიორო ფონდის“ აღმასრულებელი დირექტორი, საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილე და საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მოადგილე.

2. სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარეა სს „საპარტნიორო ფონდის“ აღმასრულებელი დირექტორი.

3. სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭო ფუნქციონირებს საზოგადოებრივ საწყისებზე.

4. (ამოღებულია05.07.2012, №6627) .

5. სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე (მისი არყოფნის შემთხვევაში მოადგილე ან მისი მოვალეობის შემსრულებელი) იწვევს სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭოს სხდომას და ადგენს დღის წესრიგს.

6. სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭო უფლებამოსილია, თუ მას ესწრება საბჭოს წევრთა ორი მესამედი. სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭო გადაწყვეტილებას იღებს დამსწრე წევრთა ხმათა უმრავლესობით.

7. სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭოს სხდომები ტარდება სააგენტოს საქმიანობის შესაბამისად, მაგრამ არანაკლებ სამ თვეში ერთხელ. სხდომის ჩატარების შესახებ სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭოს წევრებს ეცნობებათ სხდომის ჩატარებამდე არანაკლებ 7 დღით ადრე.

 8. სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭო:

ა) ამტკიცებს სააგენტოს დირექტორის მიერ სააგენტოს გამგებლობაში არსებული სახსრების ფარგლებში შემუშავებული თავდებობის, სუბსიდირებისა და სუბვენციის პროგრამების პროექტებს;

ბ) ვალდებულია გაითვალისწინოს სახელმწიფო საწარმოო-საინვესტიციო პოლიტიკის ძირითადი მიმართულებები და საწარმოო-საინვესტიციო საქმიანობაში მონაწილე მხარეებს თავის სხდომაზე შესაძლებლობა მისცეს, დაუბრკოლებლად წარმოადგინონ საკუთარი ინტერესები;

გ) ამტკიცებს სააგენტოს მიერ განსაზღვრულ იმ კრიტერიუმებს, რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს პრეტენდენტი საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის განხორციელებაში მონაწილეობის უფლების მისაღებად;

დ) უფლებამოსილია საწარმოო-საინვესტიციო პროგრამებში მონაწილე ორგანიზაციებს მოსთხოვოს ინფორმაცია მათ მიერ განხორციელებული საწარმოო-საინვესტიციო პროექტების შესახებ და შეამოწმოს მისი სისწორე;

ე) ამტკიცებს საკონკურსო კომისიის შემადგენლობას;

ვ) თავის სხდომაზე განიხილავს სააგენტოს სტრუქტურული ქვედანაყოფების დებულებების პროექტებს და მათ მიერ გაწეული საქმიანობის შედეგებს;

ზ) განიხილავს და ამტკიცებს საქართველოს მთავრობისათვის წარსადგენ ყოველწლიურ ანგარიშს სააგენტოს მიერ გაწეული საქმიანობის შესახებ;

თ) (ამოღებულია05.07.2012, №6627) .

9. სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭო თავის მიერ გაწეული საქმიანობის შესახებ ყოველწლიურ ანგარიშს წარუდგენს საქართველოს მთავრობას და უზრუნველყოფს მის საჯაროობას.

საქართველოს 2011 წლის 22 მარტის კანონი №4469-ვებგვერდი, 01.04.2011წ.

საქართველოს 2012 წლის 5 ივლისის კანონი №6627-ვებგვერდი, 09.07.2012წ.

საქართველოს 2013 წლის 24 სექტემბრის   კანონი №1288  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

 

თავი II. (ამოღებულია)

საქართველოს 2013 წლის 24 სექტემბრის   კანონი №1288  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 7. (ამოღებულია)

საქართველოს 2013 წლის 24 სექტემბრის   კანონი №1288  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 8. (ამოღებულია

საქართველოს 2013 წლის 24 სექტემბრის   კანონი №1288  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

 

თავი III. მეწარმეობის განვითარების პროგრამების განხორციელების სახელმწიფო ხელშეწყობა

    უხლი 9. მეწარმეობის განვითარების პროგრამების განხორციელების სახელმწიფო ხელშეწყობის ფორმები

მეწარმეობის განვითარების პროგრამების განხორციელების სახელმწიფო ხელშეწყობის ფორმებია:

ა) წარმოების ან დარგის განვითარების მიზნით საწარმოო-საინვესტიციო პროექტით მოთხოვნილი დაფინანსების თავდებობა;

ბ) სუბვენცია, რომლის არამიზნობრივი გამოყენების შემთხვევაში იგი უბრუნდება საქართველოს ეროვნულ საინვესტიციო სააგენტოს;

გ) სუბსიდია.

    მუხლი 10. წარმოების ან დარგის განვითარების მიზნით საწარმოო-საინვესტიციო პროექტით მოთხოვნილი დაფინანსების თავდებობა

1. თუ სააგენტო მიიღებს გადაწყვეტილებას, წარმოების ან დარგის განვითარების მიზნით საწარმოო-საინვესტიციო პროექტით მოთხოვნილი დაფინანსების ფარგლებში თავდებად დაუდგეს პრეტენდენტს დამფინანსებელი ორგანიზაციის წინაშე, სააგენტოსა და მსესხებელს შორის იდება ხელშეკრულება.

2. სააგენტოსა და მსესხებელს შორის დადებულ ხელშეკრულებაში უნდა განისაზღვროს მხარეთა ვალდებულებები, სააგენტოს თავდებობის ოდენობა, ხანგრძლივობა, პირობები და ხელშეკრულების პირობების დარღვევის შემთხვევაში განსახორციელებელი საჯარიმო სანქციები.

3. სააგენტო ახორციელებს მონიტორინგს საწარმოს მიერ ვალდებულებების შესრულებაზე. საწარმომ სააგენტოს სამ თვეში ერთხელ უნდა წარუდგინოს საბუღალტრო ანგარიშგება სესხის გამოყენების მდგომარეობის შესახებ.

4. ყოველ ცალკეულ შემთხვევაში სააგენტოსა და საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის დამფინანსებელ ორგანიზაციას შორის იდება თავდებობის ხელშეკრულება, რომლითაც განისაზღვრება:

ა) სააგენტოს თავდებობის ოდენობა;

ბ) თავდებობის თანხის მართვის ძირითადი პრინციპები და პირობები;

გ) საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის დამფინანსებელი ორგანიზაციის მიერ სააგენტოსთვის ინფორმაციის წარდგენა მსესხებლის მიერ საკრედიტო ვალდებულებათა შესრულების შესახებ;

დ) საგარანტიო უზრუნველყოფის საგნის რეალიზაცია;

ე) თავდებობის ამოქმედება.

5. თუ საწარმო ვერ შეასრულებს სესხის დაფარვის ვალდებულებებს და საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის დამფინანსებელი ორგანიზაცია ამოწურავს საგარანტიო უზრუნველყოფის საგნის რეალიზაციის შედეგად თანხების მიღების ყველა შესაძლებლობას, კრედიტის ნარჩენი თანხა ანაზღაურდება ფონდის სახსრებიდან.

    მუხლი 11. სააგენტოს მიერ სუბსიდირების განხორციელება

1. საწარმოს მიერ სააგენტოში წარდგენილი საწარმო-საინვესტიციო პროექტით მოთხოვნილი სუბსიდირების შესახებ გადაწყვეტილების მიღების შემთხვევაში:

ა) სააგენტოსა და საწარმოს შორის იდება ხელშეკრულება, რომლითაც განისაზღვრება სააგენტოს მიერ განხორციელებული სუბსიდირების მიზანი, ოდენობა, გაცემის პირობები და ხელშეკრულების პირობების დარღვევის შემთხვევაში განსახორციელებელი საჯარიმო სანქციები;

ბ) სააგენტოსა და საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის დამფინანსებელ ორგანიზაციას შორის იდება ხელშეკრულება საინვესტიციო-საწარმოო პროექტით მოთხოვნილი სუბსიდირების განხორციელებისას ურთიერთთანამშრომლობის შესახებ, რომლითაც განისაზღვრება დასაფინანსებელი თანხის სუბსიდირების პირობები, დამფინანსებელი ორგანიზაციის მიერ სააგენტოსთვის ინფორმაციის წარდგენა მსესხებლის მიერ საკრედიტო ვალდებულებების შესრულების შესახებ და სხვა პროცედურული საკითხები.

2. საწარმოს მიერ ხელშეკრულების შესრულებაზე მონიტორინგს ახორციელებს სააგენტო.

3. საწარმო სააგენტოს სამ თვეში ერთხელ წარუდგენს ინფორმაციას სუბსიდიის გამოყენების მიზნობრიობის შესახებ.

4. საწარმოს მიერ სუბსიდირებული სესხის ძირითადი თანხისა და პროცენტის გადახდის ვალდებულებების არა უმეტეს 3 თვის განმავლობაში შეუსრულებლობის შემთხვევაში სააგენტოს უფლება აქვს შეწყვიტოს სუბსიდირება.

 

თავი IV. საწარმოო-საინვესტიციო პროექტების დაფინანსების სისტემა

    მუხლი 12. საწარმოო-საინვესტიციო პროექტების შერჩევა

საწარმოო-საინვესტიციო პროექტები შეირჩევა კონკურსის წესით, რომელიც ტარდება ამ კანონითა და სააგენტოს დირექტორის ბრძანებით განსაზღვრული წესებით.

    მუხლი 13. საკონკურსო კომისიის შექმნისა და საქმიანობის წესი

1. საწარმოო-საინვესტიციო პროექტების შესარჩევ კონკურსს ატარებს საკონკურსო კომისია, რომელსაც თავმჯდომარეობს სააგენტოს დირექტორი.

2. საკონკურსო კომისიის შემადგენლობას განსაზღვრავს სააგენტოს სამეთვალყურეო საბჭო.

3. საკონკურსო კომისიის წევრი არ შეიძლება იყოს პრეტენდენტი ფიზიკური ან იურიდიული პირის ხელმძღვანელის ახლო ნათესავი, პირი, რომელსაც აქვს წილი პრეტენდენტი იურიდიული პირის კაპიტალში, და იურიდიული პირის წარმომადგენლობაზე უფლებამოსილი პირი.

4. საკონკურსო კომისიამ ექსპერტებად და კონსულტანტებად შეიძლება მოიწვიოს შესაბამისი დარგის სპეციალისტები.

5. საკონკურსო კომისია გადაწყვეტილებას იღებს კომისიის წევრთა სიითი შემადგენლობის უმრავლესობით. ხმათა რაოდენობის თანაბრად განაწილების შემთხვევაში გადამწყვეტია საკონკურსო კომისიის თავმჯდომარის ხმა.

    მუხლი 14. განცხადება საწარმოო-საინვესტიციო პროექტების შესარჩევი კონკურსის ჩატარების შესახებ

1. განცხადებას საწარმოო-საინვესტიციო პროექტების შესარჩევი კონკურსის ჩატარების შესახებ საკონკურსო კომისია აქვეყნებს კონკურსის დაწყებამდე არანაკლებ 30 კალენდარული დღით ადრე.

2. საკონკურსო კომისიას უფლება აქვს შეცვალოს განცხადებაში მითითებული ინფორმაცია. ცვლილება უნდა გამოქვეყნდეს იმავე საინფორმაციო საშუალებებში, რომლებშიც გამოქვეყნდა განცხადება.

3. განცხადებაში ცვლილება შეტანილი უნდა იქნეს და ეს ცვლილება უნდა გამოქვეყნდეს (მიეწოდოს) კონკურსის დაწყებამდე არანაკლებ 15 კალენდარული დღით ადრე.

    მუხლი 15. კონკურსის პირობები

1. პრეტენდენტი ვალდებულია სააგენტოს წარუდგინოს საწარმოო-საინვესტიციო პროექტი.

2. საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის წარდგენის, განხილვის, კონკურსის წესით შერჩევისა და დაფინანსების წესებს ადგენს სააგენტო.

3. საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის დაფინანსების შესახებ გადაწყვეტილების მიღებისას უპირატესობა ენიჭება:

ა) საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის პრიორიტეტულობას;

ბ) საექსპორტო და იმპორტშემცვლელი პროდუქციის წარმოების სტიმულირებას;

გ) მოწინავე ტექნოლოგიების დანერგვას და ახალი სამუშაო ადგილების შექმნას;

დ) პრეტენდენტის მიერ საკუთარი ფულადი სახსრებით თანაინვესტორობას, სახსრების დაბრუნების გარანტიების ჩათვლით;

ე) საწარმოო-საინვესტიციო პროექტის ფინანსური რისკის დაზღვევას;

ვ) იმ პრეტენდენტს, რომელსაც არა აქვს დავალიანება საფინანსო და საგადასახადო ორგანოების მიმართ, რასაც ადასტურებენ ეს ორგანოები;

ზ) საბიუჯეტო და სოციალური ეფექტის ზრდის უზრუნველყოფას.

 

თავი V. სააგენტოს რეორგანიზაცია და ლიკვიდაცია

    მუხლი 16. სააგენტოს რეორგანიზაცია და ლიკვიდაცია

1. სააგენტოს რეორგანიზაცია ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

2. სააგენტოს ლიკვიდაცია ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

3. სააგენტოს ლიკვიდაციის შემთხვევაში მისი ქონება უბრუნდება საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს.

საქართველოს 2003 წლის 2 8 მარტ ის კანონი № 2038 - სსმ I, 8 , 14 . 04 .200 3 წ., მუხ. 47

საქართველოს 2011 წლის 22 მარტის კანონი №4469-ვებგვერდი, 01.04.2011წ.

 

თავი VI დასკვნითი დებულება

    მუხლი 17. კანონის ამოქმედება

ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

საქართველოს პრეზიდენტი                   ედუარდ შევარდნაძე

თბილისი,

2002 წლის 19 ივნისი.

№1519-IIს

PFRJY UHEPBB

 

J Yfwbjyfkmyjv bydtcnbwbjyyjv

futyncndt Uhepbb

 

Ukfdf ^

 

J,obt gjkj;tybz

 

Cnfnmz 1\ Cathf ltqcndbz Pfrjyf

1\ Yfcnjzobq Pfrjy jghtltkztn ghfdjdst= jhufybpfwbjyyst b 'rjyjvbxtcrbt ghbywbgs jceotcndktybz ge,kbxys[ wtktq b rjyrhtnysq vt[fybpv b[ jceotcndktybz d catht ujcelfhcndtyyjq ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyjq gjkbnbrb\

2\ Ghfdbkf= ecnfyjdktyyst yfcnjzobv Pfrjyjv= hfcghjcnhfyz.ncz yf hfphf,jnfyyst c exfcnbtv ujcelfhcndf ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyst ghjuhfvvs dct[ dbljd b ce,]trnjd= exfcnde.ob[ d b[ jceotcndktybb= rhjvt ckexftd= jghtltktyys[ vt;leyfhjlysvb ljujdjhfvb b cjukfitybzvb b Pfrjyjv Uhepbb\

 

Cnfnmz 2\ Wtkb Pfrjyf

Wtkb yfcnjzotuj Pfrjyf|

f) cjplfybt vt[fybpvjd 'aatrnbdyjuj hfc[jljdfybz ltyt;ys[ chtlcnd= dsltktyys[ yf abyfycbhjdfybt ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjtrnjd= cjjndtncnde.ob[ ghbjhbntnfv= jghtltktyysv bylbrfnbdysv gkfyjv 'rjyjvbxtcrjuj b cjwbfkmyjuj hfpdbnbz Uhepbb= b j,tcgtxtybt b[ eghfdktybz+

,) ghb abyfycbhjdfybb ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjuhfvv j,tcgtxtybt cghfdtlkbdjuj b ytlbcrhbvbyfwbjyyjuj jnyjitybz r jhufybpfwbzv= ghtlcnfdbdibv ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyst ghjtrns+

d) j,tcgtxtybt ge,kbxyjcnb ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjuhfvv+

u) j,tcgtxtybt abyfycbhjdfybz ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjuhfvv b cjplfybz cbcntvs ujcelfhcndtyyjuj cjltqcndbz bv+

l) cjltqcndbt frnbdbpfwbb bydtcnbwbjyyjq ltzntkmyjcnb d Uhepbb b gjllth;rf hfphf,jnrb ghtlkj;tybq= ytj,[jlbvs[ lkz cjplfybz ghfdjdjq jcyjds d 'nb[ wtkz[\

 

Cnfnmz 3\ Разъяснение терминов, использованных в Законе (24.05.2006 N 3087)

1. Термины, использованные в настоящем Законе, имеют следующие значения:

а) инвестиция - вложение капитала государством в предприятия различных отраслей, производственно-инвестиционные программы и производственно-инвестиционные проекты, основными целями которого являются задействование с максимальной эффективностью промышленного потенциала страны и сокращение уровня безработицы путем содействия развитию производства;

б) государственная производственно-инвестиционная политика - совокупность основных принципов, разработанных государственными органами, целями которой являются привлечение инвестиций и содействие развитию предпринимательства;

в) производственно-инвестиционная программа - финансово-экономический план, разработанный в целях развития отдельных отраслей и предприятий, а также оздоровления социально-экономического положения и содействия стабильному развитию страны, соответствующий приоритетам, определенным индикативным планом экономического и социального развития Грузии;

г) производственно-инвестиционный проект - план конкретных действий, разработанный в целях развития отрасли, определенной производственно-инвестиционной программой;

д) система финансирования производственно-инвестиционных программ - совокупность норм, определенных настоящим Законом, регулирующая финансирование производственно-инвестиционных программ и определяющая принципы их осуществления;

е) (24.09.2013 N1288)

ж) организация, представляющая производственно-инвестиционный проект, - физическое или юридическое лицо-резидент, представляющий производственно-инвестиционный проект в соответствии с настоящим Законом;

з) претендент - физическое или юридическое лицо, выразившее желание получить финансирование из средств фонда и в этих целях участвующее в отборочном конкурсе производственно-инвестиционных проектов;

и) субвенция - целевая денежная помощь определенного размера, которую Национальное инвестиционное агентство Грузии выделяет на финансирование соответствующего мероприятия или(и) объекта;

к) поручительство - поручительство Национального инвестиционного агентства Грузии перед банком или иным кредитным учреждением за предприятие, не удовлетворяющее требованиям банка либо иного кредитного учреждения о риске предпринимательской деятельности или(и) гарантийном обеспечении;

л) субсидия - денежная или материальная помощь иной формы, которую Национальное инвестиционное агентство Грузии выдает физическому или юридическому лицу на покрытие определенной части процентной ставки банковского кредита с учетом приоритетов, определенных индикативным планом экономического и социального развития Грузии;

м) малое предприятие - созданные в соответствии с Законом Грузии "О предпринимателях" предприятия всех организационно-правовых форм, в которых средняя годовая численность занятых лиц не превышает 20 человек и годовой оборот которых составляет 500000 лари;

н) среднее предприятие - созданные в соответствии с Законом Грузии "О предпринимателях" предприятия всех организационно-правовых форм, в которых средняя годовая численность занятых лиц не превышает 100 человек и годовой оборот которых составляет 1500000 лари;

о) годовой оборот малых и средних предприятий - полная выручка, полученная малыми и средними предприятиями в течение предыдущего финансового года.

2. Предприятие не считается малым или средним, если:

а) более 25 процентов его уставного капитала принадлежит лицу (лицам), которое не удовлетворяет требованиям, определенным настоящим Законом для малых и средних предприятий;

б) его основной деятельностью являются банковские, страховые и финансовые услуги иного вида.

 

  Статья 31 . Численность лиц, занятых на малом или (24.05. 2006 N 3087)

 среднем предприятии

1. Среднегодовая численность лиц, занятых на малых или средних предприятиях, определяется трудовым договором, в том числе - с учетом лиц, работающих по совместительству (за вычетом лиц, занятых посезонно) и сотрудников представительств юридического лица, что отражается в формах, представляемых в территориальные органы юридического лица публичного права – Национальной службы статистики Грузии (Сакстати). (22.03.2011 N4469)

2. Средняя численность лиц, занятых на вновь созданном предприятии, не имеющем предыдущего финансового года, определяется на период с момента их регистрации до конца года.

3. Со дня превышения численности, определенной подпунктами "м" и "н" пункта первого статьи 3 настоящего Закона, предприятие не будет считаться малым или средним.

4. В соответствии с пунктом первым настоящей статьи на малые предприятия не возлагается обязательство по ведению дополнительной отчетности, кроме предусмотренного законодательством Грузии.

 

 

 Cnfnmz 4\ Yfwbjyfkmyjt bydtcnbwbjyyjt

futyncndj Uhepbb

1\ D wtkz[ jceotcndktybz= rjjhlbyfwbb b vjybnjhbyuf ltzntkmyjcnb= cdzpfyyjq c abyfycbhjdfybtv ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjuhfvv= d cjjndtncndbb c Pfrjyjv Uhepbb @J .hblbxtcrjv kbwt ge,kbxyjuj ghfdf@ j,hfpetncz gjcnjzyyj ltqcnde.obq ytpfdbcbvsq jhufy - Yfwbjyfkmyjt bydtcnbwbjyyjt futyncndj Uhepbb (lfktt - @futyncndj@)\

 2\ Деятельность, осуществляемую Агентством, координирует и общий надзор за ним ведет наблюдательный совет Агентства. (5.07.2012 N6627)

 3. Директора Агентства назначает на должность и освобождает от должности наблюдательный совет Агентства.(5.07.2012 N6627)

4\ Ghfdjdjq jcyjdjq ltzntkmyjcnb futyncndf zdkz.ncz Rjycnbnewbz Uhepbb= vt;leyfhjlyst ljujdjhs b cjukfitybz= yfcnjzobq Pfrjy= pfrjys Uhepbb @J .hblbxtcrjv kbwt ge,kbxyjuj ghfdf@ b @J cjltqcndbb bydtcnbwbjyyjq ltzntkmyjcnb b ufhfynbz[@= J,obq flvbybcnhfnbdysq rjltrc Uhepbb= Gjkj;tybt j, futyncndt b byst yjhvfnbdyst frns\

5\ В целях прозрачности системы финансирования производственно-инвестиционных программ, публичности работы Агентства и управления по демократическим принципам создается наблюдательный совет Агентства, который состоит из 3 членов, включая председателя наблюдательного совета Агентства. (5.07.2012 N6627)

6. Положение об Агентстве утверждает наблюдательный совет Агентства.(5.07.2012 N6627)

7. Министерство экономики и устойчивого развития Грузии передает агентству государственное имущество в порядке, установленном законодательством Грузии.(22.03.2011N4469)

8. Агентство с согласия наблюдательного совета Агентства вправе:

а) приобретать, отчуждать или обременять находящееся в его владении недвижимое имущество;

б) брать займ;

в) выступать поручителем;

г) определять штатное расписание Агентства.(5.07.2012 N6627)

 81 . Бюджет Агентства должен быть согласован с наблюдательным советом Агентства. (5.07.2012 N6627)

9\ Ltzntkmyjcnm= jghtltktyyfz gjlgeyrnfvb @,@= @d@ b @u@ geyrnf 8 yfcnjzotq cnfnmb= ljgjkybntkmyj nht,etn cjukfcbz Vbybcnthcndf abyfycjd Uhepbb(28.03.2003 N 2038)

10\ Abyfycbhjdfybt futyncndf jceotcndkztncz|

f) bp Ujcelfhcndtyyjuj ,.l;tnf Uhepbb+

,) lj[jlfvb= gjkextyysvb jn dsgjkytybz hf,jn= ghtlecvjnhtyys[ ljujdjhjv+

d) chtlcndfvb xfcnys[ bydtcnjhjd b bydtcnbwbjyys[ bycnbnenjd= ghbdktxtybt rjnjhs[ jceotcndkztncz gj ujcelfhcndtyysv ufhfynbzv d ghtltkf[ kbvbnf= jghtltktyyjuj pfrjyjv j ujcelfhcndtyyjv ,.l;tnt Uhepbb+

u) uhfynfvb b gjvjom.= dsltktyysvb vt;leyfhjlysvb jhufybpfwbzvb b cnhfyfvb-ljyjhfvb d wtkz[ hfpdbnbz ghtlghbybvfntkmcndf+

l) bysvb lj[jlfvb= hfphtityysvb pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb\

11\ Агентство в порядке, установленном законодательством Грузии, ведет учет и отчетность финансово-экономической деятельности, составляет баланс и представляет на утверждение наблюдательному совету Агентства.(5.07.2012 N6627)

12\ Jcyjdyst yfghfdktybz ltzntkmyjcnb futyncndf|

f) hfwbjyfkmyjt eghfdktybt ajyljv chtlcnd b b[ hfcghtltktybt d dblt gjhexbntkmcndf= ce,dtywbq b ce,cblbq d cjjndtncndbb c ghbjhbntnfvb= jghtltktyysvb bylbrfnbdysv gkfyjv 'rjyjvbxtcrjuj b cjwbfkmyjuj hfpdbnbz Uhepbb bkb wtktdsvb ghjuhfvvfvb+

,) dtltybt gthtujdjhjd c gjntywbfkmysvb bydtcnjhfvb d wtkz[ ghbdktxtybz bydtcnbwbq b uhfynjd= ytj,[jlbvs[ lkz jceotcndktybz ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjuhfvv+

d) на основании отчетов организаций, осуществляющих производственно-инвестиционные проекты, систематическое изучение, анализ положения, сложившегося в сфере финансирования производственно-инвестиционных программ, и подготовка предложений для принятия Правительством Грузии соответствующих решений;(24.09.2013 N1288)

u) jghtltktybt rhbnthbtd= rjnjhsv ljk;yj eljdktndjhznm ghtlghbznbt lkz gjkextybz ghfdf yf exfcnbt d jceotcndktybb ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyjuj ghjtrnf+

l) c extnjv ghbjhbntnjd= jghtltktyys[ bylbrfnbdysv gkfyjv 'rjyjvbxtcrjuj b cjwbfkmyjuj hfpdbnbz Uhepbb= jn,jh ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjtrnjd yf jcyjdt rjyrehcf= ce,cblbhjdfybt ghjwtynyjq cnfdrb ,fyrjdcrjuj rhtlbnf rjnjhs[ ,eltn jceotcndkznmcz chtlcndfvb ajylf+

t) представление ежегодного отчета Министерству экономики и устойчивого развития Грузии о положении в сфере финансирования государственной производственно-инвестиционной политики; (22.03.2011N 4469)

;) gjlujnjdrf ghtlkj;tybq d wtkz[ ajhvbhjdfybz ghfdjdjq ,fps= cgjcj,cnde.otq cjplfyb. bydtcnbwbjyyjq chtls b hfpdbnb. ghtlghbybvfntkmcndf+

p) hfphf,jnrf= bplfybt cnfylfhnyjq ntylthyjq ljrevtynfwbb= ytj,[jlbvjq lkz ltqcndbz yfcnjzotuj Pfrjyf= b t/ ufhvjybpfwbz c vt;leyfhjlysvb yjhvfvb+

b) gjlujnjdrf cgtwbfkmys[ ext,ys[ ghjuhfvv b ext,yj-vtnjljkjubxtcrb[ vfnthbfkjd+ ghjdtltybt ctvbyfhjd b nhtybyujd lkz kbw= exfcnde.ob[ d bydtcnbwbjyys[ jnyjitybz[= ghtlcnfdbntktq jhufyjd wtynhfkmyjq dkfcnb b vtcnyjuj cfvjeghfdktybz= b chtlcnd vfccjdjq byajhvfwbb= f nfr;t lkz lheub[ pfbynthtcjdfyys[ kbw+

r) cjplfybt tlbyjq byajhvfwbjyyjq ,fps jceotcndktyys[ ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjuhfvv+

k) jrfpfybt 'rcgthnys[ b rjycekmnfwbjyyj-htrjvtylfwbjyys[ eckeu jhufybpfwbzv= ghtlcnfdkz.obv ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyysq ghjtrn\

13\ Futyncndj j,zpfyj d cjjndtncndbb c pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb ecnhfbdfnm ge,kbxyst hfccvjnhtybz jceotcndktyyjq bv ltzntkmyjcnb b j,tcgtxbdfnm jge,kbrjdfybt cjjndtncnde.otq byajhvfwbb= f nfr;t exhtlbnm cgtwbfkmysq gthbjlbxtcrbq ,.kktntym\

 

Cnfnmz 5\ Ghfdf b j,zpfyyjcnb lbhtrnjhf futyncndf

1\ Futyncndjv herjdjlbn lbhtrnjh= rjnjhsq|

f) bplftn hfcgjhz;tybz gj dyenhtyybv jhufybpfwbjyysv djghjcfv+

,) htiftn djghjcs= jnyjczobtcz r dtltyb. futyncndf+

d) d ecnfyjdktyyjv gjhzlrt endth;lftn gjkj;tybz j cnhernehys[ gjlhfpltktybz[ b rjynhjkbhetn ltzntkmyjcnm cjnhelybrjd futyncndf b dsgjkytybt cdjb[ j,zpfyyjcntq cnhernehysvb gjlhfpltktybzvb futyncndf+

u) d ghtltkf[ cdjtq rjvgtntywbb yfpyfxftn yf ljk;yjcnm b jcdj,j;lftn jn ljk;yjcnb cjnhelybrjd futyncndf+

l) hfcgjhz;ftncz chtlcndfvb futyncndf d cjjndtncndbb c pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb b rjynhjkbhetn b[ wtktdjt hfc[jljdfybt\

2\ Lbhtrnjh futyncndf ghtlcnfdkztn futyncndj d hfpkbxys[ jhufybpfwbz[ b bycnfywbz[\ D ckexft jncencndbz lbhtrnjhf tuj j,zpfyyjcnb bcgjkyztn pfvtcnbntkm= jghtltktyysq tuj ;t ghbrfpjv\

3\ Lbhtrnjh futyncndf jndtncndty pf ltzntkmyjcnm futyncndf d gjhzlrt= ecnfyjdktyyjv pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb\

4\ Lbhtrnjh futyncndf t;tujlysq jnxtn j ltzntkmyjcnb= jceotcndktyyjq futyncndjv= ghtlcnfdkztn yf endth;ltybt yf,k.lfntkmyjve cjdtne futyncndf\

 

Cnfnmz 6\ Yf,k.lfntkmysq cjdtn futyncndf

1 В состав наблюдательного совета Агентства входят исполнительный директор АО «Партнерский фонд», заместитель Министра экономики и устойчивого развития Грузии и заместитель Министра финансов Грузии. (5.07.2012 N6627)

2. Председателем наблюдательного совета Агентства является исполнительный директор АО «Партнерский фонд».(5.07.2012 N6627)

3\ Yf,k.lfntkmysq cjdtn futyncndf aeyrwbjybhetn yf j,otcndtyys[ yfxfkf[\

4\ (5.07.2012 N6627)

5\ Ghtlctlfntkm yf,k.lfntkmyjuj cjdtnf futyncndf (d ckexft tuj jncencndbz _ pfvtcnbntkm bkb bcgjkybntkm tuj j,zpfyyjcntq) cjpsdftn pfctlfybt yf,k.lfntkmyjuj cjdtnf futyncndf b ecnfyfdkbdftn gjhzljr lyz\

6\ Yf,k.lfntkmysq cjdtn futyncndf ghfdjvjxty= tckb yf tuj pfctlfybb ghbcencnde.n ldt nhtnb xktyjd cjdtnf\ Yf,k.lfntkmysq cjdtn futyncndf ghbybvftn htitybz ,jkmibycndjv ujkjcjd ghbcencnde.ob[ xktyjd\

7\ Pfctlfybz yf,k.lfntkmyjuj cjdtnf futyncndf ghjdjlzncz d cjjndtncndbb c ltzntkmyjcnm. futyncndf= yj yt vtytt jlyjuj hfpf d nhb vtczwf\ J ghjdtltybb pfctlfybz xktyjd yf,k.lfntkmyjuj cjdtnf futyncndf edtljvkz.n yt vtytt xtv pf 7 lytq lj ghjdtltybz pfctlfybz\

8\ Yf,k.lfntkmysq cjdtn futyncndf|

f) endth;lftn hfphf,jnfyyst lbhtrnjhjv futyncndf d ghtltkf[ chtlcnd= yf[jlzob[cz d dtltybb futyncndf= ghjtrns ghjuhfvv gjhexbntkmcndf= ce,cblbhjdfybz b ce,dtywbb+

,) j,zpfy exbnsdfnm jcyjdyst yfghfdktybz ujcelfhcndtyyjq ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyjq gjkbnbrb b yf cdjtv pfctlfybb ghtljcnfdkznm djpvj;yjcnm cnjhjyfv= exfcnde.obv d ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyjq ltzntkmyjcnb= ,tcghtgzncndtyyj ghtlcnfdkznm cdjb bynthtcs+

d) endth;lftn jghtltktyyst futyncndjv rhbnthbb= rjnjhsv ljk;ty eljdktndjhznm ghtntyltyn lkz gjkextybz ghfdf exfcnbz d jceotcndktybb ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyjuj ghjtrnf+

u) ghfdjvjxty nht,jdfnm jn jhufybpfwbq-exfcnybrjd ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjuhfvv byajhvfwb. j, jceotcndktyys[ bvb ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjtrnf[ b ghjdthznm tt dthyjcnm+

l) endth;lftn cjcnfd rjyrehcyjq rjvbccbb+

t) hfccvfnhbdftn yf cdjtv pfctlfybb ghjtrns gjkj;tybq j cnhernehys[ gjlhfpltktybz[ futyncndf b htpekmnfns jceotcndktyyjq bvb ltzntkmyjcnb+

 ;) рассматривает и утверждает подлежащий представлению Правительству Грузии ежегодный отчет об осуществленной агентством деятельности;(24.09.2013 N1288)

p) (5.07.2012 N6627)

9\ Наблюдательный совет агентства представляет ежегодный отчет об осуществленной им деятельности Правительству Грузии и обеспечивает его публичность.(24.09.2013 N1288)

 

 

Ukfdf ^^ ( искл.24.09.2013 N1288)

 

Ukfdf ^^^

 

Ujcelfhcndtyyjt cjltqcndbt jceotcndktyb. ghjuhfvv hfpdbnbz ghtlghbybvfntkmcndf

 

Cnfnmz 9\ Ajhvs ujcelfhcndtyyjuj cjltqcndbz jceotcndktyb. ghjuhfvv hfpdbnbz ghtlghbybvfntkmcndf

Ajhvs ujcelfhcndtyyjuj cjltqcndbz jceotcndktyb. ghjuhfvv hfpdbnbz ghtlghbybvfntkmcndf|

f) gjhexbntkmcndj pf abyfycbhjdfybt= nht,etvjt ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyysv ghjtrnjv d wtkz[ hfpdbnbz ghjbpdjlcndf bkb jnhfckb+

,) ce,dtywbz= d ckexft ytwtktdjuj bcgjkmpjdfybz rjnjhjq jyf djpdhfoftncz Yfwbjyfkmyjve bydtcnbwbjyyjve futyncnde Uhepbb+

d) ce,cblbz\

 

Cnfnmz 10\ Gjhexbntkmcndj pf abyfycbhjdfybt=  nht,etvjt ghjbpdjlcndtyyj- bydtcnbwbjyysv ghjtrnjv d wtkz[  hfpdbnbz ghjbpdjlcndf bkb jnhfckb

1\ Tckb futyncndj ghbvtn htitybt d ghtltkf[ abyfycbhjdfybz= nht,etvjuj ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyysv ghjtrnjv d wtkz[ hfpdbnbz ghjbpdjlcndf bkb jnhfckb= dscnegbnm gjhexbntktv pf ghtntyltynf gthtl abyfycbhe.otq jhufybpfwbtq= vt;le futyncndjv b pfqvjlfntktv pfrk.xftncz ljujdjh\

2\ D ljujdjht= pfrk.xtyyjv vt;le futyncndjv b pfqvjlfntktv= ljk;ys ,snm jghtltktys j,zpfntkmcndf cnjhjy= hfpvth= ghjljk;bntkmyjcnm= eckjdbz gjhexbntkmcndf futyncndf b inhfayst cfyrwbb= gjlkt;fobt ghbvtytyb. d ckexft yfheitybz eckjdbq ljujdjhf\

3\ Futyncndj jceotcndkztn vjybnjhbyu pf dsgjkytybtv j,zpfntkmcnd ghtlghbznbtv\ Ghtlghbznbt jlby hfp d nhb vtczwf ljk;yj ghtlcnfdkznm futyncnde ,e[ufknthcre. jnxtnyjcnm j cjcnjzybb bcgjkmpjdfybz pfqvf\

4\ D rf;ljv jnltkmyjv ckexft vt;le futyncndjv b jhufybpfwbtq= abyfycbhe.otq ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyysq ghjtrn= pfrk.xftncz ljujdjh gjhexbntkmcndf= gj rjnjhjve jghtltkz.ncz|

f) hfpvth gjhexbntkmcndf futyncndf+

,) jcyjdyst ghbywbgs b eckjdbz eghfdktybz cevvjq gjhexbntkmcndf+

d) ghtlcnfdktybt byajhvfwbb futyncnde jhufybpfwbtq= abyfycbhe.otq ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyysq ghjtrn= j dsgjkytybb rhtlbnys[ j,zpfntkmcnd pfqvjgjkexfntktv+

u) htfkbpfwbz ghtlvtnf ufhfynbqyjuj j,tcgtxtybz+

l) ddjl d ltqcndbt gjhexbntkmcndf\

5\ Tckb ghtlghbznbt yt cvj;tn dsgjkybnm j,zpfntkmcndf gj gjrhsnb. pfqvf b jhufybpfwbz= abyfycbhe.ofz ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyysq ghjtrn= bcxthgftn dct djpvj;yjcnb gjkextybz cevvs d htpekmnfnt htfkbpfwbb ghtlvtnf ufhfynbqyjuj j,tcgtxtybz= jcnfnjxyfz cevvf rhtlbnf djpvtoftncz pf cxtn chtlcnd ajylf\

 

Cnfnmz 11\ Jceotcndktybt ce,cblbhjdfybz  futyncndjv

1\ D ckexft ghbyznbz htitybz j ce,cblbhjdfybb= nht,etvjv ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyysv ghjtrnjv= ghtlcnfdktyysv d futyncndj ghtlghbznbtv|

f) vt;le futyncndjv b ghtlghbznbtv pfrk.xftncz ljujdjh= gj rjnjhjve jghtltkz.ncz wtkm jceotcndktyyjuj futyncndjv ce,cblbhjdfybz= hfpvth= eckjdbz dsgkfns ce,cblbb b inhfayst cfyrwbb= gjlkt;fobt ghbvtytyb. d ckexft yfheitybz eckjdbq ljujdjhf+

,) vt;le futyncndjv b jhufybpfwbtq= abyfycbhe.otq ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyysq ghjtrn= pfrk.xftncz ljujdjh j dpfbvyjv cjnhelybxtcndt ghb jceotcndktybb ce,cblbhjdfybz= nht,etvjuj ghjbpdjlcndtyyj- bydtcnbwbjyysv ghjtrnjv= gj rjnjhjve jghtltkz.ncz eckjdbz ce,cblbhjdfybz abyfycbhetvjq cevvs= ghtlcnfdktybt byajhvfwbb futyncnde abyfycbhe.otq jhufybpfwbtq j dsgjkytybb rhtlbnys[ j,zpfntkmcnd pfqvjgjkexfntktv b byst ghjwtlehyst djghjcs\

2\ Futyncndj jceotcndkztn vjybnjhbyu pf dsgjkytybtv ljujdjhf ghtlghbznbtv\

3\ Ghtlghbznbt jlby hfp d nhb vtczwf ghtlcnfdkztn byajhvfwb. j wtktdjv bcgjkmpjdfybb ce,cblbb\

4\ D ckexft ytdsgjkytybz ghtlghbznbtv d ntxtybt yt ,jktt 3 vtczwtd j,zpfntkmcnd gj egkfnt jcyjdyjq cevvs b ghjwtynf ce,cblbhjdfyyjuj pfqvf futyncndj dghfdt ghtrhfnbnm ce,cblbhjdfybt\

 

Ukfdf ^&

 

Cbcntvf abyfycbhjdfybz ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjtrnjd

 

Cnfnmz 12\ Jn,jh ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[  ghjtrnjd

Ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyst ghjtrns jn,bhf.ncz d gjhzlrt rjyrehcf= rjnjhsq ghjdjlbncz gj ghfdbkfv= jghtltktyysv yfcnjzobv Pfrjyjv b ghbrfpjv lbhtrnjhf futyncndf\

 

Cnfnmz 13\ Gjhzljr cjplfybz b ltzntkmyjcnb  rjyrehcyjq rjvbccbb

1\ Rjyrehcyfz rjvbccbz= ghtlctlfntktv rjnjhjq zdkztncz lbhtrnjh futyncndf= ghjdjlbn jn,jhjxysq rjyrehc ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjtrnjd\

2\ Cjcnfd rjyrehcyjq rjvbccbb jghtltkztncz yf,k.lfntkmysv cjdtnjv futyncndf\

3\ Xkty rjyrehcyjq rjvbccbb yt vj;tn ,snm ,kbprbv hjlcndtyybrjv herjdjlbntkz abpbxtcrjuj bkb .hblbxtcrjuj kbwf-ghtntyltynf= kbwjv= bvt.obv ljk. d rfgbnfkt .hblbxtcrjuj kbwf-ghtntyltynf= b kbwjv= egjkyjvjxtyysv .hblbxtcrbv kbwjv yf ghtlcnfdbntkmcndj\

4\ Rjyrehcyfz rjvbccbz d rfxtcndt 'rcgthnjd b rjycekmnfynjd vj;tn ghbdktxm cgtwbfkbcnjd cjjndtncnde.ob[ jnhfcktq\

5\ Rjyrehcyfz rjvbccbz ghbybvftn htitybt ,jkmibycndjv cgbcjxyjuj cjcnfdf xktyjd rjvbccbb\ D ckexft hfdyjuj hfcghtltktybz rjkbxtcndf ujkjcjd htif.obv zdkztncz ujkjc ghtlctlfntkz rjyrehcyjq rjvbccbb\

 

Cnfnmz 14\ Pfzdktybt j ghjdtltybb jn,jhjxyjuj  rjyrehcf ghjbpdjlcndtyyj- bydtcnbwbjyys[ ghjtrnjd

1\ Rjyrehcyfz rjvbccbz pfzdktybt j ghjdtltybb jn,jhjxyjuj rjyrehcf ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyys[ ghjtrnjd ge,kbretn yt vtytt xtv pf 30 rfktylfhys[ lytq lj yfxfkf rjyrehcf\

2\ Rjyrehcyfz rjvbccbz dghfdt bpvtybnm erfpfyye. d pfzdktybb byajhvfwb.\ Bpvtytybt ljk;yj ,snm jge,kbrjdfyj d nt[ ;t byajhvfwbjyys[ chtlcndf[= d rjnjhs[ ,skj jge,kbrjdfyj pfzdktybt\

3\ D pfzdktybb bpvtytybt ljk;yj ,snm dytctyj= b 'nj bpvtytybt ljk;yj ,snm jge,kbrjdfyj (ghtljcnfdktyj) yt vtytt xtv pf 15 rfktylfhys[ lytq lj yfxfkf rjyrehcf\

 

Cnfnmz 15\ Eckjdbz rjyrehcf

1\ Ghtntyltyn j,zpfy ghtlcnfdbnm futyncnde ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyysq ghjtrn\

2\ Ghfdbkf ghtlcnfdktybz= hfccvjnhtybz= jn,jhf d rjyrehcyjv gjhzlrt b abyfycbhjdfybz ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyjuj ghjtrnf ecnfyfdkbdf.ncz futyncndjv\

3\ Ghb ghbyznbb htitybz j abyfycbhjdfybb ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyjuj ghjtrnf ghtbveotcndj jnlftncz|

f) ghbjhbntnyjcnb ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyjuj ghjtrnf+

,) cnbvekbhjdfyb. ghjbpdjlcndf 'rcgjhnyjq b pfvtyz.otq bvgjhn ghjlerwbb+

d) dytlhtyb. gthtljds[ nt[yjkjubq b cjplfyb. yjds[ hf,jxb[ vtcn+

u) cjbydtcnbhjdfyb. pf cxtn cj,cndtyys[ ltyt;ys[ chtlcnd ghtntyltynjv= drk.xfz ufhfynbb gj djpdhfotyb. chtlcnd+

l) cnhf[jdfyb. abyfycjdjuj hbcrf ghjbpdjlcndtyyj-bydtcnbwbjyyjuj ghjtrnf+

t) ghtntyltyne= yt bvt.otve pfljk;tyyjcnm d jnyjitybb abyfycjds[ b yfkjujds[ jhufyjd= xnj gjlndth;lftncz 'nbvb jhufyfvb+

;) j,tcgtxtyb. hjcnf ,.l;tnyjuj b cjwbfkmyjuj 'aatrnf\

 

Ukfdf &

 

Htjhufybpfwbz b kbrdblfwbz futyncndf

 

Cnfnmz 16\ Htjhufybpfwbz b kbrdblfwbz futyncndf

1\ Htjhufybpfwbz futyncndf jceotcndkztncz d gjhzlrt= ecnfyjdktyyjv pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb\

2\ Kbrdblfwbz futyncndf jceotcndkztncz d gjhzlrt= ecnfyjdktyyjv pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb\

3\ В случае ликвидации агентства его имущество возвращается Министерству экономики и устойчивого развития Грузии. (22.03.2011N 4469)

 

 

Ukfdf &^

 

Pfrk.xbntkmyjt gjkj;tybt

 

Cnfnmz 17\ Ddjl Pfrjyf d ltqcndbt

Yfcnjzobq Pfrjy ddtcnb d ltqcndbt gj jge,kbrjdfybb\

 

Ghtpbltyn Uhepbb                                      "lefhl Itdfhlyflpt

 

N,bkbcb

19 b.yz 2002 ujlf

` 1519-^^c